Uitlaat 2 inch

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Uitlaat 2 inch

Bericht door Aron66 »

Ik heb onder de mustang een dubbele uitlaat met H-stuk van 2 inch dikte. Nu zit het H-stuk erg strak eronder en ik vermoed dat er daardoor een resonantie ontstaat. Nu wil ik het H-stuk weghalen en 2 losse pijpen naar achteren. Zijn er nadelen als ik dat doe?

En ik wil de dempers vervangen door dempers met iets meer geluid, zoiets als flowmasters 40 of iets dergelijks. Ik kan geen dempers vinden met in- en uitgang van 2 inch. Heeft iemand hier op het forum dempers met 2 inch aansluitingen?
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Mustang24 »

Aron66 schreef:Ik heb onder de mustang een dubbele uitlaat met H-stuk van 2 inch dikte. Nu zit het H-stuk erg strak eronder en ik vermoed dat er daardoor een resonantie ontstaat. Nu wil ik het H-stuk weghalen en 2 losse pijpen naar achteren. Zijn er nadelen als ik dat doe?

En ik wil de dempers vervangen door dempers met iets meer geluid, zoiets als flowmasters 40 of iets dergelijks. Ik kan geen dempers vinden met in- en uitgang van 2 inch. Heeft iemand hier op het forum dempers met 2 inch aansluitingen?
Heb ik verleden maand laten doen. Flowmasters series 44...
Zijn inderdaad 2" verkrijgbaar ! (2.25")
En voor de H pipe kan je ook vervangen door een stuk flexible, of weghalen.
Op mijn 67 had ik geen H pipe, gewoon twee uitlaten naar achter (naar voor zou nogal "weird" zijn :lol: )

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Aron66 »

Dankje Emiel, maar 2" is niet hetzelfde als 2,25" dus zal ik de rest weer moeten aanpassen. En ik heb nu center in, en offset out, al zou center in en center out niet heel veel problemen moeten geven.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Mustang24 »

Aron66 schreef:Dankje Emiel, maar 2" is niet hetzelfde als 2,25" dus zal ik de rest weer moeten aanpassen. En ik heb nu center in, en offset out, al zou center in en center out niet heel veel problemen moeten geven.
Je kan ze krijgen in center in center out, of in offset ... kijk maar eens op de site.
En 2.25" schuift mooi over de 2" zodat je ze perfect kan lassen !


Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door richard66coupe »

Er zijn ook wel verschillende verloopjes om van 2,25 weer 2 inch te maken mocht je hem willen klemmen ipv lassen.
De keuze in flowmaster achtige dempers van 2 inch is erg beperkt idd. Zelf zit ik ook weleens te denken om mijn turbo dempers te vervangen daardoor voor wat ander geluid maar ben er nog niet uit. Persoonlijk heb ik de H- wel laten zitten maar dicht gemaakt door een plaatje er in de crossover te lassen, ik vraag me namelijk af of er zonder H niet te veel krachten op de spruitstukken komen. Ik heb dit gedaan omdat ik alleen maar dreun/brom hoorde tijdens cruisen in de auto en niks van de V8 roffel na de installatie van een nieuw dubbele uitlaat systeem van voor naar achter.
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Aron66 »

Kijk, dat kan natuurlijk ook.. Emiel, waar heb jij ze vandaan? Ik zie dat ze te koop zijn bij AJSpeedshop in Almere voor € 135,- per stuk.


Aron
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Mustang24 »

Aron66 schreef:Kijk, dat kan natuurlijk ook.. Emiel, waar heb jij ze vandaan? Ik zie dat ze te koop zijn bij AJSpeedshop in Almere voor € 135,- per stuk.


Aron
Ik heb ze gekocht en laten plaatsen bij Speedshop Belgium (waar de jaarlijkse Springmeeting is in Stekene)
Stekene is 30km van Antwerpen tussen Sint Niklaas en Hulst...

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Ando »

Ik zou die H er tussen laten zitten. Geeft dacht ik wat meer koppel onderin.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door Mustang24 »

Je kan ook deze als "H" gebruiken om minder spanning op de uitlaat te krijgen.
Dan kunnen ze iets onafhankelijker bewegen en is het niet zo stug...

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door peer »

Mustang24 schreef:Je kan ook deze als "H" gebruiken om minder spanning op de uitlaat te krijgen.
Dan kunnen ze iets onafhankelijker bewegen en is het niet zo stug...

Afbeelding
Ik heb ook precies die er tussen gemaakt in plaats van de H. Geeft toch iets minder spanning op de headers die toch maar in een aluminium kop zitten. (En het kwam me beter uit.)
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: Uitlaat 2 inch

Bericht door capri v8 driver »

Ando schreef:Ik zou die H er tussen laten zitten. Geeft dacht ik wat meer koppel onderin.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Dat klopt. Met een H pipe of x pipe krijg je bij een v8 meer koppel. Ik denk ook niet dat de resonantie daar ontstaat. Dit zit meer in de plaatsing van de dempers of de lengte/ diameter /constructie van de uitlaat en trillingen die doorgegeven worden van de motor. Dat laatste kun je oplossen door die flexible stukken er tussen te zetten. Aangezien je toch al de dempers wilt vervangen zou ik voor een iets groter diameter pijp gaan, dat verandert de snelheid waarmee de uitlaat gassen door de uitlaat en dempers gaan en daarmee verander je ook de frequentie van de trillingen.

Je zou ook een kunnen denken om 2 resonator pijpen te maken of 2 resonator dempers te gebruiken

Bij de zwarte capri v8 had ik met de flowmasters 40 serie behoorlijk veel last van doordreunen tot 130 km/uur, daar boven was het weg. Met de flow master 50 series was het gedreun weg en het werd ook een stukje aangenamer in de capri. Als je veel rijdt raad ik de 40 serie niet aan. Hoewel ze goed klinken word je er op een gegeven moment gek van. Maar dat is mijn mening.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”