Oldtimer belasting valt tegen

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door Vincent »

1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5520
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door Gearz »

Goh... wie had dat verwacht ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door 1967coupe »

van autobelangen:

Vandaag was het een belangrijke dag in onze oldtimerlobby. Op de eerste plaats willen we iedereen bedanken die ons steunt! Velen lieten dat blijken door positieve berichten te sturen of zelfs de moeite te nemen om naar Den Haag te komen. Super, geweldig en hartelijk dank daarvoor!

Deze maand zijn we twee jaar onderweg met dit dossier en na vandaag zijn we blij dat we nooit de moed hebben opgegeven! Zelfs niet nadat we mails kregen uit de achterban dat we handdoek beter in de ring konden gooien.

Autobelangen met VrijstellingOldtimer.nl volop in het nieuws.

Wat is er vandaag gebeurd? We scoorden in alle belangrijke media met onze berekeningen (het Financieel Dagblad, De Telegraaf, De Volkskrant, Nu.nl en BNR Radio zijn niet minste nietwaar) en natuurlijk was er het notaoverleg Omtzigt in de Vaste Tweede Kamercommissie voor Financiën.

persmaandag

Dat leek voor de gemiddelde buitenstaander een gortdroge vergadering, maar dat was het zeker niet. De vergadering had belangrijke politieke duiding en in de politiek is het zaak om "tussen de regels door te lezen", zo is het onze ervaring door de jaren heen.

Tussen de regels door.

Op de eerste plaats was het natuurlijk aardig dat de staatssecretaris vóór de vergadering naar me toekwam om me persoonlijk te complimenteren met al het werk dat we hebben verzet om sluitende berekeningen te maken. Calculaties die hij bovendien veel beter vindt dan het werk dat zijn eigen ministerie in deze kwestie heeft afgeleverd. Daarnaast vertelde hij dat hijzelf ook fervent oldtimerliefhebber was; hij kent de Benzen en Amazones uit eigen ervaring, maar het ontbreekt hem met zijn nieuwe baan aan tijd om eraan te sleutelen (enfin, dat kan hij aan de oldtimerwet genoeg doen natuurlijk).

In de vergadering zelf liet hij er evenmin misverstand over bestaan dat wij onze zaakjes uitstekend op orde hebben en zowel uit zijn woorden als de reacties van de oppositie is het duidelijk dat Autobelangen niet enkel bij u, maar ook in Den Haag definitief op de kaart staat. Farshad Bashir van de SP suggereerde zelfs dat het misschien verstandig zou zijn om de fouten in het dossier van de brandstofaccijnzen ook maar door ons door te laten doorrekenen opdat de Tweede Kamer zeker weet dat de gepresenteerde cijfers correct zijn. Leuk!

notaoverleg

Uitsluitend en alleen door het werk van onze club is de boel opengebroken en is het de politiek nu duidelijk dat de huidige oldtimerwet veranderd moet worden. Er werden veel moties ingediend met onder andere een uitbreiding van de overgangsregeling naar LPG- en dieselauto's en de PVV stelde voor om een oldtimerkenteken in te voeren waarbij de auto's alleen op zon- en feestdagen mogen rijden (daar kunnen we natuurlijk niets mee). Het waren nog maar moties (voorstellen) die evenwel duidelijk maken dat de politiek vindt dat er nu iets moet gebeuren. In reactie daarop stelde de staatssecretaris tot driemaal dat als de Tweede Kamer van mening is dat de wet zou moeten worden veranderd, de wegen daartoe bekend zijn. Die opmerking in combinatie met de erkenning van onze cijfers, biedt politieke mogelijkheden om tot een oplossing te komen. De deur staat nu open voor vervolgoverleg.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door Claire »

Netjes, goed werk van Autobelangen
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
WietseH
Berichten: 722
Lid geworden op: ma 28 apr, 2014 21:44
Locatie: Groningen

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door WietseH »

Duidelijke taal, nu maar hopen dat ze er ook echt wat mee doen!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door Mack »

Liever niet. De wet wordt opnieuw opgesteld, nieuwe (milieu-)groepen gaan weer roepen, nieuwe milieu-eisen worden meegenomen. Beter zal het er niet van worden als er weer een nieuwe wet komt.

*Nieuwe wet*
Publiek: we willen de vorige terug!
Politiek: okay, we gaan de wet herzien
Publiek: jippie!
*Nieuwe wet*
Publiek: we willen de vorige terug!
Politiek: okay, we gaan de wet herzien
Publiek: jippie!
*Nieuwe wet*
etc.
etc.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door falcongek »

Ik zag ook de reactie van de momenteel zeer populaire partij pvv: een zon en feestdagen kenteken.... NO WAY!!
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door 1967coupe »

Als je nu overal in gelooft, moslim, katholiek dan heb je aardig wat feestdagen bij elkaar :lol:
dan kan ik in ieder geval al meer kilometers maken met mijn bus als de afgelopen 2 jaar :censored:
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
falcongek
Berichten: 899
Lid geworden op: di 16 nov, 2004 17:36
Locatie: Noord Holland

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door falcongek »

Zongen de monkees al niet I'm a believer :lol: :lol:
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door CAT »

Niet relevant voor mij, maar hoedje af dat jullie er zo voor gaan :ok: . Lijkt me net verhaal van David vs Goliat.
Gebruikersavatar
CAT
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 29 jul, 2011 08:36
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door CAT »

Niet relevant voor mij, maar hoedje af dat jullie er zo voor gaan :ok: . Lijkt me net verhaal van David vs Goliat.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Oldtimer belasting valt tegen

Bericht door Eric »

Zolang het vrijwillig is zie ik niet in wat er mis zou zijn met een weekendkenteken. Voor heel veel liefhebbers zou dat prima passen.
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”