Brake booster 1964 1/2 revisie
Moderator: Shelby GT-H
Brake booster 1964 1/2 revisie
Bij het vernieuwen van mijn remmen merk ik dat de brake booster
van mijn 64 1/2 convertible een revisie nodig heeft, of best vernieuwd wordt.
Ik merk geen enkele hulp van dat ding bij het remmen.
Weet iemand of je deze kan laten reviseren, of nieuw kan verkrijgen?
Vind deze nergens terug... wel gereviseerde in Amerika, maar hoor regelmatig dat
er nog lekke tussenzitten dan. Dus liefst benelux
grt Angelo
van mijn 64 1/2 convertible een revisie nodig heeft, of best vernieuwd wordt.
Ik merk geen enkele hulp van dat ding bij het remmen.
Weet iemand of je deze kan laten reviseren, of nieuw kan verkrijgen?
Vind deze nergens terug... wel gereviseerde in Amerika, maar hoor regelmatig dat
er nog lekke tussenzitten dan. Dus liefst benelux
grt Angelo
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Nieuwe kopen, uw leven hangt er vanaf...Loken schreef:Bij het vernieuwen van mijn remmen merk ik dat de brake booster
van mijn 64 1/2 convertible een revisie nodig heeft, of best vernieuwd wordt.
Ik merk geen enkele hulp van dat ding bij het remmen.
Weet iemand of je deze kan laten reviseren, of nieuw kan verkrijgen?
Vind deze nergens terug... wel gereviseerde in Amerika, maar hoor regelmatig dat
er nog lekke tussenzitten dan. Dus liefst benelux
grt Angelo
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Ja dat is nu net het probleem... ik vind deze niet nieuw! Alle bekendste dealers in Amerika afgezocht, niet
nieuw te vinden.
Het is eentje zoals deze: https://www.pinterest.com/pin/566749934335337704/
Heb de hoofdremcilinder al nieuw, met pressure switch voor de remmen, zoals het hoort op een 64 1/2.
Zou de rembekrachtiger ook zo stock mogelijk willen.
nieuw te vinden.
Het is eentje zoals deze: https://www.pinterest.com/pin/566749934335337704/
Heb de hoofdremcilinder al nieuw, met pressure switch voor de remmen, zoals het hoort op een 64 1/2.
Zou de rembekrachtiger ook zo stock mogelijk willen.
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Mail of ga eens naar Speedshop in Stekene !Loken schreef:Ja dat is nu net het probleem... ik vind deze niet nieuw! Alle bekendste dealers in Amerika afgezocht, niet
nieuw te vinden.
Het is eentje zoals deze: https://www.pinterest.com/pin/566749934335337704/
Heb de hoofdremcilinder al nieuw, met pressure switch voor de remmen, zoals het hoort op een 64 1/2.
Zou de rembekrachtiger ook zo stock mogelijk willen.
Voor mijn Mustang hebben ze ook vanalles (of besteld)...
Mail naar: dominique@speedshop.be
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Ok Thanks, ff mailtje gestuurd.
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
- Swordfish79
- Berichten: 828
- Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
er zijn ook mensen die ombouw hebben gedaan naar een Booster van een oudere Toyota starlet. Mogelijk eens zoeken hier op het forum.
Vaak worden de boosters hier verkocht in combinatie met een hoofdremcilinder. Waarom bouw je het nu niet om naar een gescheiden systeem van de 67/68 modellen. Wel zo veilig. Heb ik ook gedaan met mijn 65'r. Weg met die enkele hoofdrem cilinder.
Vaak worden de boosters hier verkocht in combinatie met een hoofdremcilinder. Waarom bouw je het nu niet om naar een gescheiden systeem van de 67/68 modellen. Wel zo veilig. Heb ik ook gedaan met mijn 65'r. Weg met die enkele hoofdrem cilinder.
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Hoi Swordfish, een ombouw naar starlet booster kwam ik idd al tegen. Punt is dat ik hem
zo origineel mogelijk wil houden. Mocht ik later toch beslissen niet stock te gaan zou ik idd
een gescheiden systeem en schijfremmen gaan plaatsen. Maar voorlopig... origineel.
zo origineel mogelijk wil houden. Mocht ik later toch beslissen niet stock te gaan zou ik idd
een gescheiden systeem en schijfremmen gaan plaatsen. Maar voorlopig... origineel.
