Verlichting probleem koplampen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Verlichting probleem koplampen

Bericht door okp »

Hey, ik be al dagen aan het checken wat het,probleem zou,kunnen zijn. Maar tot nu toe zonder succes..

Diagnose, 68'coupe. De koplampen werken niet als ik de schakelaar omzet.
Ze deden het eerder op de avond wel, maar niet zoals het hoort. De rechter koplamp gaf minder licht dan de andere.
Geprobeerd alle kabels na te lopen. Kan niet direct iets vinden.
De rest vd verlichting werkt wel goed. Parkeerlichten, sidemarkers van voor. Achterlichten remlichten, pinkers, gevaren lichten. Dat werkt allemaal.
Enkel probleem met de koplampen. Het vreemde is dat ze het voorheen half deden en nu flippen ze.
Als ik nu de koplampen aanzet, doen die niks , maar gaan de sidemarkerlichten feller branden. Koplampen zelf zijn dood. Ook groot licht doet niks. Er zit een nieuwe lichtschakelaar op. Wat kan ik hier nog checken? Ik,word er een beetje moedeloos van..

Thx

Eric
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Verlichting probleem koplampen

Bericht door edgar »

Gewoon nameten met multimeter (of nog beter; een testlampje). Heeft een 68-er ook nog een voetschakelaar voor dim en groot licht? Krijg je daar 12v op de ingang, en 12v er weer uit? Idem bij de connector op of in de buurt van de firewall?
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Verlichting probleem koplampen

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Inderdaad, de suggestie van Edgar lijkt me het meest voor de hand liggend.

Hou er ook rekening mee dat stroom van de verlichting allemaal over de schakelaar gaat.
Daardoor is het verstandig een aanpassing te doen en er relais tussen te zetten.
Zo gaat er alleen een stuurstroom voor de koplampen door de schakelaar.

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Verlichting probleem koplampen

Bericht door okp »

Bedankt voor de reacties. We gaan het vanavond nog eens nalopen, dan zijn we met 2. En die zien meer dan 1 ;-) Als ik het goed lees dan wordt de bekabeling voor de rechter koplamp afgetakt van de linker. Daar is dan denk ik al een probleem, want de rechter brandde zwakker dan de linker. Ik wilde er sowieso relais op zetten, maar dan moet ik eerst zien dat de huidige stroomkring correct werkt.

Keep you posted..

Eric
Gebruikersavatar
mustang66coupe
Berichten: 1259
Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26

Re: Verlichting probleem koplampen

Bericht door mustang66coupe »

Als je toch een relais ertussen gaat zetten zou ik ook gelijk nieuwe bekabeling gebruiken vanaf het relais. Kan je gelijk alles mooi op maat maken.
Zolang de kabel vanaf de lichtschakelaar en de schakelaar zelf ok zijn moet het dan toch goedkomen.

Ik heb het vorige week bij mijn 66er gedaan en zo spannend is het allemaal niet. Ik heb nu een relais tussen zowel het dimlicht en grootlicht.
En er gelijk voor gezorgd dat de stadslichten blijven branden als je het dimlicht inschakeld.
66 coupe aut. V8 in progress
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Verlichting probleem koplampen

Bericht door edgar »

en zet je claxon er ook meteen op. Scheelt de nodige vonkjes in je stuurwiel.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Verlichting probleem koplampen

Bericht door okp »

We hebben het probleem gevonden. Er was in de US een prutser aan het werk geweest. Van alles geknipt en geplakt. Alle tape verwijderd. Uiteindelijk,bleek,dat er in totaal 3 massakabels los hingen. Vastgemaakt en gezorgd voor goede aarding. Alles werkt nu zoals het moet. Nu kunnen we met de relais beginnen.

Grtz

Eric
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”