Aandrijfgedeelte 06 Mustang voor en na.....

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MustangMan010
Contacteer:

Aandrijfgedeelte 06 Mustang voor en na.....

Bericht door MustangMan010 »

Ik had tijdens het monteren van mijn Ford Racing Upgrade Power Pack gezien dat het aandrijfgedeelte van mijn 06 Mustang al aardig onderhevig was van vliegroest.Nu kan dat verder geen kwaad en je ziet het verder ook niet tenzij je altijd onder de auto kijkt maar ik vond het er niet uitzien voor een auto van 3 jaar oud.Dus heb ik dat vandaag maar eens onder handen genomen met Hammerite Matzwart

VOOR DE BEHANDELING

Afbeelding

NA DE BEHANDELING

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Toppie Mark!

Ook onder de stickertjes? ;)
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ja, mooi Mark!

Is 1000x beter zo. Kan me niet indenken dat die vliegroest goed is. Op den duur moet het toch erger worden.

Heb je over de roest heen geschilderd of eerst nog voorbehandeld?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Dat ziet er echt veel beter uit! Schandalig dat dat zonder enig vorm van roestprotectie onder de auto gemonteerd wordt.
Erwin

1966 convertible
MustangMan010
Contacteer:

edgar schreef:Ja, mooi Mark!
Is 1000x beter zo. Kan me niet indenken dat die vliegroest goed is. Op den duur moet het toch erger worden.
Heb je over de roest heen geschilderd of eerst nog voorbehandeld?
Het metaal van het aandrijfdeel is dik dus zal niet snel doorroesten(kijk maar bij onze oude Mustangs)maar toch :-)
Ik heb alleen met een koperborstel(staalborstel is te hard)alles zoveel mogelijk verwijderd en daarna met een spuitbus en blik/kwast aan de slag.Hammerite is speciaal voor over roest verven.
Ruim 2 1/2uur werk want je moet even wachten voordat je de volgende laag doet.

Mark
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

MustangMan010
Contacteer:

Dakloos schreef:Dat ziet er echt veel beter uit! Schandalig dat dat zonder enig vorm van roestprotectie onder de auto gemonteerd wordt.
Dat hebben ze in States ook niet echt nodig in de meeste staten.Maar het zou geen overbodige luxe zijn.

Mark

mustanged

Bericht door mustanged »

hi dit ziet er een stuk beter uit mooi en nettjes gedaan

ik heb dit door de garage laten doen toen ik hem kocht
mvg ed
he mark hoe heet die jongen dit met die groene mustang , uit zoetermeer weet je het nog
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Peter Kapteyn schreef:Maar wat ik nog vreemder vindt is de achterwiel ophanging. een starre achteras is toch niet meer van deze tijd.
Of dat vreemd is hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt.
Het is een vraag die velen zich reeds hebben afgevraagd, dus ik heb het ooit eens uitgevogeld.

Ford heeft er niet voor niets bewust voor gekozen.
Allereerst, de starre achteras is beresterk, kan een serieuze dosis misbruik verdragen, vergt amper onderhoud, is goedkoper te produceren, is lichter in totaal gewicht, heeft minder onderdelen, heeft een aanmerkelijk langere levensduur en met een starre as heb je op een rechte baan minder wheel hop neiging en tractie dan met welke onafhankelijke ophanging dan ook.

Ford beweerde in 2005 zelfs dat het meerdendeel van de amerikaanse mustang klanten, -zo'n 80%- een starre as prefereerden. (Of dat een verkoop praatje is, wie weet).
Feit is dat een IRS de wagen een stuk duurder gemaakt zou hebben in zowel aanschaf en onderhoud.

De mustang is een wagen met muscle car historie, geen sportwagen historie. Wil je een wagen voor een goede bochten handling dan koop je een BMW, Porsche of een nieuwe Corvette maar daar betaal je dan ook voor. Had de mustang al deze moderne sportwagen eigenschappen dan was hij zeker vanwegen de prijs lang niet zo'n groot verkoop succes geworden. Toen niet en vandaag de dag niet.

Ford leverde trouwens wel degelijk onafhankelijke achterwielophanging in mustangs zoals bijvoorbeeld vanaf de '99 SVT Cobra's echter was dit een achteraf ontwikkeld conversie systeem wat niet echt dat bracht wat men ervan zou verwachten.

In eerste instantie had Ford ook plannen voor een IRS systeem in de 2005+ modellen maar men kwam er na berekening achter dat er 70 Miljoen Dollar aan ontwikkelingskosten alleen al zouden worden bespaart bij gebruik van een starre as (live axle) in plaats van een onafhankelijk IRS systeem ! Daarnaast bleek eveneens dat de te behalen winst aan wegligging marginaal was.
De bespaarde kosten hebben er aan bijgedragen dat Ford de V6 en GT modellen zeer goedkoop en concurerend in de markt kon zetten.
Deze beslissing heeft er dus toe bijgedragen dat de mustang nog steeds na meer dan 40 jaar een wagen is die voor "iedere" amerikaan te koop is , precies de filosofie die de Mustang tot een icoon heeft gemaakt. Van een economisch aantrekkelijke cruiser tot aan een super musclecar zoals o.a de Shelby uitvoeringen.

Bijkomend voordeel van de starre achteras bleek al snel bij de eerste prototypes. De starre as kan een substantieel grotere hoeveelheid koppel verwerken en draagt er nu toe bij dat het achterste gedeelte van de carrosserie mede door verstevigde sill plates veel stijver is, e.e.a komt vervolgens weer ten goede aan de wegligging en tractie onder hard accelereren en hogere snelheden op rechte lijn.

Middels allerhande doorontwikkeling is de basis achteras inmiddels wel verkrijgbaar in allerhande verbeterde en verstevigde uitvoeringen.

Hier nog een interessant artikel aangaande wel of niet IRS.

http://www.themustangnews.com/tech_08/st-0508irs102.htm
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
MustangMan010
Contacteer:

mustanged schreef:he mark hoe heet die jongen dit met die groene mustang , uit zoetermeer weet je het nog
Jij bedoeld die groene 05 toen we met zijn 3en naast elkaar stonden neem ik aan,dat is mijn naamgenoot Mark (forumnaam is Mark5)

Mark

Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”