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Heb er meerdere remanufactured en redelijk goedkoop via ebay gescoord, eigenlijk nog nooit een probleem mee gehad.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
voorlopig zie ik er nog geen voorbijkomen op ebay. Wel stelde een ebayverkoper volgende voor:
http://www.ebay.com/itm/1964-65-66-Ford ... 1721291141
Zou plug & play moeten zijn op bestaande leidingen en verdeelblokje. Alleen vraag ik mij 2 dingen af:
- gaat dit systeem passen op de firewalldoorvoer? de linkage naar mijn rempedaal?
- ik heb 4x drums, proportioning valve gebruik ik dan niet?
http://www.ebay.com/itm/1964-65-66-Ford ... 1721291141
Zou plug & play moeten zijn op bestaande leidingen en verdeelblokje. Alleen vraag ik mij 2 dingen af:
- gaat dit systeem passen op de firewalldoorvoer? de linkage naar mijn rempedaal?
- ik heb 4x drums, proportioning valve gebruik ik dan niet?
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Het is een conversion kit, dus als je nu al een 'orginele' rembekrachtiger hebt gaat het niet passen. Tenzij je weer spullen overzet enz. (Rempedaal is anders van een manual brake. Deze set heeft een special stang om dit mogelijk te maken.)
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Nu, een originele lijkt wel te vinden, alleen is de vraag wanneer Ik zou graag deze zomer nog rijden
De laatste stang die op het rempedaal zit, die kan ik dan mss gewoon switchen met de originele? Of lijkt dit alleen
maar zo simpel
De laatste stang die op het rempedaal zit, die kan ik dan mss gewoon switchen met de originele? Of lijkt dit alleen
maar zo simpel
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Het is dan toch deze geworden:
http://www.ebay.com/itm/1964-5-66-Ford- ... 1921106315
past zowiezo zegt de koper me, de stang is instelbaar dus komt wel goed denk ik. Van zodra de installatie ok is post ik het resultaat!
http://www.ebay.com/itm/1964-5-66-Ford- ... 1921106315
past zowiezo zegt de koper me, de stang is instelbaar dus komt wel goed denk ik. Van zodra de installatie ok is post ik het resultaat!
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
- Big_fun_58
- Berichten: 1809
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Let op:
"This kit will power 4 wheel disc brakes or disc brakes in front and drum brakes in rear"
jij had toch trommelremmen rondom?
"This kit will power 4 wheel disc brakes or disc brakes in front and drum brakes in rear"
jij had toch trommelremmen rondom?
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Ik had het inderdaad fout, tot 66 hadden ze wel dezelfde pedalen, daarna is men pas gaan klooien met het soort pedaal. (http://www.mustangsteve.com/fyi_brakepe ... edals.html)Loken schreef:Het is dan toch deze geworden:
http://www.ebay.com/itm/1964-5-66-Ford- ... 1921106315
past zowiezo zegt de koper me, de stang is instelbaar dus komt wel goed denk ik. Van zodra de installatie ok is post ik het resultaat!
Maar deze MRC is niet geschikt voor drum/drum brakes er zit waarschijnlijk geen 'residual pressure valve' in voor de voorremmen.
http://www.mpbrakes.com/master-cylinders-faq
"What will happen if I use a master cylinder for drum brakes and it doesn't have a residual valve?
You will have a spongy pedal and you'll have to pump the pedal to get good brakes."
Re: Brake booster 1964 1/2 revisie
Ik heb inderdaad trommels rondom, maar ben van plan om mss later te upgraden naar schijven voor.
De residual pressure valve kan ik nog tussen de leiding stoppen moest het nodig zijn dacht ik?
De residual pressure valve kan ik nog tussen de leiding stoppen moest het nodig zijn dacht ik?
[i]Mustang Convertible 64 1/2 289
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]
Mustang mach 1 1970 (for sale / under construction)
[/i]