Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Moderator: Shelby GT-H
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Sinds kort heb ik een CSRP schijfremconversie geinstalleerd.
Ik heb er nu wat mee gereden en het werkt prima. Alleen ik heb wat problemen om de deksel van de hoofdremcylinder dicht te krijgen.
Nu heb ik hem uiteindelijk na wat "masseren" dicht gekregen dat het er niet meer uit lekt tijdens het rijden. Alleen nu blijf ik maar houden dat na het rijden het voorste kleine reservoir steeds leger wordt en het achterste grote reservoir steeds voller.
Er zijn er hier vast wel meer met zo'n set, is dit jullie ook opgevallen? Als je hem vol houd is er niks aan de hand maar ik vind het raar. De deksel dicht niet goed af tussen beide reservoirs vanwege o.a. de beluchting sleuf, ik denk dat dit er mee te maken heeft.
Zie onderstaande foto van de remcylinder die ik heb.
Ik heb ook deksels gezien zonder beluchtings sleuf. Zou dit het oplossen?
Ik heb er nu wat mee gereden en het werkt prima. Alleen ik heb wat problemen om de deksel van de hoofdremcylinder dicht te krijgen.
Nu heb ik hem uiteindelijk na wat "masseren" dicht gekregen dat het er niet meer uit lekt tijdens het rijden. Alleen nu blijf ik maar houden dat na het rijden het voorste kleine reservoir steeds leger wordt en het achterste grote reservoir steeds voller.
Er zijn er hier vast wel meer met zo'n set, is dit jullie ook opgevallen? Als je hem vol houd is er niks aan de hand maar ik vind het raar. De deksel dicht niet goed af tussen beide reservoirs vanwege o.a. de beluchting sleuf, ik denk dat dit er mee te maken heeft.
Zie onderstaande foto van de remcylinder die ik heb.
Ik heb ook deksels gezien zonder beluchtings sleuf. Zou dit het oplossen?
Re: Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Als je het deksel er af neemt, moet je voordat je het er terug opzet, GOED droog wrijven. De rubber moet droog zijn, en de gietijzeren randen van de HRC moeten ook droog zijn.
Hoogte van de "vulling" is tot een cm onder de rand.
Hoogte van de "vulling" is tot een cm onder de rand.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Heb je de nivo's niet te hoog? Als je niks doet, treedt er niet een keer een evenwicht op?
Misschien je distribution / proportioning valve de boosdoener? Dat de retourstroom van 1 circuit terugstroomt naar verkeerde bowl omdat de valve verkeerd gepositioneerd is
Misschien je distribution / proportioning valve de boosdoener? Dat de retourstroom van 1 circuit terugstroomt naar verkeerde bowl omdat de valve verkeerd gepositioneerd is
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Mustangflip
- Berichten: 946
- Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
- Locatie: Kop van Noord-Holland
Re: Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Is het niet zo dat je bij een dubbele hoofdemcylinder 2 gescheiden systemen hebt? Bij mij op een 1969 namelijk wel maar ken het systeem van CSRP niet, maar lijkt me stug dat het anders zit. De proportionele valve zit in je achterremmen systeem. Ik zou nog eens goed nakijken of je rubber van je deksel wel goed afsluit. Gaat de olie van het bakje van de voorremmen naar het bakje van de achterremmen of andersom of is het willekeurig?edgar schreef:Heb je de nivo's niet te hoog? Als je niks doet, treedt er niet een keer een evenwicht op?
Misschien je distribution / proportioning valve de boosdoener? Dat de retourstroom van 1 circuit terugstroomt naar verkeerde bowl omdat de valve verkeerd gepositioneerd is
Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Het CSRP systeem heeft inderdaad voor en achter gescheiden.
Tussen de leiding die naar achter loopt zit de prop. valve, deze heeft geen koppeling met de leiding van de voorremmen. In de leiding van de voorrem zit alleen een verdeelblok tussen die links en rechts koppelt.
