Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door mustangmania »

Gewaardeerde forumleden, zoals menigeen al heeft gezien is het idee ontstaan om een leuke fotoshoot te doen met onze Mustangs op 15 juli met voorkeur locatie Doel te Belgie. Aangezien "Doel" mogelijk niet toelaatbaar is met te veel Mustangs zal de tweede locatie Lilo zijn in Belgie maar dit hangt af van het aantal deelnemer. De fotograaf voor die dag zal zijn Aron Nijs deze zal na zijn reportage opdracht tot 11:00 uur aansluiten om te fotograferen.
Ik stel voor die dag rond 10:00 uur bij grensovergang Hazeldonk (voor de NLers) te verzamelen, als er een ander idee is hoor ik dat wel.
Uiteraard zijn er al een aantal mensen welke definitief meegaan maar zou het heel fijn vinden als ik van een ieder persoonlijk nog een PB bericht kan ontvangen voor deelname die dag.
Graag hoor ik van Emiel (mustang24) via PB of hij eventueel zou willen voorkijken naar vervanglocaties in de buurt van Doel.

Dus graag via PB een berichtje of je wilt deelnemen 15 juli.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Aron66 »

Maar neem vooral jullie eigen camera's ook mee, want als er straks 20 mustang s zijn, dat ga ik echt niet redden in mijn eentje!!!
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mustang24 »

Aron66 schreef:Maar neem vooral jullie eigen camera's ook mee, want als er straks 20 mustang s zijn, dat ga ik echt niet redden in mijn eentje!!!
Dan neem ik wel een deel over Aron, tenslotte ben (was) ik van beroep Persfotograaf (laaaaaang geleden :shock: ) :lol:

Doel: mooie locatie maar je moet er wel tweemaal voor door de Liefkenshoektunnel (dacht 6 euro per keer...)
Lillo: zijn maar twee straten, en het haventje, dat weet ik niet of dat nog toegankelijk is... vermoed van wel.
Andere locatie: ik zal een google foto zetten straks, tussen de containers en hefkranen, maar ligt dan weer aan de andere kant van de haven (dichter bij NL)....
Kruisschans of Berendrechtsluis, met schepen op de achtergrond, ook mooi
Hangt natuurlijk ook weer allemaal van het weer af, en hou rekening met veel vrachtwagen verkeer op een weekdag !
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Aron66
Retired Moderator
Berichten: 3907
Lid geworden op: vr 05 nov, 2004 17:17
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Aron66 »

En de oude haven in Antwerpen, is dat een optie?
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mustang24 »

Aron66 schreef:En de oude haven in Antwerpen, is dat een optie?
Tja, rond het MAS, maar op een weekdag moeilijk bereikbaar...

Mooi zou volgende week zijn, dan komt de Tall Ships Race naar Antwerpen, met hun drie- en viermasters, maarja, dan kan je over de koppen lopen, en is alles autovrij :roll:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mustang24 »

Afbeelding

Groot plein waar veel autos opkunnen, maarja, in de week is daar wel veel bedrijvigheid van de haven...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mustang24 »

Zou het geen optie zijn om het op een zaterdag of zondag te doen ?
Geen (of weinig) "traffiek" in de haven, want andere werkdagen veel verkeer van vrachtwagens. (als het al geen file is ! )
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
mustangmania
Berichten: 844
Lid geworden op: ma 15 aug, 2005 20:37
Locatie: Onder de rook van Rotterdam

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door mustangmania »

Bedankt Emiel, de datum van vrijdag 15 juli is nu bij veel mensen.....waaronder ik ook vastgezet. Die datum gaat het zeker worden.
Locatie Doel blijft een voorkeur bij een ieder en ik neem voor dat geval de tol voor lief. Fijn dat jij Emiel wat fotografie werk van Aron wil overnemen daarvoor dank.
Even voor de duidelijkheid wat is een makkelijk bereikbare locatie naast Doel om te fotograferen rond Antwerpen op een vrijdag ochtend/middag? Uiteraard met bijvoorbeeld een loods of andere historische achtergronden of wel iets wat de historie van het autotijdperk aangeeft.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door saf1908 »

Mijn ervaring is dat je in Antwerpen achter de Metropolis bioscoop in de haven volop mooie en rustige fotolocaties kunt vinden langs de kades. Bij de loodsen, containers(chepen), oude vervallen magazijnen. Ook is de noodparking bij Metropolis, boven de Decathlon, tof. Als deze nog is zoals een jaar geleden, dan is dit een giga overdekte loods in vervallen staat. Veel oude staalconstructies en makkelijk met alle auto's te betreden.

Onze vrienden in België kennende zal aan de krakkemikkige staat van die parking ongetwijfeld niets veranderd zijn, haha.

Of meer in het centrum langs de Scheldekaaien, daar waar die oude kranen staan?

Jammer dat ik 15 juli moet werken en dan geen vrij kan nemen.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mustang24 »

saf1908 schreef:Mijn ervaring is dat je in Antwerpen achter de Metropolis bioscoop in de haven volop mooie en rustige fotolocaties kunt vinden langs de kades. Bij de loodsen, containers(chepen), oude vervallen magazijnen. Ook is de noodparking bij Metropolis, boven de Decathlon, tof. Als deze nog is zoals een jaar geleden, dan is dit een giga overdekte loods in vervallen staat. Veel oude staalconstructies en makkelijk met alle auto's te betreden.

