electrische problemen 65 coupe
Moderator: Shelby GT-H
electrische problemen 65 coupe
Goedemorgen,
Het witte schakelblok in het stuur is nu 2 keer doorgebrand en voordat ik weer een nieuwe monteer wil ik graag echt zeker weten dat ik de echt kernoorzaak van dit probleem aanpak. Naast het uitbranden van dit witte blokje in het stuur waar wat rookontwikkeling bij hoort stoppen daarna ook wat knipperlichten met functioneren alsmede de remlichten. Het valt mij op dat er nergens in het circuit van de lampen en het dahboard (zichtbaar) zekeringen zijn geplaatst. Ik snap niet heel erg veel van electriciteit en heb een paar vragen.....
Voorkom ik het doorbranden van dit ''witte blokje'' door zekeringen te plaatsen in alle draden die uit dit witte blokje naar een stroomverbruiker leiden?
Is er een modern, niet mechanisch, alternatief voor dit witte blokje in het stuur?
Hoe kom ik erachter waar de echte oorzaak ligt van dit probleem?
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Met vriendelijke groet, Klaas
Het witte schakelblok in het stuur is nu 2 keer doorgebrand en voordat ik weer een nieuwe monteer wil ik graag echt zeker weten dat ik de echt kernoorzaak van dit probleem aanpak. Naast het uitbranden van dit witte blokje in het stuur waar wat rookontwikkeling bij hoort stoppen daarna ook wat knipperlichten met functioneren alsmede de remlichten. Het valt mij op dat er nergens in het circuit van de lampen en het dahboard (zichtbaar) zekeringen zijn geplaatst. Ik snap niet heel erg veel van electriciteit en heb een paar vragen.....
Voorkom ik het doorbranden van dit ''witte blokje'' door zekeringen te plaatsen in alle draden die uit dit witte blokje naar een stroomverbruiker leiden?
Is er een modern, niet mechanisch, alternatief voor dit witte blokje in het stuur?
Hoe kom ik erachter waar de echte oorzaak ligt van dit probleem?
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Met vriendelijke groet, Klaas
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
http://www.rodemustang.blogspot.com
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: electrische problemen 65 coupe
Ik snap niet precies wat je bedoelt met wit blokje. bedoel je de connector onderaan de stuurkolom of het witte kunststof van de richtingaanwijzer?
Mogelijk helpt dit schema iets
En de zekering kast zit op een fijne plek namelijk boven het linker kickpanel achter/onder het dashboard. Kijken eens of daar mogelijk niet wat gerommeld is aan de zekeringen.
Brand het door als je iets van de richting aanwijzers gebruikt? of spontaan?
Mogelijk helpt dit schema iets
En de zekering kast zit op een fijne plek namelijk boven het linker kickpanel achter/onder het dashboard. Kijken eens of daar mogelijk niet wat gerommeld is aan de zekeringen.
Brand het door als je iets van de richting aanwijzers gebruikt? of spontaan?
Laatst gewijzigd door Swordfish79 op zo 19 feb, 2017 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: electrische problemen 65 coupe
Ik lees Het witte schakelblok in het stuurSwordfish79 schreef:Ik snap niet precies wat je bedoelt met wit blokje.
66 coupe aut. V8 in progress
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: electrische problemen 65 coupe
Als het de richtingaanwijzerschakelaar is dan zou ik die draden volgen en kijken of er ergens ook kortsluiting zit. Misschien bij een doorvoer. Bij mij waren ze bij de restauratie de doorvoertules vergeten op hun plaats te schuiven en hingen de kabels gewoon op de scherpe randen van het metaal...
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: electrische problemen 65 coupe
Haha. ik vond het namelijk ook geen blokje maar het is gewoon de indicatorswitchmustang66coupe schreef:Ik lees Het witte schakelblok in het stuurSwordfish79 schreef:Ik snap niet precies wat je bedoelt met wit blokje.
Succes met zoeken naar de storing
Re: electrische problemen 65 coupe
Dat witte blokje is er niet alleen voor je richtingaanwijzers. Ook de remlichten en de normale verlichting gaat er doorheen. Doordat het begint te smeulen op een gegeven moment kun je niet vaststellen welke stroomverbruiker of welke kabel waarheen het smeulen veroorzaakt heeft.
Deze kabels heb ik onder 't dashboard aardig voor elkaar. Er zijn géén zekeringen geplaatst tussen de kninpperlichten, remlichten en andere stroomverbruikers. Bij jullie wel? Wat is er bij jullie gezekerd in dat kastje?
Groet, Klaas
Deze kabels heb ik onder 't dashboard aardig voor elkaar. Er zijn géén zekeringen geplaatst tussen de kninpperlichten, remlichten en andere stroomverbruikers. Bij jullie wel? Wat is er bij jullie gezekerd in dat kastje?
