Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Oldtimer regeling op de tocht... NIEUWE REGELING v.a. P15

Bericht door Ghost Rider »

Hello,

Laten we voor op stellen, ik ben hier niet om mijn politieke mening te uiten, sterker nog... dat ga ik niet eens doen want ik heb nog geen idee waar ik op ga stemmen de 12e.
Echter, een onderwerp die ons allen aan zal gaan is toch wel de vrijstelling van de oldtimer regeling.
Uiteraard is het nog maar de vraag of het er door komt en wat het allemaal uit zou pakken, maar ik moet toch zeggen dat ik het zorgwekkend vind als hier in gesneden word.
Zeker daar je de meeste mensen rechtstreeks aan de hobby komt.

http://www.rendement.nl/fiscaal/nieuws/ ... tocht.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrijstelling oldtimers staat op de tocht

30 augustus 2012 - Heeft u een oldtimer in bezit dan heeft u op dit moment recht op een vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting (MRB). Uit de verkiezingsprogramma’s blijkt echter dat veel partijen er de voorkeur aan geven om deze vrijstelling af te schaffen. Een oldtimer gaat u dus meer geld kosten. Dit moet de schatkist zo’n € 200 miljoen opleveren dat op een andere manier besteed kan worden.

Er geldt een vrijstelling voor de MRB als u een auto in bezit heeft die dertig jaar geleden voor het eerst in gebruik is genomen. In de verkiezingsprogramma’s van PvdA, D66, GroenLinks, ChristenUnie en SGP is als maatregel opgenomen om deze vrijstelling af te schaffen. Het CDA gaat iets minder ver en wil de vrijstelling alleen laten vervallen voor auto’s met een bouwjaar vanaf 1960. De opbrengst kan dan gebruikt worden voor een eventuele lastenverlichting en een verbetering van het begrotingssaldo.
Oud voorstel

Het is niet de eerste keer dat de vrijstelling voor de oldtimers ter discussie staat. Vorig jaar lag er nog een voorstel om de vrijstelling niet meer mogelijk te maken voor nieuwe voertuigen. Uiteindelijk is toen toch besloten om dit voorstel niet uit te voeren. Het begrip oldtimer is echter wel gewijzigd. Sinds 1 januari 2012 moet een auto tenminste dertig jaar oud zijn in plaats van 25 jaar bij de oude regeling. Er geldt nog wel een overgangsregeling als uw auto voor het eerst in gebruik is genomen van 1987 tot en met 1990.
De oldtimerregeling staat dus toch weer op de agenda bij een groot aantal politieke partijen. Het hangt nog even af van de uitslag van de verkiezingen en het nieuwe kabinet of er ook daadwerkelijk iets gaat veranderen.
Laatst gewijzigd door Ghost Rider op do 25 apr, 2013 18:34, 2 keer totaal gewijzigd.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Ando »

Ze proberen ook echt overal geld uit te persen, het slaat gewoon nergens op!

Ook ik heb nog geen idee wat ik ga stemmen, ik vind het maar een grote chaos momenteel. En wie blijft er bij zijn standpunten als er een coalitie gevormt moet worden?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door fuel66 »

Stemmen......daar gaan we weer. Waar zijn de tijden gebleven dat alles transparant was etc. lang geleden, waar is de tijd van de tegenpartij gebleven.

Ook ik weet het niet, zat er al aan te denken mijn stem ongeldig te laten verklaren, zodat als ik niet stem mijn stem in iedergeval niet naar de groote 3 partijen gaat.

Piratenpartij dan maar?. Of de partij voor mens en spirit?. Hoe dan ook van mijn Mustang moeten ze afblijven, kwartje van KOK moet terug, geen heffing op de kilomter, 130 kmpu volhouden en de oldtimer regeling ook (wil toch echt eens een Mach1 kopen). Zucht, wie het weet mag het zeggen want ik weet het niet meer.

Laat ik eindigen met de wijze woorden van van Es: late ze zelf maar bezuinige.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Ghost Rider »

haha, jij zegt het... ik zat er ook over te denken om op de piraten partij te stemmen :D

In Frankrijk hebben ze afgelopen week een deel van de benzine prijs gunstiger uit laten vallen voor de burger... daar zou Nederland nog iets van kunnen leren.
Maar och, Nederland is gewoon één grote spaarpot waar het geld van de burger in opgeslagen word om vooral veel nutteloze dingen van gekocht kunnen worden. Ik noem een kunstwerk van 2 ton op een rotonde ofzo... maar goed.
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Ando »

Ze hebben hier een oude wals op een rotonde neergezet. Da's veel mooier en kost niet meer als de oudijzer-prijs. Wie weet moet die weg als de oldtimer-regeling vervalt. Dat ding is natuurlijk hardstikke zwaar en wie gaat dat dan betalen?
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Ghost Rider »

er is zelfs een site over :lol: http://www.rotondekunst.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
frankpost
Berichten: 2627
Lid geworden op: za 02 okt, 2004 17:09
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door frankpost »

Ghost Rider schreef:haha, jij zegt het... ik zat er ook over te denken om op de piraten partij te stemmen :D
hier nog eentje, de gevestigde partijen word ik kotsmisselijk van als je dat elke keer op tv ziet/radio hoort. Het 'debatteren' gaat eraan toe aslof het een stel krijsende kleuters zijn. En ze praten allemaal poep, hebben ze straks hun stemmen binnen dan slaan ze toch een compleet andere weg in, altijd al zo geweest. En dat regeert ons land, driewerf hoezee

