Hoe raamfolie verwijderen

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door aart »

Afgelopen vrijdag de grabber blue mustang opgehaald en eigenlijk viel het tijdens de testrit al op dat er behoorlijk donkere folie op de zijramen zit.
Ik heb het idee dat het ook veel te donker is voor de Nederlandse wetgeving, en toen ik vanavond nog even weg moest vond ik het zelfs hinderlijk om nog normaal een kruising te overzien.

Kortom de folie moet eraf, maar wie heeft dit ook al eens eerder gedaan en hoe gaat dit het beste eraf.

Tips zijn meer dan welkom.

Groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Gebruikersavatar
MustangMan010
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 13 aug, 2003 18:58
Locatie: Albrandswaard
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door MustangMan010 »

Misschien met een fohn erover en dan langzaam lostrekken en/of met een scheermes lossteken en evt. lijmresten verwijderen met wasbenzine.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
Gebruikersavatar
Jiggy
Donateur 2014
Berichten: 382
Lid geworden op: za 07 jun, 2014 05:49
Locatie: omg. Breda / Roosendaal

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Jiggy »

Heel simpel, je kunt een randje ergens aan de zijkant lospulken, en dan trek je het zo van de ruit af.
Even met Glassex eroverheen en klaar.

Kijk wel eerst goed of het folie is of coating (gespoten). Folie is rommel, Coating betekent dat het wel goed/netjes aangebracht is.
Als je coating hebt zou ik overwegen om gewoon te ruilen met iemand die graag gecoate ramen wil.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Craneman »

Ja Aart, die van mij had ook folie erop die erg donker was. Zelf vind ik oogcontact (in het verkeer) erg belangrijk, dus ik heb het er maar gelijk af laten halen. Aangezien ik zeker weet dat ik tijdens de eerste rit -van Hennie naar huis- in dat geval al aan de kant de rommel eraf kan gaan prutsen en een flinke boete krijg. Dat is het me niet waard.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door aart »

Zo de folie is eraf, dat ging opzich heel snel, alleen daarna ongeveer een uur per zijraam bezig geweest om de lijmresten eraf te krijgen.
Gewapend met een ruitenkrabber voor verfresten en een flacon lijmrestenverwijderaar van de Gamma zijn de ruiten nu weer helder schoon.

En inderdaad Randy oogcontact in het verkeer is belangrijk, wil zelf ook graag weten dat ze me gezien hebben, maar deze folie was wel erg donker en dus ook goed voor een boete.

Groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door 1967coupe »

Zonde v/h geld zo'n boete. Kun je weer leuk spul voor je auto van kopen.
Aart en Randy, jullie zijn ook in Oberhausen 25 en 26 juli?

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
aart
Berichten: 702
Lid geworden op: do 23 mei, 2013 18:51
Locatie: Sweetlake zuid Holland

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door aart »

Helaas René dan zit ik in Zweden met vrouw en kind zonder mustang, maar met Volvo

Groet Aart
je kan beter om vergiffenis vragen, dan om toestemming

2012 ford mustang GT california special 5.0 V8
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Eric »

Craneman schreef:Aangezien ik zeker weet dat ik tijdens de eerste rit -van Hennie naar huis- in dat geval al aan de kant de rommel eraf kan gaan prutsen en een flinke boete krijg. Dat is het me niet waard.
Ik denk dat Hennie hem niet eens bij de RDW door de keuring zou krijgen met die folie er op :roll:
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Craneman »

Eric schreef:
Craneman schreef:Aangezien ik zeker weet dat ik tijdens de eerste rit -van Hennie naar huis- in dat geval al aan de kant de rommel eraf kan gaan prutsen en een flinke boete krijg. Dat is het me niet waard.
Ik denk dat Hennie hem niet eens bij de RDW door de keuring zou krijgen met die folie er op :roll:
Ehm.....tja...misschien zou hij het keuringsstation nog niet gehaald hebben zonder boete....
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Craneman »

