strut rods 1970 vraagje
Moderator: Shelby GT-H
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
strut rods 1970 vraagje
Nu ik besloten heb mijn wielophanging te verbeteren, vraag ik mij af wat adjustable strut rods van bijvoorbeeld Global West, voor verbetering geeft ten opzichte van standaard strut rods met poly bussen. Lijkt mij dat zonder verend medium zoals rubber of polyurethaan er geen enkele dempende werking meer is bij hard remmen. Het scharnierende deel zit immers ijzer op ijzer bevestigd op je frame. Komt bij dat ze ook nogal prijzig zijn t.o.v. poly bushings.
Maar goed, hier zijn vast wel Mustangrijders die er al ervaring mee hebben.
Groetjes van Rits
Maar goed, hier zijn vast wel Mustangrijders die er al ervaring mee hebben.
Groetjes van Rits
Re: strut rods 1970 vraagje
Ik heb dit op mijn racer. Daar is het echt nuttig, maar op straat zou ik dat denk ik niet zo snel doen.
Wat hoop je ermee te bereiken, waar heb je nu 'last' van. Ik denk persoonlijk niet dat je snel een 'klacht' hebt wat je oplost met deze strut rods.
(Ik heb ze bijvoorbeeld omdat ik ook kogellagers heb op mijn lower control arms en dan is het geen doen met de rubbere ophanging en de krachten op het circuit.)
Wat hoop je ermee te bereiken, waar heb je nu 'last' van. Ik denk persoonlijk niet dat je snel een 'klacht' hebt wat je oplost met deze strut rods.
(Ik heb ze bijvoorbeeld omdat ik ook kogellagers heb op mijn lower control arms en dan is het geen doen met de rubbere ophanging en de krachten op het circuit.)
Re: strut rods 1970 vraagje
Een keer de 47 jaar oude strut rods vernieuwen is nooit verkeerd, maar het beste kun je er denk ik toch gewoon de ouderwetse rubberen bushings in monteren.
Michel.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Re: RE: Re: strut rods 1970 vraagje
Ik heb nu ali babba draagarmen die al na 2000 km versleten kogels hebben en die ik wil vervangen door Global West of zo. Daarbij zag ik ook de verstelbare strut rods en vroeg mij dus af wat hier het voordeel dan wel nadeel van is.peer schreef:Ik heb dit op mijn racer. Daar is het echt nuttig, maar op straat zou ik dat denk ik niet zo snel doen.
Wat hoop je ermee te bereiken, waar heb je nu 'last' van. Ik denk persoonlijk niet dat je snel een 'klacht' hebt wat je oplost met deze strut rods.
(Ik heb ze bijvoorbeeld omdat ik ook kogellagers heb op mijn lower control arms en dan is het geen doen met de rubbere ophanging en de krachten op het circuit.)
Persoonlijk denk ik dat poly bussen ruim voldoende zijn.
Misschien heb jij nog een voordeliger alternatief voor Global West draagarmen maar dan wel goede kwaliteit natuurlijk.
Rits.
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Re: RE: Re: strut rods 1970 vraagje
De originele strut rods zijn niet ontworpen voor poly bussen en er zijn inmiddels vele gevallen bekend waar deze simpelweg afbreken !convertible70 schreef:Persoonlijk denk ik dat poly bussen ruim voldoende zijn.
Misschien heb jij nog een voordeliger alternatief voor Global West draagarmen maar dan wel goede kwaliteit natuurlijk.
Niet doen dus !
Je kunt de draagarmen ook simpelweg (laten) boxen om ze stijver en steviger te krijgen.
Michel
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Re: strut rods 1970 vraagje
En zeker geen Polyutheraan gebruiken, anders is het "krak"... en daar kan ik van meesprekenGearz schreef: toch gewoon de ouderwetse rubberen bushings in monteren.
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Re: strut rods 1970 vraagje
Zelf heb ik zoiets: http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... od_kit.htm
Maar ik zou haast zeggen ga terug naar origineel met rubbers.
Mocht je dat niet willen zou je ook kunnen kijken naar goede lagers en alleen de kop vervangen als je toch al zo'n systeem hebt. Dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Maar ik zou haast zeggen ga terug naar origineel met rubbers.
Mocht je dat niet willen zou je ook kunnen kijken naar goede lagers en alleen de kop vervangen als je toch al zo'n systeem hebt. Dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Re: strut rods 1970 vraagje
Ons forumlid Tonie heeft die nog wel liggen denk ik. Heeft er in de tijd verschillende gemaakt voor de forumleden.peer schreef:Zelf heb ik zoiets: http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... od_kit.htm
Maar ik zou haast zeggen ga terug naar origineel met rubbers.
Mocht je dat niet willen zou je ook kunnen kijken naar goede lagers en alleen de kop vervangen als je toch al zo'n systeem hebt. Dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Vraag hem maar...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Re: RE: Re: strut rods 1970 vraagje
Heel erg bedankt voor de tips.Mustang24 schreef:Ons forumlid Tonie heeft die nog wel liggen denk ik. Heeft er in de tijd verschillende gemaakt voor de forumleden.peer schreef:Zelf heb ik zoiets: http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... od_kit.htm
Maar ik zou haast zeggen ga terug naar origineel met rubbers.
Mocht je dat niet willen zou je ook kunnen kijken naar goede lagers en alleen de kop vervangen als je toch al zo'n systeem hebt. Dan ben je een heel stuk goedkoper uit.
Vraag hem maar...
Ik heb ondertussen ook al een berichtje gestuurd naar Tonie voor de roller spring perches maar misschien kan hij nog meer behulpzaam zijn.
Het alleen boxen van de draagarmen heeft bij mij geen nut omdat de kogels versleten zijn maar misschien heeft Tonie daar ook nog wel ideen over.
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
- convertible70
- Berichten: 280
- Lid geworden op: ma 23 mar, 2009 21:43
- Locatie: Haarlem
Re: strut rods 1970 vraagje
Nogmaals allen dank.
Het gaan dus standaard MOOG armen worden en de strut rods blijven origineel met rubbers.
Wel zal ik een Shelby drop gaan uitvoeren.
Ik heb geen circuit aspiraties en hoef ook niet als eerste haaks de bocht om maar zocht juist comfort in combinatie met een acceptabele wegligging.
Ik wacht alleen nog even op een reactie van Tonie voor wat betreft de roller spring perches.
Het gaan dus standaard MOOG armen worden en de strut rods blijven origineel met rubbers.
Wel zal ik een Shelby drop gaan uitvoeren.
Ik heb geen circuit aspiraties en hoef ook niet als eerste haaks de bocht om maar zocht juist comfort in combinatie met een acceptabele wegligging.
Ik wacht alleen nog even op een reactie van Tonie voor wat betreft de roller spring perches.