1968 fastback projekt.
Moderator: Shelby GT-H
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: 1968 fastback projekt.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
-
- Berichten: 222
- Lid geworden op: zo 28 aug, 2011 19:07
- Locatie: westland
Re: 1968 fastback projekt.
Vince ziet er netjes uit .
Toch wel veel te doen maar je pakt het
grondig aan.
Veel succes .
Groetjes Johan
Toch wel veel te doen maar je pakt het
grondig aan.
Veel succes .
Groetjes Johan
Ford Mustang 1968
Peugeot 108 2015
Volkswagen Golf4 1999
Peugeot 108 2015
Volkswagen Golf4 1999
Re: 1968 fastback projekt.
Weer een kleine update.
Is al een tijd geleden dat ik foto`s heb geplaatst dus bij deze.
De werkzaamheden liepen/lopen iets meer vertraging op omdat ik ook afhankelijk ben van derden en van aanlevering van onderdelen.
De nieuwe onderste "cowl Vent gemonteerd en gespoten"
En de bovenkant van de cowl vent
Nieuwe complete bodenplaat. Ben toch maar gegaan voor een compleet nieuwe bodemplaat. Had eerst alleen delen vervangen maar vind een complete plaat toch beter. De transmissie tunnel was ook niet best meer door prutswerk van de vorige eigenaar
Bodemplaat is niet niet volledig gelast omdat eerst de subframe connectors erin zijn gelast en de bodemplaat aangepast moest worden omdat die repo platen toch iets afwijken.
Subframe connectors zitten er ook onder
Ook gelijk maar het tail light panel vervangen want was er erger aan toe na het kaal maken
Torque box ook vervangen aan de bestuurderskant
Nieuwe "fender apron"waar de accu zit
Aan de achterzijde naast de wielkasten de rotte stukken eruit gesneden en die worden ook vervangen/gerepareerd
Zoals op de foto`s te zien is hebben ze ooit iets aan de trunk floor vervangen maar nooit goed vast gelast dus dat wordt ook aangepakt.
Voor de rest is de auto helemaal kaal gemaakt zodat er geen verrassingen meer te voorschijn kunnen komen.
Voor de rest heb ik ook het blok laten boren-hohnen-vlakken en moet alles nog gemonteerd worden zoals nieuwe zuigers-nokkenas-lagers.
Ook heb ik de GT koppen gereviseerd met harde klepzetels - andere veren voor de nieuwe nokkenas - pushrods enz.
Aanstaande vrijdag gaan we weer verder en zal ik weer wat nieuwe foto`s plaatsen van het gedane werk.
Al met al is het toch iets meer werk als je eenmaal zo`n auto hebt staan en alles goed aan wilt pakken.
Maar ik weet dadelijk wel zeker dat alles is gedaan aan de auto en er geen rottigheid meer in of aan zit
Vincent
Is al een tijd geleden dat ik foto`s heb geplaatst dus bij deze.
De werkzaamheden liepen/lopen iets meer vertraging op omdat ik ook afhankelijk ben van derden en van aanlevering van onderdelen.
De nieuwe onderste "cowl Vent gemonteerd en gespoten"
En de bovenkant van de cowl vent
Nieuwe complete bodenplaat. Ben toch maar gegaan voor een compleet nieuwe bodemplaat. Had eerst alleen delen vervangen maar vind een complete plaat toch beter. De transmissie tunnel was ook niet best meer door prutswerk van de vorige eigenaar
Bodemplaat is niet niet volledig gelast omdat eerst de subframe connectors erin zijn gelast en de bodemplaat aangepast moest worden omdat die repo platen toch iets afwijken.
Subframe connectors zitten er ook onder
Ook gelijk maar het tail light panel vervangen want was er erger aan toe na het kaal maken
Torque box ook vervangen aan de bestuurderskant
Nieuwe "fender apron"waar de accu zit
Aan de achterzijde naast de wielkasten de rotte stukken eruit gesneden en die worden ook vervangen/gerepareerd
Zoals op de foto`s te zien is hebben ze ooit iets aan de trunk floor vervangen maar nooit goed vast gelast dus dat wordt ook aangepakt.
Voor de rest is de auto helemaal kaal gemaakt zodat er geen verrassingen meer te voorschijn kunnen komen.
Voor de rest heb ik ook het blok laten boren-hohnen-vlakken en moet alles nog gemonteerd worden zoals nieuwe zuigers-nokkenas-lagers.
Ook heb ik de GT koppen gereviseerd met harde klepzetels - andere veren voor de nieuwe nokkenas - pushrods enz.
Aanstaande vrijdag gaan we weer verder en zal ik weer wat nieuwe foto`s plaatsen van het gedane werk.
Al met al is het toch iets meer werk als je eenmaal zo`n auto hebt staan en alles goed aan wilt pakken.
Maar ik weet dadelijk wel zeker dat alles is gedaan aan de auto en er geen rottigheid meer in of aan zit
Vincent
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Re: 1968 fastback projekt.
