rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door peer »

Ik ben niet tevreden over de remmen van mijn 70'er project.
Dit komt mede omdat het ook geen 'kloppende' onderdelen zijn die er nu op zitten, het remt wel, maar ik ga er echt het circuit niet mee op, wat straks wel de bedoeling is.

De situatie is nu:
  • 1. voor extra grote schijfremmen heb met grote klauwen
    2. achter heb ik 'normale' schijfremmen.
    3. geen rembekrachtiger
    4. hoofdremcilinder onbekend of dit drum-drum of disk-drum is.
    5. rempedaal is eigenlijk voor een setup met bekrachtiger.
    6. remdruk verdeler in de leiding naar achter.
Wat is nu wijsheid, wat moet ik plaatsen?

Opties die ik overweeg:
  • 1. orginele rembekrachtiger met hoofdremcilinder plaatsen (disk-drum)
    2. op zoek naar een disk-disk setup, maar deze lijken allemaal voor een 'non powerbrake' pedaal
    3. op de huidige setup een 'stand alone' bekrachitger plaatsen. (vacuüm of elektrisch)
    4. wat kan nog meer?
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Mustang24 »

peer schreef:Ik ben niet tevreden over de remmen van mijn 70'er project.


Wat is nu wijsheid, wat moet ik plaatsen?

Heb je dit al eens overwogen :

http://www.hydratechbraking.com/products.html

:idea:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door 1967coupe »

Waar ben je niet tevreden mee dan?
Vraag t-minus hier eens die zit ook veel op het circuit

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Mustang24 »

Rechtstreekse link naar de Ford producten:

http://www.hydratechbraking.com/Ford_67-70_Mustang.html
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Swordfish79 »

je zou nog kunnen kijken naar staal omvlochten remleidingen (mogelijk zitten die er al op) en andere remblokken zoals bv EBC redstuff?

hydraulisch is hier ook al aangekaart.

Dan zou je ook kunnen kijken naar de remmen van een BMW e23/e24 deze hebben ook een hydraulische bekrachtiging en hebben schijven rondom. Mogelijk is daar ook wel iets mee te knutselen? Maar heb je stuurbekrachtiging of niet?
blackmercury
Berichten: 143
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door blackmercury »

Als je V+A schijven hebt is het heel belangrijk om een disc/disc HRC te monteren, vanwege het feit dat er in de achterste uitgang v/d HRC een residual valve zit, deze houdt een soort restdruk in de leidingen zodat de remschoenen niet aanlopen.
Meestal zit er een koperen onderdeeltje in de HRC vlak voor de leiding naar achteren, misschien kun je dit verwijderen, mijn advies zou zijn; een HRC die gemaakt is voor deze toepassing, dus disc/disc.
Zonder bekrachtiging rijden met schijven...... denk dat je alle remkracht nodig hebt en daar laat je veel liggen; bekrachtiging, zeker erop bouwen !
Meet de slag die de pen maakt die uit de bekrachtiger komt; die moet ongeveer een 30 mm zijn (afhankelijk van je HRC), dan meet de maximale slag van je HRC, die 2 maten moeten niet meer dan 10-15 % uit elkaar liggen, anders krijg je je HRC nooit goed ontlucht en blijft je pedaaldruk soft.... succes ermee !
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door peer »

Ik ben vooral niet tevreden over de hoeveelheid druk ik moet uitoefenen.

Het pedaal is goed hard en uiteindelijk remt de auto goed als je maar hard genoeg 'stampt', ik heb ook gevlochten remleidingen, de juiste blokken enz. (Toevallig ook samen met Marc (t-minus) uitgezocht.)

Ik denk dat blackmercury wel een punt heeft en dat er een andere HRC op moet, en dan met bekrachtigen. Ik heb geen stuurbekrachtiging, maar wel een handbak, dus erg veel plek hou ik niet over voor 'speciale' systemen door het hele schakel stangen mechanisme.
Hoewel ik op internet zoek naar systemen, kom ik eigenlijk alleen systeem tegen die te gebruiken zijn voor disk/disk en disk/drum tegelijk:
http://www.ebay.com/itm/67-70-Ford-Must ... fo&vxp=mtr
http://www.cjponyparts.com/dual-bowl-ma ... 3/p/BMC23/

Dat hydratech systeem ziet er erg mooi uit, maar is ook meteen vrij prijzig. Misschien nog het overwegen waard. Maar ik zie graag nog wat alternatieven.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Ando »

