Mufflers(uitlaat potten)

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Mufflers(uitlaat potten)

Bericht door MustangMan010 »

Hoi allemaal,
Er wordt binnenkort een nieuwe dubbele uitlaat onder mijn 67 Mustang 289 V8 gezet en ik dacht aan mufflers van het merk "Flowmaster".Wie heeft hier ervaring mee dus ook wat het geluid betreft enzo?Er zit nu een kapotte enkele uitlaat onder met een z.g. cherrypot :? (hij is rood)!!!
Groetjes,
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Het voordeel van flowmaster en andere goede merken is dat de flenzen vast aan de pot zitten ,dus niet los er op gelast..het geluid verschilt natuurlijk per motor en is afhankelijk van de compressie..een cherrybomb ben ik niet zo kapot van omdat die maar een paar jaartjes meegaan en door roest langzaam vergaan,volgens tyra.
Wij hebben zelf laatst bij Tyra nieuwe potten laten zetten....ook al heb ik maar een lijn 6je het geluid mag er wezen hoor ..me maat heeft wel een V8 en daar is het geluid echt subliem en dat voor namaak flowmaster die hun zelf daar aanprijsde
Cobra302
Berichten: 2244
Lid geworden op: ma 08 sep, 2003 17:41
Contacteer:

Flowmaster

Bericht door Cobra302 »

hi , ik heb er zelf 40-series deltaflow van Flowmaster onder liggen.

van voor tot halverwege (want daar eindigen ze :wink: ) in RVS. beregaaf geluidje , wel flink resonerend bij stationair maar dat komt ook door wat andere oorzaken..

dus mijn advies is Flowmaster, kost wat maar dan heb je wat, en tegenwoordig in RVS te verkrijgen..

greetz

Ben[/b]
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik heb besloten om de 50 serie te nemen,deze maakt een wat zwaarder geluid en is in de auto minder hoorbaar maar buiten toch wel aardig.De 40 serie is mij toch wat te luidruchtig aangezien ik de hele zomer dagelijks met de auto rij,dan zit ik straks met oordoppen in de auto :wink:
Helaas zal de montage pas na de meeting in Didam zijn,dus dan nog maar met het cherrybomb geluid die kant op.Wel jammer hoor.
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Henri
Berichten: 495
Lid geworden op: za 15 nov, 2003 22:07
Locatie: Holland

Bericht door Henri »

Ik heb destijds voor een custom made uitlaat van EPS in hoogezand gekozen. Is geheel van RVS en is ook een dubbele uitlaat (van de spruitstukken tot de achterkant). Aan de voorkant met H pijp en 1 demper per kant (Absorbtie demper). Het geluid is echt fantastisch. Vooral nu de motor wat getund is krijg je kippenvel bij gas geven :)
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Ik heb me toch bedacht en uiteindelijk de Flowmaster 40 serie laten monteren en dan zonder H-pipe.Echt gaaf geluid,de buren zijn er misschien minder blij mee maar ach :)

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hahahah ben toch wel benieuwd hoor waar iedereen mee aankomt de eerste meeting :lol:
Henri
Berichten: 495
Lid geworden op: za 15 nov, 2003 22:07
Locatie: Holland

Bericht door Henri »

Wanneer is er weer een meeting dan :?: De enigste waar ik geweest ben is 2 jaar terug in Antwerpen en afgelopen zomer op de TMCN swapmeet in rosmalen.

Grtz,
Henri
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Gebruikersavatar
Marcel
Retired Moderator
Berichten: 2909
Lid geworden op: ma 11 aug, 2003 13:56
Locatie: Albir
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Je hebt naturlijk de TMCN Meetings,maar waar je ook eens heen moet is de Cruise Brothers Saturday Night meetings echt heel gezellig en druk ,maar hou dit forum peiling daar zetten we aale datums op waar we meestal heen gaan..wat voor deel uit nederland kom je eigenlijk??
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

Ik ben het met Marcel eens! Eigenlijk op aanraden van Marcel (en zijn foto's en die van Arjan) ben ik afgelopen september voor het eerst naar de Saturday Night Cruise geweest en dat beviel zeer goed. Het was gelijk de laatste van het jaar, maar ik keek net op http://www.cruisebrothers.nl/ en zag dat de eerste cruise van 2004 op zaterdag 3 april plaatsvindt. Daar moeten we dus heen!

TMCN begint eind april weer, maar dan in Noord Nederland.

Marc
Henri
Berichten: 495
Lid geworden op: za 15 nov, 2003 22:07
Locatie: Holland

Bericht door Henri »

Ik kom uit Noord-Brabant. En dan een kilometer of wat onder Gorichem (dus op de grens van Zuid Holland Zuid).

Maar van de cruisebrothers heb ik welleens gehoord. Zitten toch in Den-Haag ?

En rijden jullie dan in groepjes erheen eigenlijk ?
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4407
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Bericht door 72grande »

De Cruise Brothers zitten inderdaad in Den Haag. Kijk maar eens op hun website http://www.cruisebrothers.nl/ en kijk ook op de site van Marcel http://www.isookzo.nl en Arjan http://www.mustang65.tk voor een heleboel foto's van diverse Cruises.

Als gezegd ben ik er nog maar één keer geweest, maar volgend jaar wil ik vaker. Ik reed er alleen naar toe, maar ja, de rit Schiedam - Den Haag is niet zo indrukwekkend...En iets afspreken kan altijd!
Gebruikersavatar
erpie
Berichten: 338
Lid geworden op: za 16 aug, 2003 08:00
Locatie: Bleiswijk

Cruise brothers

Bericht door erpie »

Ik ben afgelopen zomer (met mij gips arm) ook bij de cruise brothers geweest, mijn vrouw reed ons daarheen en was helemaal verkocht, m.a.w. wij gaan de volgende keer in 2004 absoluut weer !!!
Afspreken kan altijd, een groep mustangs trek altijd bekijks.

Richard :)
Mustang '67 Coupe DLX (Still Under Construction)
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”