spuit en verf technieken

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
stevekrol
Berichten: 97
Lid geworden op: do 25 aug, 2011 08:37
Locatie: Zoutleeuw

Re: spuit en verf technieken

Bericht door stevekrol »

Ik ben helemaal voor de techniek van OKP gegaan (tnx!). Alles is gedaan met MOTIP bussen (het blauw is het officiele ford blauw).
@ mitch, de dynamo was nog in hele goede staat (standaard staal denk ik?), dus gewoon goed gepoetst en het vliegwieltje terug zwart gespoten.

De voorbijgaande maand heb ik ieder weekend een paar stukken van de motor gehaald om door de week binnen alles schoon te maken (opschuren, ontvetten en spuiten).
Ik denk in totaal 4 weekends werk. Zoals je op de foto ziet is dit de blok in zijn meest gestripte versie. Alles is eerst in primer gezet, 2 lagen kleur en dan 2 lagen lak.

De motorruimte zelf staat ook netjes in het zwart. (foto's volgen dit weekend). Ik raad dit aan iedereen aan om is te doen. Je leert ernorm veel bij over je motor en op deze manier kost het je niet al te veel (zat op een 300 euro - verf + nieuwe stukken (relais, bobine,bougies,batterijhouder...)).

Ben er nu al een paar weken mee aan het rijden en alles blijft ook netjes! :D
'66 Baby blue coupé
Gebruikersavatar
stevekrol
Berichten: 97
Lid geworden op: do 25 aug, 2011 08:37
Locatie: Zoutleeuw

Re: spuit en verf technieken

Bericht door stevekrol »

Hey mannen,

zoals beloofd een foto met het eindresultaat. Kon het ook niet laten om nog eentje van de wagen te platsen ;) (ze is wel nog vuil :oops: )

Afbeelding

Afbeelding

En voor ik het vergeet, zo zag ze er uit:

Afbeelding
'66 Baby blue coupé
Roel1988
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 18 dec, 2016 17:24

Re: spuit en verf technieken

Bericht door Roel1988 »

Beste klussers,

Aangezien ik binnenkort ook ga beginnen met het opknappen van mijn 67fb ben ik veel info aan het verzamelen en zit ik nog met een aantal vragen. Een van deze vragen was het spuiten van de motor. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het blauwe juist niet zo mooi en zou ik hem liever zwart spuiten in combinatie met zilver aangezien veel van de onderdelen die kleur heeft en ik gek ben op zilver en zwart :) Het dilemma is nu alleen of het wel " verstandig" is. Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je een motor nooit een andere kleur moet spuiten ivm jaar correct kleur enzo maar weet niet of dit meer een advies is als je hem ooit wilt doorverkopen of dat het een soort ongeschreven regel is. De vermindering van de waarde is voor mij niet echt een ding om rekening mee te houden, ik ben immers de persoon die er voorlopig heet wat jaren naar moet gaan kijken. Ik kan hem natuurlijk ook altijd weer over spuiten mocht ik hem ooit gaan verkopen. Hoop dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven.

Greets Roel
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: spuit en verf technieken

Bericht door NordicDawn »

Je hebt hem voor jezelf gekocht, en zolang het niet een zeldzame uitvoering is; lekker doen wat je zelf wilt. Een motorblok breng je zo weer in een andere kleur terug.
1970 Mustang Hardtop
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: spuit en verf technieken

Bericht door edgar »

Roel, vraag even aan een moderator of hij je topic wil afsplitsen. Het is niet handig om door te gaan op een oud topic.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Roel1988
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 18 dec, 2016 17:24

Re: spuit en verf technieken

Bericht door Roel1988 »

Oke bedankt voor het antwoord dus zal hier niet meer verder praten. Kom van een ander forum en daar was het juist niet de bedoeling om voor elk ding een nieuw topic te starten en ik dacht hem hier mooi in te passen. Zal het voortaan anders doen maar in dit geval ben ik al geholpen. Bedankt 8)
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”