APK perikelen

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
StangMeister
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 20:06
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

APK perikelen

Bericht door StangMeister »

De Mustang heeft weer zijn jaarlijkse APK gekregen maar man man man ..... wat een gedoe. :roll:
Er is onlangs in de media nog ophef geweest over corrupte keurmeesters en ik kan je vertellen degene die zijn overgebleven zijn azijnp*ssers.

Achterremtest op de plaat. Geen resultaat. Afkeur. WTF? Zet hem eens een rollerband: prima achterrem. Goedgekeurd.

Amerikaans kentekenplaatje voor. Jarenlang geen problemen of vragen. Afgekeurd. WTF? De grote hollandse er even op geschroefd. Goedgekeurd.

Rode knipperlichtjes in de spiegels, nooit iets over gehoord, afgekeurd bij steekproef( jawel wet van Murphy ook nog eens steekproef). Resultaat : 2 kibbelende keurmeesters. Gelukkig won de juiste door te wijzen dat dit toegestaan mits zichtbaar vanachter en rood. (Klopt dit?)

Spoorstang had lichte slijtage plekken (verf eraf) doordat voorband in uiterste links of rechts stand er lichtjes tegen aan staat. Nooit iets van gemerkt, nooit vragen over gehad. Afkeur. Even een zwart spuitbusje er tegenaan hielp niet, trapten ze niet in. Toen heeft de monteur de spoorverbreders van achter en voor verwisseld waardoor de band er net niet meer tegen zat. Goedgekeurd. Pffff :wink:
Na keuring spoorverbreders weer terugezet :D

Al met al een heel gedoe.
Ik wil Arne's Hoek bedanken voor de hulp en service.

:ok:
2001 Mustang Convertible 3.8 V6
Gebruikersavatar
Shelby
Berichten: 107
Lid geworden op: zo 23 mar, 2014 14:57

Re: APK perikelen

Bericht door Shelby »

Een keurmeester is nou eenmaal ook gebonden aan de regelgeving,vaak is het flauw dat klopt maar je moet er creatief mee omgaan.
Mooi dat het is opgelost.

Gr iwan
Shelby GT500 2011
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: APK perikelen

Bericht door Mack »

StangMeister schreef:Amerikaans kentekenplaatje voor. Jarenlang geen problemen of vragen. Afgekeurd. WTF? De grote hollandse er even op geschroefd. Goedgekeurd.
Heb je geen opmerking op je kentekenbewijs? Want die maakt geen onderscheid tussen voor en achter
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
StangMeister
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 20:06
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: APK perikelen

Bericht door StangMeister »

Nee, geen vermelding op mijn kenteken. Heb RDW maar eens vraag gesteld hoe ik hieraan kan komen.
2001 Mustang Convertible 3.8 V6
Gebruikersavatar
StangMeister
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 13 nov, 2013 20:06
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: APK perikelen

Bericht door StangMeister »

Antwoord vd RDW:

Hartelijk dank voor uw e-mail. U vraagt de RDW informatie over het verkrijgen van een bijzonderheidscode voor een 18.2 kentekenplaat.

Helaas is het achteraf verkrijgen van de vermelding 18.2 kentekenplaat niet mogelijk. Alleen voertuigen welke van fabriekswege geen ruimte hebben voor een “normale” kentekenplaat kunnen deze code krijgen. In de volgende bijzondere gevallen geven we een bijzonderheid voor de plaats van de achterste (kentekenplaat model 18.2:).


In afwijking van het gestelde in punt 1.1.1. (van Verordening (EU) Nr. 1003/2010) mag onder de volgende voorwaarden een minimale kentekenplaatafmeting van 310 x 110 mm worden geaccepteerd en hoeft niet te worden voldaan aan de punten 1.2.1.1.1 en 1.2.1.2.2:

