In de Vogezen was het wel iets spannender. Geen problemen tegen gekomen, maar op het einde van de afdaling van de Planche des Belles Filles begonnen we de remmen toch te ruiken. Eens we beneden waren, althans.
Toch maar het advies van edgar eerst eens opvolgen.
Schakelpatroon is simpel, dat isedgar schreef: Probeer het eens uit op een vlakke weg, en kies eerst vanuit 25mph eens L. Kijken wat er gebeurt, of er veel afgeremd wordt op de motor, etc. En dan eens met een wat hogere snelheid om de 3-2 shift te voelen.
Dan weet je waar je aan toe bent als je het gaat gebruiken in de bergen en niet er ongeluk achterste voren komt te staan omdat er teveel op de achterwielen afgeremd wordt en ze gaan slippen.
Eerst maar eens kijken welke valvebody en schakelpatroon je hebt. In al die jaren kan er het nodige gewijzigd zijn.
Hoe vind ik welke valvebody ik heb? Alleen onder de auto te zien, neem ik aan?C4 'green dot' / dual range:
P
R
N
23 <- gladde wegen, start in 2e versnelling bij wegrijden (verschrikkelijk lastig om burnouts in te doen trouwens )
123 <- normale rij stand ( wel makkelijk om burn out in te doen )
L <- bergen, afremmen op motor