De oldtimer regeling is iets waar ze redelijk wat geld uit kunnen halen, zodat ze weer op andere dingen niet hoeven korten, daarom is dit denk ik ook de keus van een hoop partijen omdat er, over de gehele bevolking gezien, toch weinig oldtimerbezitters zijn.
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 189
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Rmustang »

Ik snap ook helemaal niets van al die patrije,en zoals jullie ook al zeggen moeten ze na de verkiezingen toch weer allemaal water bij de wijn doen.
Maar goed.
Wat opzich wel raar is,
is dat de laatse jaren,half nedeland in zoon ouwe schijt Mercedes 190 D moet rijden. :P
Want dat is lekker goedkoop.
Maar door al dit zoort misbruikers van de oltimer regeling.aangezien ze er dagelijks gebruik van maken voor woon werk verkeer. :evil: Denken de schatkist bewaakers heej hier lopen we heel veel geld mis.

Roy
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Ghost Rider »

Nou eigenlijk is het juist niet raar... Die mensen zijn eigenlijk gewoon slim. Het zelfde als je zonnepanelen op je dak legt als er subsidie op zit.
Maar goed, daar is een heel topic over ( al grenst deze hele kwestie daar ook weer aan ).

Als men die regelijk afschaft, hebben wij, klassieker ( noem het effe bewust geen oldtimer ) rijdend Nederland een GROOT probleem !
Zal niet zeggen dat de lol er dan vanaf is, maar het word er zeker niet beter op...
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
Rmustang
Berichten: 189
Lid geworden op: za 23 jul, 2011 17:17

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Rmustang »

Het word er inderdaad een stuk minder leuk van. :shock:
Spekken wij de staatskas al dan niet genoeg,met het benzine verbruik.
-Mustang Coupe 1966 289 V4 -- 4 Speed Toploader. (Sold)
Er zijn vele ogen die het beter zien,slechts weinig handen die het maken.
Gebruikersavatar
LTD
Berichten: 1186
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32
Locatie: Rotterdam EO
Contacteer:

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door LTD »

ik ga er van uit dat de autolobby en met name de fehac daar wel een stok(je) voor steekt en laten we eerlijk wezen veel van de wat rijkere mensen onderons hebben wel het 1 en ander aan oud ijzer staan ....
als het betekend dat ze de regeling aan willen passen zodat de stinkende 86er diesel die woon werkverkeer doet buiten deze regel valt hebben ze wel mijn zegen .....
en uh misschien moeten ze ook een naar die vervuilende 2takt scootertjes gaan kijken ....
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Gebruikersavatar
lee iacoca
Berichten: 601
Lid geworden op: di 07 okt, 2008 19:04
Locatie: drenthe

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door lee iacoca »

De regeling zal waarschijnlijk niet helemaal verdwijnen
Omdat dit een Europese afspraak betreft.
Wel zal het mischien wat versobert worden zoals in duitsland
Waar het alleen geld voor in orginele staat gehouden klassiekers.
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Gebruikersavatar
OHLM66
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 15 apr, 2004 22:21
Locatie: Flevoland

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door OHLM66 »

Of we nou via de wegenbelasting van onze ouwe hokken betalen of via wel weer een andere belasting die bedacht zal gaan worden, betalen moeten we toch. En daar komt bij; Wie moet er anders voor die zuid europeanen gaan zorgen? :P

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1805
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door Big_fun_58 »

Nou wat de een "slim" vindt en de ander "raar" lijkt mij vaak misbruik maken van de situatie die door de overheid geschapen is om van oude auto's te kunnen genieten (of om cultureel goed te behouden).
Iedereen weet dat regels al aangepast zijn omdat zogenaamde slimme personen een geheel nieuwe Landrover op een kaal oldtimer chassis bouwden.
Heeft totaal niets met een oldtimer (of oldtimerliefde) te maken.
Vooral het houden van een oldtimer voor dagelijks gebruik is in deze tijd (millieu?) "Not done" in de ogen van veel mensen.

Ik hoop dat ze voor alle oldtimers gewoon de oude vertrouwde 60 dagenkaart weer nieuw leven inblazen. Gewoon vooraf opgeven op internet dat je die dag gaat rijden. Kan je 60 dagen in het jaar doen (kan je gemiddeld(!) 1 op de 6 dagen van je oldtimer genieten).
Wordt je gecontroleerd (geflitst) zonder dat je aangegeven heb te gaan rijden dan gewoon betalen.
Ben je van al dat geleuter af.

Ik weet, het is mijn mening, maar ik begrijp dat andere daar anders over denken (dus dat hoef je niet aan mij gericht te laten weten).
Nou laten we ervan genieten (nu het nog kan) :) :)
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
henk102
Berichten: 382
Lid geworden op: zo 08 mei, 2011 20:18
Locatie: midden van het land

Re: Oldtimer regeling op de tocht... 12 september ?

Bericht door henk102 »

Ik kan me niet voorstellen dat ze de regeling ineens gaan afschaffen, maar kan me wel voorstellen dat ze de vrijstelling voor de wat jongere diesel / LPG oldtimers gaan beperken, net zoals al is vastgesteld voor de auto's van 1987 en nieuwer. DIt komt uiteraard met name door de vele mercedes rijders in ons land, het worden er gewoon te veel en dan gaat het de overheid te veel geld kosten.
Mustang silverblue 1966 289Cui AOD
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”