de plaats voor de kentekenplaat bestaat uit een fabrieksmatige nis die een geheel vormt met de carrosserie, of de achterbumper, en waarbij de kentekenplaatverlichting in deze nis is opgenomen, en
de nis van alle zijden ten opzichte van de directe omgeving ten minste 15 mm diep is verzonken, of
de nis, met uitzondering van de onderzijde, aan alle zijden ten opzichte van de directe omgeving tenminste 15 mm diep verzonken is, en dermate laag is gelegen dat bij het voertuig in onbeladen toestand door montage van een kentekenplaat van de afmetingen 340 x 210 mm de onderkant van deze kentekenplaat minder dan 0,30 m boven het wegdek is gelegen, of de nis, met uitzondering van de bovenzijde, aan alle zijden ten opzichte van de directe omgeving tenminste 15 mm diep verzonken is, en er door montage van een kentekenplaat van de afmetingen 340 x 210 mm een oorspronkelijke gebruiksfunctie van een voertuigonderdeel verloren gaat.

Bij de keuring houdt een keurmeester van de RDW met de bovenstaande regels rekening.

:( Tja
Achteraf niet meer te verkrijgen.....en ik zie sommige collega Stangers wel met toestemming dan ik alleen maar concluderen: volstrekte willekeur bij import.
Als iemand nog tips heeft. :?:
2001 Mustang Convertible 3.8 V6
Nirwan
Berichten: 376
Lid geworden op: do 31 jul, 2014 09:09
Locatie: Top of Holland

Re: APK perikelen

Bericht door Nirwan »

Op een SN95 vanaf 1999 tot 2004 ga je dat niet voor elkaar krijgen. De Sn95 van 1994 t/m 1998 heeft achter een kleine uitsparing waar een 'normaal' nederlands kenteken niet in past, vandaar dat die jaren zowel achter als voor een 18.2 kentekenplaat krijgen. Vanaf 1999 is de uitsparing achter voor het kenteken helaas groot genoeg voor een 'normaal' kenteken en ondanks dat er netjes een verdieping voor een 18.2 kentekenplaat zit in de voorbumper jassen ze er gewoon een grote kentekenplaat overheen. :cry:

Heb zelf ook al geprobeerd om 18.2 te laten maken, maar zonder vermelding doen ze dat dus niet. :cop:
Sold: 35th anniversary edition 3.8L V6 mustang, Looking for a new project !
Gebruikersavatar
fuel66
Berichten: 2670
Lid geworden op: za 22 sep, 2007 14:35
Locatie: tatooine

Re: APK perikelen

Bericht door fuel66 »

Klopt helemaal bovenstaande.

je kan wel via sites opzoekbaar via google 18.2 kentekenplaten laten maken, maar wordt je aangehouden bij een controle etc. zal je een bekeuring krijgen omdat de platen niet zijn afgegeven door de RDW, er staat dus geen aantekening op je kenteken bewijs.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Gebruikersavatar
Red 65 mustang
Berichten: 96
Lid geworden op: za 24 dec, 2011 10:59
Locatie: Harderwijk

Re: APK perikelen

Bericht door Red 65 mustang »

Nirwan schreef:Op een SN95 vanaf 1999 tot 2004 ga je dat niet voor elkaar krijgen. De Sn95 van 1994 t/m 1998 heeft achter een kleine uitsparing waar een 'normaal' nederlands kenteken niet in past, vandaar dat die jaren zowel achter als voor een 18.2 kentekenplaat krijgen. Vanaf 1999 is de uitsparing achter voor het kenteken helaas groot genoeg voor een 'normaal' kenteken en ondanks dat er netjes een verdieping voor een 18.2 kentekenplaat zit in de voorbumper jassen ze er gewoon een grote kentekenplaat overheen. :cry:

Heb zelf ook al geprobeerd om 18.2 te laten maken, maar zonder vermelding doen ze dat dus niet. :cop:
zoals gezegt is het waarschijnlijk de willekeur van de keuring meester, ik heb een sn95 mustang uit 2002 die vorig jaar september is ingevoerd uit Belgie en heb daar wel 18.2 platen op gekregen,ik heb gechekt op de rdw site en er staat inderdaan onder de bijzonderheden dat het voor mijn auto toegestaan is.geluk gehad denk ik :D :D :ok: .gr Jaap.z
live a litlle,drive a stang! groetjes jaap.2002 SN95 GX-815-R silver mustang #6833
1968 convertible candy apple red DM-41-46 sold 1997
1964 half coupe maroon red sold 2012
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”