Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Beste allemaal,

Afgelopen weken probeer ik zonder resutaat mijn mustang 66 289 V4 weer goed lopend te krijgen.
Aan het einde van een lange toerrit had de mustang opeens geen vermogen meer bij hogere toerental. Wel liep hij goed stationair en lager toerental was geen probleem.
Ik heb dit eens vaker gehad en toen zat er wat in de hoofdsproeiers van de carburateur.

Daarom heb ik de holley gedemonteerd en de primaire flotter verwijderd om zo de hoofd sproeiers te kunnen bekijken. Deze waren echter niet verstopt wel waren de pakkingen er slecht aantoe en lag er veel vuil in beide flotterbakjes ook al heb ik er een brandstof filter er tussen zitten. Toen heb ik de rest van de carburateur open geschroefd of ik iets kon vinden. Uiteindelijk bleek het diafragma die de secundaire gasklep opend gescheurd te zijn. Aangezien dit onderdeel meestal word aangeboden in complete revisie setjes heb ik deze besteld. (Holley 8357G)

De holley is helemaal uit elkaar gegaan en in een ultrasoonbad geweest. Daarna weer met zorg inelkaar gezegt en goed opgelet welke verschillende pakkingen ik moest gebruiken. Carburateur weer geplaatst op de 289 met nieuwe spacer pakkingen.
Mustang een paar keer gestart en benzine niveau in de flotterkamers afgesteld. Idle schroeven voorzichtig dicht gedraaid en daarna 2 hele slagen uit. Dit zou een basis instelling zijn.

Echter zijn dit nu de symptomen.
- start goed en slaat snel aan, als ik tijdens het starten half gas geef.
- motor loopt absoluut niet stationair.
- onder de 2000 toeren is er helemaal niks geen reactie op het stellen van de idle schroeven.
- als ik de shoke klep bijna helemaal sluit dan loopt de motor beter maar ook niet onder de 2000 toeren.
- Vacum lek is eigelijk uitgesloten. ( remreiniger rond de carburateur gespoten en dit geeft geen reactie)
- lijkt wel of het idle circuit niet werkt van de holley

Wie o wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn.

Alvast bedankt
Gr Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Big_fun_58 »

Misschien staan je gaskleppen te ver open om hem goed af te kunnen stellen. Als ze iets te ver open staan dan staan ze voorbij de gaatjes die je idle gebied afstelling regelen. Dus eerst deze gaskleppen zover mogelijk dichtdraaien en dan via je regelschroeven afstellen op het hoogst mogelijke vacuum of toerental als je geen vacuummeter heb. Dan toerental weer terug draaien via gasklep schroeven en weer met de regelschroeven het hoogst mogelijke vacuum of toerental vinden... en visa versa..
Het kan ook een probleem in de revisie zijn maar probeer eerst dit maar eens.
succes.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Swordfish79 »

Dat zijn de zogenaamde "Progressie gaatjes" toch ?
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Ik heb geprobeerd met mijn vacuüm meter de motor rustiger terug testellen door het gasklephuis stap voor stap te sluiten en daarbij de regelschroeven aftestellen. Op het moment dat ik het gasklephuis sluit tot de idle transfer slot slaat de motor af.
Open ik het gasklephuis weer en start de motor dan loopt hij erg slecht en begin ik weer ergens rond die 2000 rpm.
Als ik dan in de venturie kijk zie ik brandstof uit de main jets komen.

De Vacum meter geeft bij die 2000 toeren 15 inhg en de tekst(late ignition timing)staat daarbij.

Het lijkt dus haast dat het hele idle circuit in de carburateur helemaal niks doet :|
Laatst gewijzigd door Rmustang op zo 05 nov, 2017 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Mustang24 »

Op hoeveel graden staat uw voorontsteking ?
En heb je een vacuumvervroeging of niet ?

:smt102
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Ik heb vacuüm vervroeging aangesloten op de verdeler. En de ontsteking staat op 12 graden.
Echter zoek ik het niet in de ontsteking aangezien dat geen probleem was.
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Mustang24 »

Rmustang schreef:Ik heb vacuüm vervroeging aangesloten op de verdeler. En de ontsteking staat op 12 graden.
Echter zoek ik het niet in de ontsteking aangezien dat geen probleem was.
Dat ziet er dan wel goed uit.

Zijn de bowl-levels juist afgesteld ?
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Ik heb met draaiende motor het brandstof niveau afgesteld. Als ik de plug aanzijkant van de bowl verwijder en de auto rustig van links naar rechts schud komt er brandstof uitlopen.
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Mustang24 »

Rmustang schreef:Ik heb met draaiende motor het brandstof niveau afgesteld. Als ik de plug aanzijkant van de bowl verwijder en de auto rustig van links naar rechts schud komt er brandstof uitlopen.
Prima...
Dus dat zijn al punten die in orde zijn... weer verderzoeken... :lol:

:mrgreen:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Haha uiteraard. :v: bedankt voor het mee denken.
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Big_fun_58 »

Rmustang schreef:....... rustig van links naar rechts schud komt er brandstof uitlopen.
Ik zou het zo afstellen dat het er zonder schudden uitloopt..... Zo hoort het.

we blijven meedenken... :wink:
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Mustang24 »

Heeft waarschijnlijk niets met het probleem te maken, maar welke benzinefilter heb je ertussen zitten ?
Zo een plastiek ding van 2,5 euro ??? :twisted:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Hehe :D het is wel een plastic filter maar ik meende dat hij 7.17 koste :lol:
Zijn er ook bedrijven die een carburateur kunnen testen?
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Mustang24 »

Rmustang schreef:Hehe :D het is wel een plastic filter maar ik meende dat hij 7.17 koste :lol:
Zijn er ook bedrijven die een carburateur kunnen testen?
+

Denk er aan, een V8 heeft "jus" nodig... ze zitten met 8 aan tafel met grote honger ! :lol:
Dus zo een klein filtertje kan wel eens voor problemen zorgen.
En ja, ik spreek van ondervinding ! (spijtig genoeg...)

Als je zo een plastiek ding steekt, neem dan een grote (4 à 5 cm diameter).

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 191
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Holley V4 carburateur 450cfm 4160 probleem

Bericht door Rmustang »

Oké snap ik. Dit is het type dat ik gebruik.http://www.adamscc.nl/catalog/product_i ... ts_id=1569
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”