Ball joint stofhoes vervangen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Ball joint stofhoes vervangen

Bericht door okp »

Dag allemaal,

ik ben bezig bij de 68 coupe van voor links en rechts de upper ball joint en lower ball joint de stofhoezen te vervangen. Die zijn gescheurd of slecht.
Voordat ik weer te veel los draai, wat moet er allemaal los? En moet de veer aangespannen worden?
Tot nu toe heb ik de upperball joint los gemaakt en de 2 castle moeren van boven en onder zijn los.
Moet ik de swaybar los maken en de strutrod ook? Heb nu zo ongeveer alles al gehad bij de Stangs, behalve dit.
thx voor enige tips.

Afbeelding

Afbeelding

grtz

Eric
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Ball joint stofhoes vervangen

Bericht door edgar »

Swaybar loshalen. Castle nut weer paar gangen er op. Twee zware hamers gebruiken. Eentje hou je tegen het ijzer aan om de schok op te vangen. Met de andere sla je aan de tegenoverliggende kant tegen hetzelfde stuk ijzer. Dit doe je in het horizontale vlak he. De tapse verbinding zit op klem en moet losschrikken. Zo zal de balljoint losspringen zonder extra tools te gebruiken
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Ball joint stofhoes vervangen

Bericht door okp »

OK Edgar, dat had ik al gehoopt.
Gaan we proberen. Bedankt zover;
grtn,

Eric
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”