De olie gaat van het bakje van de achter remmen(voorste) naar het bakje van de voorremmen(achterste). Het pedaal is hard en blijft ook hard. Zelf denk ik als het met de keerringen in de hoofdremcylinder te maken zou hebben dat het andersom zou zijn en het pedaal niet hard zou blijven. De enige weg zou dan via de deksel/rubber zijn. Het sluit ook niet echt lekker af tussen beide reservoirs, zie ook niet echt de mogelijkheid om het 100% te krijgen met deze el cheapo deksel. Vandaar dat ik me afvraag of er meer zijn die dit hebben.
Tussen de leiding die naar achter loopt zit de prop. valve, deze heeft geen koppeling met de leiding van de voorremmen. In de leiding van de voorrem zit alleen een verdeelblok tussen die links en rechts koppelt.
De olie gaat van het bakje van de achter remmen(voorste) naar het bakje van de voorremmen(achterste). Het pedaal is hard en blijft ook hard. Zelf denk ik als het met de keerringen in de hoofdremcylinder te maken zou hebben dat het andersom zou zijn en het pedaal niet hard zou blijven. De enige weg zou dan via de deksel/rubber zijn. Het sluit ook niet echt lekker af tussen beide reservoirs, zie ook niet echt de mogelijkheid om het 100% te krijgen met deze el cheapo deksel. Vandaar dat ik me afvraag of er meer zijn die dit hebben.
Re: Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Deze conclusie klopt niet en ik denk juist dat hier het probleem zit. Waarschijnlijk is de '2e keering' niet goed. Hierdoor zuigt de eerste (grotere) de vloeistof van beide weg. Dit is makkelijk te testen. Maar daarna zal he de boel weer goed moeten ontluchten...richard66coupe schreef:Zelf denk ik als het met de keerringen in de hoofdremcylinder te maken zou hebben dat het andersom zou zijn en het pedaal niet hard zou blijven.
Zorg dat er maar een klein laagje vloeistof in beide reservoirs zit. Echt maar een paar mm. Laat de deksel eraf en begin zachtjes te remmen en weer zachtjes los. Om te voorkomen dat de boel straks onder zit. Herhaal dit 15 keer en kijk eens in de reservoir. Is de olie in de andere bak gekomen dan zit het echt in je hoofdrem cilinder...
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Dank voor de input. Dit is wel het testen waard om het uit te sluiten.
Ik zit te kijken naar dit schema en zie wat je bedoelt alleen ik zou dan denken dat de vloeistof eerder van groot naar klein reservoir zou gaan als de keerring van de secondary piston seal(middelste) de boosdoener zou zijn.
Ik zit te kijken naar dit schema en zie wat je bedoelt alleen ik zou dan denken dat de vloeistof eerder van groot naar klein reservoir zou gaan als de keerring van de secondary piston seal(middelste) de boosdoener zou zijn.
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: Dubbele hoofdremcylinder schijfremconversie
Ik heb de test gedaan. Zeker een keer of 25 de rem ingedrukt met een heel klein laagje remvloeistof.
Het blijft gewoon gelijk. Ik denk toch dat het in de deksel afdichting zit. De remcylinder is ook enorm ruw afgewerkt aan de bovenkant dus dat draagt er ook wel aan bij.
Het is nog garantie werk dus ik laat toch maar een nieuwe remcylinder incl. deksel komen via CSRP, ze deden totaal niet moeilijk. Ik moet alleen wel wat verzendkosten betalen. To be continued...
Het blijft gewoon gelijk. Ik denk toch dat het in de deksel afdichting zit. De remcylinder is ook enorm ruw afgewerkt aan de bovenkant dus dat draagt er ook wel aan bij.
Het is nog garantie werk dus ik laat toch maar een nieuwe remcylinder incl. deksel komen via CSRP, ze deden totaal niet moeilijk. Ik moet alleen wel wat verzendkosten betalen. To be continued...