Juist zo denk ik er ook over,je weet dadelijk wel voor 100% wat je hebt! Mooi om te zien
Re: 1968 fastback projekt.
Mooi werk!
Jasper
Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Re: 1968 fastback projekt.
Ondertussen weer een paar kleine dingen gedaan.
Schoonmaken en stralen van paar kleine onderdelen:
In de spuitplamuur zetten van een paar kaal gemaakte onderdelen:
Nu nog een paar kleine oneffenheden plamuren en dan alles blokken.
Daarna alles in de filler zetten en paar weken laten uitharden.
Binnenkort meer updates.
Vincent
Schoonmaken en stralen van paar kleine onderdelen:
In de spuitplamuur zetten van een paar kaal gemaakte onderdelen:
Nu nog een paar kleine oneffenheden plamuren en dan alles blokken.
Daarna alles in de filler zetten en paar weken laten uitharden.
Binnenkort meer updates.
Vincent
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Re: 1968 fastback projekt.
Voorschermen - kofferbak - motorkap - front valance geplamuurd - geblokt en in de filler gespoten.
Binnenkort weer verder met de deuren en wat kleine onderdelen.
Daarna is de body aan de beurt
Vincent
Binnenkort weer verder met de deuren en wat kleine onderdelen.
Daarna is de body aan de beurt
Vincent
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Re: 1968 fastback projekt.
Je pakt het grondig aan, mooi om te zien!
Re: 1968 fastback projekt.
Goed bezig daar
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
- Mustang Den Haag
- †
- Berichten: 4071
- Lid geworden op: di 19 apr, 2005 15:08
Re: 1968 fastback projekt.
Het begint ergens op te lijken nu ..zo meteen komt het leuke werk opbouwen .....
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Re: 1968 fastback projekt.
Afgelopen weekend eindelijk weer eens wat kunnen doen aan de auto.
Door shell verwijdert en weer een nieuwe gemonteerd.
Onderkanten van de wielkasten weer aan geheeld want die waren niet best meer.
Daarna het reparatie stuk erin aan de achterkant van het zijscherm.
Ook het tail lightpanel gemonteerd en afgelast.
Voor de rest nog wat onderdelen schoon gemaakt.
Ook nog even gekeken hoe de GT wielen eruit zien met de beautyrings en de centercaps erop.
Volgend weekend weer verder en de week erop gaat hij in de spuitplamuur en filler.
Vincent
Door shell verwijdert en weer een nieuwe gemonteerd.
Onderkanten van de wielkasten weer aan geheeld want die waren niet best meer.
Daarna het reparatie stuk erin aan de achterkant van het zijscherm.
Ook het tail lightpanel gemonteerd en afgelast.
Voor de rest nog wat onderdelen schoon gemaakt.
Ook nog even gekeken hoe de GT wielen eruit zien met de beautyrings en de centercaps erop.
Volgend weekend weer verder en de week erop gaat hij in de spuitplamuur en filler.
Vincent
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: 1968 fastback projekt.
Mooi project velgen en banden
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: 1968 fastback projekt.
Van het weekend weer wat kunnen doen.
Laswerk aan de body is klaar.
Heb de wielkasten en binnen kant van de zij schermen alvast 1 keer in de bodyshoot gezet. Worden nog 1 keer gedaan.
De auto in de spuitplamuur gezet.
Nu kunnen we weer gaan blokken/schuren eventueel nog wat plamuren en dan in de filler spuiten en klaar schuren voor de spuiter.
Laswerk aan de body is klaar.
Heb de wielkasten en binnen kant van de zij schermen alvast 1 keer in de bodyshoot gezet. Worden nog 1 keer gedaan.
De auto in de spuitplamuur gezet.
Nu kunnen we weer gaan blokken/schuren eventueel nog wat plamuren en dan in de filler spuiten en klaar schuren voor de spuiter.
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Re: 1968 fastback projekt.
dat gaat de goede kant op, Vincent. dat wordt in 2016 rijden!
Harry
Harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
Re: 1968 fastback projekt.
Hallo Harry,
Ja hij gaat zeker in 2016 de weg op.
Volgende week komt de laatste (filler) laag erop en dan in januari of begin februari naar de spuiter.
Ben nog steeds niet 100 % zeker welke kleur blauw ik ga nemen.
Zit zelf aan deze te denken ipv Presidential Blue wat hij vanuit de fabriek is.
Dit is Kona Blue.
Dus moet ff staaltjes laten maken om te vergelijken
Ja hij gaat zeker in 2016 de weg op.
Volgende week komt de laatste (filler) laag erop en dan in januari of begin februari naar de spuiter.
Ben nog steeds niet 100 % zeker welke kleur blauw ik ga nemen.
Zit zelf aan deze te denken ipv Presidential Blue wat hij vanuit de fabriek is.
Dit is Kona Blue.
Dus moet ff staaltjes laten maken om te vergelijken
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...