Groet, Klaas
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
http://www.rodemustang.blogspot.com
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: electrische problemen 65 coupe
dit is een overzicht van een 65'r zekering kast
Ik denk dat je een massa probleem hebt waardoor er te veel ampere's door je kabels gaan. controleer ook de zekering of die wel de juiste waarde heeft en dat ze er geen te zware in hebben gedaan.
Ik denk dat je een massa probleem hebt waardoor er te veel ampere's door je kabels gaan. controleer ook de zekering of die wel de juiste waarde heeft en dat ze er geen te zware in hebben gedaan.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: electrische problemen 65 coupe
Je hebt waarschijnlijk iets verkeerd aangesloten of kortsluiting. Is je dashboardbekabeling al eens vernieuwd?
Je zal toch echt eerst uit moeten zoeken welke kabel(s) voor het smeulen zorgen. Dan kan je nagaan waar je probleem kan zitten.
Je zal toch echt eerst uit moeten zoeken welke kabel(s) voor het smeulen zorgen. Dan kan je nagaan waar je probleem kan zitten.
66 coupe aut. V8 in progress
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: electrische problemen 65 coupe
Klaas,klaas60 schreef:Dat witte blokje is er niet alleen voor je richtingaanwijzers. Ook de remlichten en de normale verlichting gaat er doorheen. Doordat het begint te smeulen op een gegeven moment kun je niet vaststellen welke stroomverbruiker of welke kabel waarheen het smeulen veroorzaakt heeft.
Deze kabels heb ik onder 't dashboard aardig voor elkaar. Er zijn géén zekeringen geplaatst tussen de kninpperlichten, remlichten en andere stroomverbruikers. Bij jullie wel? Wat is er bij jullie gezekerd in dat kastje?
Groet, Klaas
Ik weet even niet wat je bedoeld. Ik heb er vanmiddag even een richtingaanwijzerschakelaar van een 66-er bijgepakt en daar gaan alleen de draden voor de richtingaanwijzers en de toeter naartoe. De toeters zou ik overigens gelijk met een relais schakelen, die vragen nogal wat stroom.
Of bedoel jij een ander wit ding?
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: electrische problemen 65 coupe
Normale verlichting gaat niet door de knipperlicht schakelaar. Heeft er niks mee te maken.
Remlicht is eigenlijk hetzelfde als knipperlicht, Bij inschakelen knipperlicht gaat dus je remlicht knipperen.
Remlicht en gewoon licht werken ook zonder dat contact aan staat. Om te laten knipperen moet contact aan staan.
Remlicht is eigenlijk hetzelfde als knipperlicht, Bij inschakelen knipperlicht gaat dus je remlicht knipperen.
Remlicht en gewoon licht werken ook zonder dat contact aan staat. Om te laten knipperen moet contact aan staan.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: electrische problemen 65 coupe
Goedemiddag, ik lees een heleboel dingen die bij mijn Mustang anders gaan dan jullie aangeven. Ik kom hier begin maart weer op terug als ik de kans heb gekregen verder te zoeken.
Tot nu bedankt voor al jullie input.
Groet, Klaas
Tot nu bedankt voor al jullie input.
Groet, Klaas
De voortgang op ons project is hier te zien:
http://www.rodemustang.blogspot.com
http://www.rodemustang.blogspot.com
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: electrische problemen 65 coupe
Ik heb custom achterlichten waar ik zelf een lichtbak voor heb moeten maken/aanpassen.klaas60 schreef:Goedemiddag, ik lees een heleboel dingen die bij mijn Mustang anders gaan dan jullie aangeven.
Tot nu bedankt voor al jullie input.
Groet, Klaas
Ik had problemen met mijn linker knipperlicht achter. Als ik links inschakelde knipperde het rechter knipperlicht ook. Althans zo dacht ik.
In werkelijkheid bleek de "socket" van het linker achterlicht niet goed en verbinde intern de knipper/remlicht met het gewone achterlicht. Gewone achterlicht staat weer rechtstreeks in verbinding met elkaar waardoor het rechter achterlicht ook ging knipperen en dus niet het rechter knipperlicht. Na vervanging van de socket was het probleem verholpen.
Dus in kort.... zou het gewone licht niet gescheiden zijn van de rem/knipperlicht zou je altijd 2 knipperende achterlichten hebben omdat die rechtstreeks met elkaar verbonden zijn.
Je hoort dus ook alleen maar spanning te meten op je achterlicht plug/kabel (NR 14 in schema) als je het licht inschakeld. Niet als je remt of knipperlicht aanzet.
Geen idee in hoevere dit je smeulende kabel probleem kan helpen maar zo hoort het in ieder geval te werken.
66 coupe aut. V8 in progress