Hallo allemaal,
Eerst en vooral, ja, ik weet op gas moet je koken
Maar toch, ik ben net zo eigenwijs als dat ik groot ben, plus minder rijk dan ik graag zou willen
Dus vandaar mijn vraag, wat moet ik in acht nemen voor de compressie verhouding als ik op LPG wil rijden.
Ik overweeg een stroker crate engine te kopen en probeer me te orienteren.
maximale compressie verhouding?
wel/of geen aluminium koppen?
hypereutectic zuigers/cast/forged pistons?
Wat zijn jullie ervaringen en tips, het blok wat ik momenteel op het oog heb is;
https://blueprintengines.com/collection ... d-aluminum
let the games begin
Compressie verhouding LPG
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 10:38
- Locatie: Terneuzen
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Compressie verhouding LPG
Op gas kan je met een hogere compressieverhouding rijden dan op benzine. Als je echt voor alleen gas gaat zou je een blok daar op aan kunnen passen om er meer vermogen uit te krijgen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- petersdappie
- Berichten: 351
- Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
- Locatie: Noord-Holland
Compressie verhouding LPG
;);)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 10:38
- Locatie: Terneuzen
Re: Compressie verhouding LPG
Bedanakt voor de reacties, ik ga waarschijnlijk voor de volgende set-up;
https://blueprintengines.com/products/f ... d-aluminum
Vraag me nu alleen nog af of ik m'n koeling nog moet upgraden met die aluminium koppen ivm extra warmte afgifte?
Heb nu een aftermarket aluminium 3 row met extra electrische push-trough fan welke bij bepaalde temp. aanslaat.
https://blueprintengines.com/products/f ... d-aluminum
Vraag me nu alleen nog af of ik m'n koeling nog moet upgraden met die aluminium koppen ivm extra warmte afgifte?
Heb nu een aftermarket aluminium 3 row met extra electrische push-trough fan welke bij bepaalde temp. aanslaat.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Compressie verhouding LPG
De aluminium koppen maken niet het verschil, wel het vermogen wat het blok levert. Denk dat je te kort klmt met genoemde radiateur als je flink op het gas gaat...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Compressie verhouding LPG
Die 3 row radiateur is prima indien het een kwalitatief goede is en geen budget modelletje.
Nog beter zou een zuigende (pull through) radiateur aan motorzijde zijn.
Die massaal geproduceerde blueprint blokken ben ik niet zo weg van, samengesteld met veel merkloze Chinese onderdelen met een blueprint merkje op de koppen om het op te leuken. Gaat het kapot dan ben je de pineut, ik heb het al zo vaak mis zien gaan met die Amerikaanse budget motoren.
Beter iets goeds laten bouwen door een gerenomeerd bedrijf in Nederland, Belgie, Duitsland etc. , krijg je garantie waar je wat aan hebt en onderdelen van een goed merk, kost een paar centen maar later ben je er blij mee.
Michel.
Nog beter zou een zuigende (pull through) radiateur aan motorzijde zijn.
Die massaal geproduceerde blueprint blokken ben ik niet zo weg van, samengesteld met veel merkloze Chinese onderdelen met een blueprint merkje op de koppen om het op te leuken. Gaat het kapot dan ben je de pineut, ik heb het al zo vaak mis zien gaan met die Amerikaanse budget motoren.
Beter iets goeds laten bouwen door een gerenomeerd bedrijf in Nederland, Belgie, Duitsland etc. , krijg je garantie waar je wat aan hebt en onderdelen van een goed merk, kost een paar centen maar later ben je er blij mee.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- andypeeters
- Berichten: 103
- Lid geworden op: vr 28 sep, 2012 19:18
Re: Compressie verhouding LPG
ik zou die blueprint ook lekker links laten liggen..
het zoal al aangegeven eigenlijk rotzooi, voor iets meer geld kun je heel wat beters bouwen
het zoal al aangegeven eigenlijk rotzooi, voor iets meer geld kun je heel wat beters bouwen