Onze vrienden in België kennende zal aan de krakkemikkige staat van die parking ongetwijfeld niets veranderd zijn, haha.

Of meer in het centrum langs de Scheldekaaien, daar waar die oude kranen staan?

Jammer dat ik 15 juli moet werken en dan geen vrij kan nemen.
De parking waarover je schrijft is nog steeds dezelfde. Ben er van de week nog geweest, boven de Brico. Alleen niet zo makkelijk bereikbaar want er zijn werken aan de gang op de Noorderlaan.

Die oude kranen staan aan hangar 15 (Bocadero) maar op een vrijdag weer moeilijk te bereiken, omdat het een betaalparking is.

Anders ineens best Doel, want Antwerpen en/of haven op een vrijdag is moeilijk. In doel zullen er geen vrachtwagens rondrijden en op een vrijdag ook weinig toeristen.
:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
ArnoldH
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 03 apr, 2011 18:58
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door ArnoldH »

Gaaf idee. 1 tipje, rij via de westkant van antwerpen over de ring, is iets om maar scheelt je 2x €6,- tol. Als ik het goed zeg is dat route 1

Ook is het op het moment vrij lastig om in doel te komen omdat ze de wegen flink aan het omgooien waren. De laatste keer dat ik er was (paar maanden geleden) zijn we behoorlijk aan het zoeken geweest.

Je kan doel zo inrijden, de slagbomen zijn altijd omhoog. En als je je gewoon netjes gedraagd is er niks aan de hand. Wanneer je burnouts gaat maken enz. dan gaan ze moeilijk doen
#33 🦁
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door chrisrombouts »

Ronald vreoeg me per e-mail of ik als scheepsspotter geen tips had voor dit topic.
Nu kom ik al in de Antwerpsehaven sinds 1987 maar kan wel zeggen dat ik inmiddels niet vaak meer de haven in rij maar bij de sluizen blijf.
Dit vanwege 2 simpele redenen, ten eerste zoals Emiel al zei, op een door de weekse dag rij je gillend de haven uit vanwege het drukke vrachtverkeer !
Een keer mee gemaakt dat ik vol in de remmen moest omdat er plotseling een gigantische heftruck met container zo de weg op reed !
En die kinderkopjes remmen niet echt makkelijk ! Maar ging net goed. Het staat er vaak vol met trucks en ze kijken nergens naar. Een argeloze automobilist heeft daar dan niks te zoeken. Maar de tweede reden is oersimpel, er staan tegenwoordig overal hekken. (isps). Vroeger kon je met de auto gewoon overal de kade oprijden onder de kranen door en langs de schepen. Allemaal voorbij ! Hele pieren zijn nu Naties geworden met grote hekken.
Er waren nog een paar plekjes maar daar moet je door de week niet zijn.
Ik heb zitten denken en op maps gekeken maar het enige waar ik aan denk is op de kades aan de buitenkant (Schelde kant) van de Berendrecht en Zandvliet sluis. Links is een mooie pier maar staan nu ook weer vaak vissers op. Als je geluk hebt krijg je een schip op de achtergrond. Maar als je iedere auto apart wil fotograveren is die boot weer snel voorbij natuurlijk. Of anders op de parallelweg naast de Berendrecht sluis, Antwerpen zijde met een vast liggend schip op de achtergrond. Meer weet ik even niet verzinnen en helaas ben ik dan zelf op vakantie. :(
Trouwens , Emiel kent de haven waarschijnlijk beter dan ik !! En dan niet alleen de rosse buurt ! :mrgreen:
Succes !

Klein voorbeeldje alleen met slecht licht in de avonduurtjes:

Afbeelding
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mack »

Geen containerschepen hoor, die zie ik de hele week al! :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door chrisrombouts »

Mack schreef:Geen containerschepen hoor, die zie ik de hele week al! :lol:
Oeps ! :wink: Sorry Mack, tankers dan maar. De kleur zal je wel bevallen denk ! :mrgreen:

Afbeelding
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Fotoshoot 15 juli 2016 wie gaat er mee?

Bericht door Mack »

chrisrombouts schreef:Maar de tweede reden is oersimpel, er staan tegenwoordig overal hekken. (isps). Vroeger kon je met de auto gewoon overal de kade oprijden onder de kranen door en langs de schepen. Allemaal voorbij ! Hele pieren zijn nu Naties geworden met grote hekken.
Een terminal is douanegebied, omdat het vol staat met niet-ingeklaarde goederen. Vergelijk het met het gebied achter de douane bij Schiphol. Feitelijk ben je op zo'n terrein het land uit, want het staat vol met spullen die nog niet zijn ingevoerd. De terminals kom je ook niet op zonder paspoort. Bovendien willen ze er niemand hebben, anders loop je teveel risico dat iemand komt die even een tasje drugs ergens in of uit wil stoppen / halen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”