Mmmmmm....rembekrachtiging voor op het circuit? Je raakt dan wel een hoop gevoel kwijt. Ik weet dat bijvoorbeeld Adelbert geen voorstander is voor rembekrachtiging op het circuit. Zelf rij ik met 4 schijven zonder rembekrachtiging. Voor alsnog tevreden. Mocht ik meer remkracht willen dan zal het een setje meerzuigerremklauwen worden maar zeker geen rembekrachtiging. De EBC's in mijn 66 Mustang moest ik overigens wel even warmremmen, daarna deden ze het stukken beter.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Swordfish79 »

ik snap even niet waarom de stangen van de handbak in de weg zouden zitten?

zo ziet de bekrachtigingsunit er uit van BMW die kan je er tussen bouwen maar ik zou dan ook de bijbehorende HRC gebruiken.

Afbeelding

een zo steekt het systeem in elkaar

http://s1305.photobucket.com/user/Ferna ... 1.jpg.html

Wat ook nog mogelijk is is dat de diameter van de HRC te klein is. Ik bedoel dan de interne diameter waar de zuigers en seals inzitten
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door peer »

Swordfish79 schreef:ik snap even niet waarom de stangen van de handbak in de weg zouden zitten?

Dat zit daar aardig dicht bij elkaar, maar mijn trigger was dat ik bij verschillende kits zie staan:
'Fits 4 wheel disc brake 1967-70 Mustangs with manual trans. converted to clutch cable'

Dus dan zou ik al een koppelings kabel (of hydrolic) conversie moeten doen.

Betreft wel of geen bekrachtiging, ik weet dat de voorkeur is om geen bekrachtiging te hebben vanwege het gevoel. Maar mijn andere wagens (waaronder de trackday bmw) hebben ook gewoon rembekrachtiging en dat gaat prima.
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Swordfish79 »

Ik snap het nu Peer. het zijn niet de stangen van de bak maar van de koppeling waarvan hier sprake is.

maar er moet wel iets te bouwen zijn. Mogelijk dat er ook nog andere europese automerken dergelijke oplossingen hebben.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door JaCo »

Dag Peer,

je vermeld dat je rempedaal van een bekrachtigde versie is,
volgens mij ligt het verschil gewoon in het aangrijppunt en dat kun je gemakkelijk iets verleggen,
dus meer slag, minder kracht nodig,
wellicht dat dat helpt,

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door tminus3 »

Hoi Peer,

Ik gebruik voor mijn setup (cobra schijven voor, '07 Mustang GT schijven achter) een onbekrachtigde 1" disk/drum hoofdremcilinder met de residual valve verwijderd uit het drum gedeelte. In combinatie met een rempedaal voor onbekrachtigde setup. Deze heeft (iig voor '67) een andere pedal-ratio dan een bekrachtigd pedaal.
Dat gezegd hebbende, ik moet flink trappen voor een goede vertraging. Misschien zou een iets kleinere diameter HRC (15/16") een optie zijn, met als trade-off een langere slag op het pedaal. Betere remblokken zouden waarschijnlijk ook helpen (op circuit), al merk ik wel dat deze op hogere temperatuur ook wat beter aangrijpen.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door peer »

Als ik het zo allemaal lees moet ik van mijn drum/drum setup af (het zijn gelijke reservoirs en het nummer wijst ook op een drum/drum HRC) en naar een disk/disk of disk/drum en die residual valve verwijderen. (Kan die er altijd makkelijk uit?)

En dan voorlopig toch maar zonder bekrachtiger proberen.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: rembekrachtiger en hoofdremcilinder voor 4 disk brakes

Bericht door Gearz »

Ik gebruik op mijn 70'er een 1.0" bore HRC van een 2000 V6 Mustang voor mijn disc-disc set up (van een 2008 Mustang GT met EBC yellow) werkt bekrachtigd en onbekrachtigd, lekt ook nooit want is van kunststof met een draaidop.
Evt kan ik je de nummers geven van de remslangen die ik gebruikt heb van HRC naar distribution block (van Metric naar AN naar Inch).

Indien belangstelling, heb ik deze combination valve tbv disc-disc nog liggen, nieuw en ongebruikt.
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
Ofschoon een origineel '70 drum-drum distribution block met een adj. prop valve ook prima werkt.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”