Blaasjes in de lak

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Zou kunnen Mack, maar dat zou betekenen dat iedere keer dat het flink regent, of een langere periode, blaasjes ontstaan, en dat is niet het geval. Ik zei al dat het jaren weg geweest is. Het zou kunnen dat er een beschadiging zat tussen handgreep en buitenspiegel, waar de blaasjes vroeger het eerst opkwamen. Stel dat die deur dan opnieuw gespoten is, hoe is het dan te verklaren dat de blaasjes alleen op een klein gebied op de deur voor komen? Zeker is dat niet een klein deel van de deur gespoten is, omdat je dan toch destijds zeker de afscheiding had gezien.
Mijn plan is om 'spot-repair' toe te passen op die deur: ik wil het bovenste deel tussen handgreep en spiegel, en naar onder toe tot aan de horizontale 'knik' in de deur opnieuw laten spuiten. Omdat er dan toch verf gemaakt moet worden, kan gelijk ook een 'spinnenweb' in mijn voorspoiler opnieuw gespoten worden.
Wat het linker spatbord betreft, nogmaals, er is niets meer te zien. Dat kan ik dan toch moeilijk opnieuw laten spuiten.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door 1967coupe »

Ik denk toch dat er iets lucht tussen de laklagen zit. Je zei dat het een maanlandschap was toen hij binnen bij dat bedrijf stond.
Daar is het warmer, lucht zet uit en je krijgt de blaasjes. Koelt hij weer af dan trekt het weer bij.
Misschien kan het zijn dat de bovenste laklaag daar poreus is? Weet niet of dat kan maar er zijn vast wel verfexperts hier die dat kunnen zeggen.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door RedGt »

Heb al eerder een antwoord gepost in dit item, linkerzijde is herstelt en gespoten.Had jij in het verleden je achteras ook al niet laten richten.Vraag eens een Carfax report op.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Tja, een Carfax report. Stel dat er in staat dat er geen schade was? Of stel dat er in staat dat er wel schade was? In beide gevallen ben ik er niet mee geholpen. Wat als de schade is ontstaan in Amerika, en daar hersteld is (dat lijkt me trouwens het meest waarschijnlijke)?

Achteras is inderdaad indertijd gericht: beide achterwielen stonden ietwat schuin onder de auto. Ik heb destijds op een USA Mustang site gelezen dat daar ook enige leden waren die dit hadden. Bij mij stonden BEIDE achterwielen schuin, beide zijn gecorrigeerd. Dan zou je dus denken dat je aan BEIDE zijden schade had, dit i.v.m. die blaasjes. Echter, de blaasjes zitten niet op de rechterkant van de auto. En er was overigens ook totaal geen zichtbare schade aan de achteras te zien.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door RedGt »

Zal het je een en ander uitleggen. Je hebt een Pm.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Ik heb je een PM gestuurd Red.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door Mack »

Ook als alle instanties melden dat er geen schade is geweest, wil dat niet zeggen dat er geen schade is geweest. Het wil alleen zeggen dat er geen schade gemeld is. Elke eigenaar kan zelf een reparatie en/of spuiten of uit laten voeren, en dan zelf betalen zonder dat dit officieel gemeld wordt.

En dat je het 5 jaar niet gezien hebt, wil niet zeggen dat het er niet was. Je zag het nu ook pas toen de auto vol regen was en het werd schoongeveegd. En dat bij een temperatuurverschil. Hoe vaak doe je dat?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Blaasjes in de lak

Bericht door keesie25 »

Thanks Mack, een rapport opvragen heeft dus geen zin, zeker omdat ik de auto al zo lang heb.

Wat de blaasjes betreft, ze zijn ECHT 5 jaar weg geweest, of niet erger geworden. Ik bedoel, ik zal best wel wat mankeren (.....) maar niet aan mijn ogen, en zeker niet als het gewoon zichtbare plekken betreft. De auto staat ook wel eens NIET in de regen, en wat te denken van dit: hij staat NU in de regen, en er is is niets te zien op het spatbord......
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”