Keerring lekkage C4 1970 (opgelost)

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Keerring lekkage C4 1970 (opgelost)

Bericht door convertible70 »

Eigenlijk heb ik twee vragen. De eerste is de vraag of er voor een 1970 302 voorzien van een C4 bak ook een alu aandrijas bestaat?
De tweede vraag heeft te maken met olielekkage via de achterste staartkeerring. Twee maal vervangen, nieuw achterste lager maar het blijft lekken bij draaiende uitgaande as. De keus die ik wil maken is om mijn huidige stalen aandrijfas nogmaals te laten reviseren of om een alu as te plaatsen. Wat denken jullie?
Rits
Laatst gewijzigd door convertible70 op vr 20 jan, 2017 08:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Keerring lekkage C4 1970

Bericht door Gearz »

Rits,

Er zijn volgens mij ook gewoon voor de C4/toploader alu tussenassen verkrijgbaar maar ze zijn nogal prijzig en ik vraag me af of het veel zin heeft.
Meestal zit de onbalans in een uitgeharde baksteun of te strak aangedraaide U joint retainers waardoor de lagercups vervormen.

Heb je toen je de keering verving ook meteen de lagerbus voor de uitgaande as vervangen (Tail Housing Rear Bushing of Extension Housing Bushing) ?


Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: Keerring lekkage C4 1970

Bericht door convertible70 »

Ja, dat heb ik direct gedaan.
Zag inderdaad best wel prijzige alu assen voorbij komen maar twijfel zelf ook of dit wel nodig is.
Nu zijn ook beide kruisstukken vervangen dus misschien is daar wel iets fout gegaan. Zal de as demonteren en in Amsterdam laten testen en balanceren. Misschien komt daar wel een gebrek naar voren. Heb verder ook geen idee. Baksteun / rubber is nieuw.
Gebruikersavatar
convertible70
Berichten: 280
Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
Locatie: Haarlem

Re: Keerring lekkage C4 1970 (opgelost)

Bericht door convertible70 »

Aandrijfas bleek krom te zijn bij het gevulkaniseerde gedeelte waarbij richten geen optie is. Hiermee is tevens de lekkage verklaard.
Driveteq te Duiven zal een nieuwe buis uit één stuk plaatsen.
Rits
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”