OK dat is goed...Rmustang schreef:Oké snap ik. Dit is het type dat ik gebruik.http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... ts_id=1569
Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Moderator: Shelby GT-H
Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Vanmiddag het èèn en ander geprobeerd. Helaas tevergeefs.
Brandstof niveau iets verhoogt zodat de benziene nu net uit de plugjes komt lopen als je ze uit de flotterbakjes draait.
De stand van het gasklep zo afgesteld dat je een klein vierkantje ziet van de transferslots. En de regelschoeven beide zijde op 2 slagen uit gesteld.
Resultaat is als volgd
Motor slaat snel aan met gesloten choke klep. En de motor gaat direct ongeveer 2200 rpm draaien.
Even warm draaien.
Als ik de shoke klep langzaam open,slaat de motor af.( sluit ik de choke klep dat start de motor direct weer en loopt 2200rpm. de motor geeft geen reactie op de regelschroeven.
Open ik de shoke en open ik tegelijkertijd het gasklephuis voor een klein stukje blijft de motor lopen op ongeveer 1800rpm maar erg slecht en onregelmatig. Als ik het gasklephuis verder open dan pakt de motor wel vlot op, sluit ik daarna het gasklephuis dan slaat de motor direct weer af.
Wellicht ga ik in het weekend proberen alle oude pakkingen weer terug te zetten en kijken of het probleem dan weg is.
Gr Roy
Brandstof niveau iets verhoogt zodat de benziene nu net uit de plugjes komt lopen als je ze uit de flotterbakjes draait.
De stand van het gasklep zo afgesteld dat je een klein vierkantje ziet van de transferslots. En de regelschoeven beide zijde op 2 slagen uit gesteld.
Resultaat is als volgd
Motor slaat snel aan met gesloten choke klep. En de motor gaat direct ongeveer 2200 rpm draaien.
Even warm draaien.
Als ik de shoke klep langzaam open,slaat de motor af.( sluit ik de choke klep dat start de motor direct weer en loopt 2200rpm. de motor geeft geen reactie op de regelschroeven.
Open ik de shoke en open ik tegelijkertijd het gasklephuis voor een klein stukje blijft de motor lopen op ongeveer 1800rpm maar erg slecht en onregelmatig. Als ik het gasklephuis verder open dan pakt de motor wel vlot op, sluit ik daarna het gasklephuis dan slaat de motor direct weer af.
Wellicht ga ik in het weekend proberen alle oude pakkingen weer terug te zetten en kijken of het probleem dan weg is.
Gr Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Ik zou eens kijken of er verschil zit tussen de oude en de nieuwe pakkingen...liever de nieuwe gebruiken.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Zou jij de slangen van je carterontluchting, van je onstekingsvervroeging en van je rembrekrachtiger een los willen halen en aan de manifold kant willen afstoppen en kijken of de carburateur wél reageert op de stelschroeven?
Dit om enkele valse luchtbronnen uit te sluiten.
Vooral de carterontluchtingsklep zou misschien het probleem kunnen zijn...
Fingers crossed....
Succes!
Dit om enkele valse luchtbronnen uit te sluiten.
Vooral de carterontluchtingsklep zou misschien het probleem kunnen zijn...
Fingers crossed....
Succes!
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Bedankt voor de reactie,
Afgelopen dagen heb ik alle Vacum aansluiting er af gehaald en dit gaf geen verschil. Ook een nieuwe pcv valve geplaatst op de juiste werking te garanderen. Dit gaf ook geen verschil.
Toen toch maar weer de carburateur gedemonteerd en helemaal uit elkaar gehaald. Tot dat ik bij de pakking kwam tussen de main boddy en het gasklephuis. De carburateur had ik op zijn kop liggen en toen ik het gasklephuis er afpakte lag die pakking er slecht tussen. De breedte van de pakking tussen de vier venturies in leek wel te smal waar door de pakking in de main body kon weg zakken. Dit vergeleken met de oude pakking en die was inderdaad breder tussen de venturies in.
Dus de oude pakking terug geplaatst. Carburateur weer in elkaar gezet en in de basis afstelling gezet. De mustang rook aan de sleutel en starten lopen, echter helemaal prima als van ouds. Dus opgelost.
Groeten Roy
Afgelopen dagen heb ik alle Vacum aansluiting er af gehaald en dit gaf geen verschil. Ook een nieuwe pcv valve geplaatst op de juiste werking te garanderen. Dit gaf ook geen verschil.
Toen toch maar weer de carburateur gedemonteerd en helemaal uit elkaar gehaald. Tot dat ik bij de pakking kwam tussen de main boddy en het gasklephuis. De carburateur had ik op zijn kop liggen en toen ik het gasklephuis er afpakte lag die pakking er slecht tussen. De breedte van de pakking tussen de vier venturies in leek wel te smal waar door de pakking in de main body kon weg zakken. Dit vergeleken met de oude pakking en die was inderdaad breder tussen de venturies in.
Dus de oude pakking terug geplaatst. Carburateur weer in elkaar gezet en in de basis afstelling gezet. De mustang rook aan de sleutel en starten lopen, echter helemaal prima als van ouds. Dus opgelost.
Groeten Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem
Hè, gelukkig.!!!
Altijd leerzame onderwerpen. Bedankt.
Altijd leerzame onderwerpen. Bedankt.
It's the M@DM@N.......... #>B-)