Accu laadt niet op..

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Accu laadt niet op..

Bericht door okp »

Ok kort verhaaltje,

68 coupe V8. Alternator en voltage regulator zijn getest in een andere Mustang, deze werken beide goed. 12,8 Volt in rust en bij draaiende motor 14.6 volt.
Iemand heeft in de US een beetje liggen prutsen aan de wagen, dus ik ben niet zeker van de huidige aansluiting.
Heb gisteravond de bekabeling nog eens gechecked en stukken kabel vernieuwd. Alle kabels zijn ok, geen breuken.

Ik heb het nu zo aangesloten zoals hieronder 65- up. Behalve de I is niet aangesloten, maar is optional. (zit ook geen aansluiting op de stekker hiervan)Afbeelding

Maar er is geprutst geweest aan de bekabeling. De aansluiting op de S gaat volgens het 68 schema niet naar de STA aansluiting op de alternator, maar naar binnen.
De STA aansluiting zo zogezegd niet aangesloten zijn op een 68-er volgens een ander schema.

Op de stekker is de S aansluiting (groen rode draad) , nr 904 in het schema doorgeknipt en met een nieuwe kabel naar de alternator geleid op de STA aansluiting.
De originele groen rode draad uit de harnas is dus nu niet aangesloten.

Dat is dus ook nog een set up die ik moet checken: STA aansluiting op alternator niet gebruiken en de originele groen rode draad vanuit de voltage regulator op de S aansluiting verbinden met de groen rode draad op de harnas..

Hieronder originele set up 68-er

Afbeelding

vraag dus, wat is de correcte set up van de alternator kabels en de voltage regulator voor een 68-er coupe v8?

Bedankt voor de tips,

Eric
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Accu laadt niet op..

Bericht door okp »

Opgelost. Dash los gehaald. Bleek,dat de kabel die komt van de s aansluiting op de voltage regulator niet op het contactslot was aangeslotsen. Alles opnieuw aangesloten, nieuwe kabel getrokken. Alles werkt weer en de alternator geeft 14 en een beetje volt tijdens stationair draaien.
En het moet dus idd aangesloten zijn zoals op het onderste schema .
Grtz

Eric
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: Accu laadt niet op..

Bericht door Ando »

okp schreef:Opgelost. Dash los gehaald. Bleek,dat de kabel die komt van de s aansluiting op de voltage regulator niet op het contactslot was aangeslotsen. Alles opnieuw aangesloten, nieuwe kabel getrokken. Alles werkt weer en de alternator geeft 14 en een beetje volt tijdens stationair draaien.
En het moet dus idd aangesloten zijn zoals op het onderste schema .
Grtz

Eric
Kan lekker zoeken zijn. Ik had een laadstroomkabel in de draadboom die gammel was. En steeds als ik aan het meten was leek alles goed. Alleen schommelde de boordspanning nogal in waarde en stond de accu zo af en toe leeg, om het daarna weer maanden goed te doen. Zelfs een gereviseerde dynamo teruggestuurd om te testen omdat ik die niet vertrouwde....pffff je kan er gek van worden.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
mustang12
Berichten: 574
Lid geworden op: do 23 nov, 2006 23:01
Locatie: schiedam

Re: Accu laadt niet op..

Bericht door mustang12 »

Ik heb ook een laad probleem. Zal het ook even nalopen als er een draad naar mijn contact gaat
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”