upper windshield moldings cabrio 1965

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

upper windshield moldings cabrio 1965

Bericht door Loken »

Bij de restauratie van mijn cabrio (1964 1/2) kom ik nu uit op volgend probleem:

De bovenste moldings van de voorruit zijn ok, deze zijn van rvs, heb ik dus mooi kunnen polieren.
Echter onderaan zitten er bouten op vast. normaal per deel 2 stuks. Bij mij zit er op het linkse deel links nog 1 boutje,
op het rechtse deel enkel rechts 1 boutje. Met als gevolg dat bij installatie de moldings in het midden van de ruit naar boven komen,
en niet echt heel goed vast zitten.

Heeft hier iemand toevallig een oplossing voor? een boutje oplassen is een optie, echter dan vrees ik dat het rvs aan de zichtbare
zijde gaat verkleuren. Zou een boutje oplijmen met 2 compenenten voor staal een optie zijn? of op solderen?

Misschien heeft iemand hetzelfde probleem tegengekomen?

Nieuwe stukken in repro kopen is geen optie, bestaan niet.

Thanks alvast!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: upper windshield moldings cabrio 1965

Bericht door lee iacoca »

Mischien heb je hier wat aan.lijkt erop dat er nog een schroefje op een niet zo zichtbaar plekje hoort te zitten.

Ivy, on the two piece top outer windshield moulding, I found the two nuts, up thru the holes on the inner frame but it seems there must be a screw on the outer ends. I can't see it because the seal for the ventwing frame appears to be glued into a channel that runs up the side of the windshield frame. I had this all apart 27 years ago but do not remember.

At that time I put all new seals everywhere and do not want to rip them up.
Ivy66GT
Mar 27, 2010 · #6
Yes, there should also be a small screw at the outer end of each of those parts that is hidden underneath the channel that holds the A-pillar weatherstrip. Both the weatherstrip and the channel likely have go come off to find that fairly tiny screw.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
Loken
Berichten: 337
Lid geworden op: di 02 feb, 2010 14:06
Locatie: Lebbeke

Re: upper windshield moldings cabrio 1965

Bericht door Loken »

Ja wel hij is nu volledig gedemonteerd, die schroefjes op de zijkant zijn het probleem niet :)

echt in het midden van het raam hoort er op de moldings een plaatje met een bout nog te zitten, die door het frame gaan en
waar langs onder een moer op komt te zitten. Nu ik het mij herinner heb ik bij het demonteren vorig jaar daar heel wat siliconen
weg geschraapt, dus dat was de vorige eigenaar zijn oplossing :)
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: upper windshield moldings cabrio 1965

Bericht door 1967coupe »

2 componentenstaal gebruiken. Weet je zeker dat je je moldings niet beschadigd.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”