Rene, ik zou graag naar Oberhausen gaan, maar dan moet ik al heel vroeg uit Antwerpen vertrekken. De 25e ben ik namelijk op Tomorrowland....misschien als ik de 27e verlof kan krijgen..... (alhoewel, afgelopen week ook maar 13,5 uur geslapen in meer dan 90 uur :cry: )
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door 1967coupe »

gewoon gaan, je weet niet wat je mist...
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door keesie25 »

Ik heb een paar jaar geleden eens een posting geplaatst over dit onderwerp. Mijn auto is van USA- via Duitsland naar Nederland gekomen, en dan zegt de RDW dat het al een EU auto is, en die wordt dan blijkbaar 'soepeler' goedgekeurd dan rechtstreeks uit USA.
Ik kreeg dus een bekeuring voor getinte zijramen, had de auto zo gekocht en wist niet eens dat er folie op zat(dat zeggen ze allemaal........). Ik moest de folie ter plekke verwijderen, anders moest de wagen naar het bureau (kun je je voorstellen dat een pet-mannetje met mijn wagen gaat rijden.......). Ik kon de folie wonder boven wonder in een bovenhoek los trekken,en kon bijna alles in een keer verwijderen, tot op de rand waar het raam in de deur verdwijnt. DAARNA kon ik pas verder gaan als ik in de auto zat. Dan gaat bij ene 2005+ immers pas het raam volledig omhoog. Zelfs toen zat er nog folie dieper onder de bekleding. Ik vroeg me af wat dat voor zin had, dat de folie zelfs diep in de deur zat.

Daarna op de USA-sites gekeken, en wat bleek: de folie wordt al af-fabriek aangebracht. Ze hebben daar dus andere normen. Daarna een zeer lijvige mail/briefwisseling gevoerd met RDW/kantongerecht. Eerst 'verschool' de RDW zich achter het feit dat de auto al EU was, en daarna dat er voor een half jaar oude auto geen keuringsrapport wordt gemaakt, wat ik natuurlijk had opgevraagd. Ik kon hoog en laag springen, de bekeuring bleef gehandhaafd. Conclusie: er worden auto's door de RDW goedgekeurd die dus niet aan de wettelijke eisen voldoen.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Eric »

Heb ik echt nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, folie af fabriek.

Ik denk eerder dat de folieplakker die jouw auto gedaan heeft destijds gewoon de deurbekleding eerst heeft gedemonteerd, zodat hij ook bij de onderste rand van het raam kon komen. En dan een beetje ruim marge heeft genomen.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door keesie25 »

Eric schreef:Heb ik echt nog nooit van gehoord eerlijk gezegd, folie af fabriek.

Ik denk eerder dat de folieplakker die jouw auto gedaan heeft destijds gewoon de deurbekleding eerst heeft gedemonteerd, zodat hij ook bij de onderste rand van het raam kon komen. En dan een beetje ruim marge heeft genomen.
Tja, ik heb toch echt diverse Amerikanen gesproken die de folie verwijderd hadden en hetzelfde tegen kwamen, en ook dealers konden dit beamen. Overigens is mijn auto direct vanuit Duitsland geimporteerd naar een Nederlandse garage. In Nederland ben ik dus de enige particuliere bezitten. Ook zat er neon-verlichting onder de wagen, die ik direct heb laten verwijderen bij aankoop. Ook dat is meen ik strafbaar hier, en ook dat zat er onder tijdens de keuring. Maar zo had ik er nog wel een paar hoor...........
Waarom zou een folieplakker de deurpanelen demonteren om daar ook folie in te plakken? Overigens maakte het voor mijn visie naar buiten niets uit naderhand toen ik de folie had verwijderd. Hoe krom of het ook klinkt, ik vroeg de pet destijds of hij me dan ook een bekeuring kon geven voor voor- en achterraam: "nee meneer, die worden niet gemeten'. (met een 'tintman' dus). Leuk is dat toch he.....?!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe raamfolie verwijderen

Bericht door Mack »

Zover ik weet, is de "factory tint" iets dat IN het raam zit, en niet EROP. De factory tint van de Mustang is ongeveer 3-5%, dus heel weinig. Alles wat erop geplakt is, komt niet van de fabriek. Ik gok dat het een dealer-optie was.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”