winter klaar maken van de mustang

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Dakloos »

Ando schreef: Ik heb hierover ooit eens contact opgenomen met een benzinemaatschappij. Ik kreeg de melding dat de standtijd minimaal 12 maanden is. Eén seizoen zou je dus wel door moeten komen.
Zou best wel eens kunnen. Mijn Mustang liep na 6 maanden nog prima op "oude" benzine. Vlotterkamers zijn ook nog altijd brandschoon :D .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Ando »

Mustang24 schreef:
Ando schreef:
Ik heb hierover ooit eens contact opgenomen met een benzinemaatschappij. Ik kreeg de melding dat de standtijd minimaal 12 maanden is. Eén seizoen zou je dus wel door moeten komen.
En hoelang is dat geleden dat je dat gevraagd heb ?

Ik heb dezelfde vraag gesteld aan Esso, en kreeg als antwoord dat ze drie maanden garanderen... !

Bak voldoen en flesje E10 killer er in... baat het niet dan schaad het niet...
:ok:
Een jaartje of 2 Emiel..
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Mack »

Swordfish79 schreef:Ik hoorde ook verhalen over de tank maar zo leeg mogelijk te halen ivm de kwaliteit van de benzine die rap achteruit gaat ivm de grote hoeveelheid ethanol die er tegenwoordig in zit. Maar dit kan ook weer een broodje aap verhaal zijn natuurlijk.
Ik heb altijd begrepen dat het nadeel van ethanol JUIST is dat het water aantrekt. Dus dat zou juist reden zijn om de tank vol te doen.

Edit: Volgens KNAC:

Code: Selecteer alles

Ethanol is bovendien behoorlijk corrosief en tast pakkingen en kunststof leidingen aan. Bij benzinetanks die ooit behandeld zijn met een kunststof coating om lekken en inwendig roesten te voorkomen, kan deze coating oplossen en motorschade veroorzaken. Omdat ethanol enigszins hygroscopisch is, bestaat het risico dat zich onder in benzinetanks water ophoopt – meer dan door normale condensvorming.
Bron: https://www.knac.nl/2014/05/06/oppassen ... e-benzine/
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Eric »

Iedere keer als ik dit topic zie staan schiet dit beeld in mij hoofd :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5518
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Gearz »

Swordfish79 schreef:Ik hoorde ook verhalen over de tank maar zo leeg mogelijk te halen ivm de kwaliteit van de benzine die rap achteruit gaat ivm de grote hoeveelheid ethanol die er tegenwoordig in zit. Maar dit kan ook weer een broodje aap verhaal zijn natuurlijk.
Ach ja natuurlijk... het aloude ethanol benzine topic wordt weer eens uit de kast getrokken en opgestookt... :roll:
Nog steeds geen diesel er in gehangen Peter ? :mrgreen:

Voordat we weer allerlei "ik wel, ik niet" en andersoortige welles-nietes verhalen krijgen... de waarheid ligt zoals zo vaak in het midden.

Oude niet resistente slangen, pakkingen, papieren filters etc. van natuurproducten--> kans op problemen als verstopping, lekkages etc.
Modernere resistente slangen, pakkingen etc. --> Weinig kans op problemen.

Motor met relatief lage compressie --> Weinig problemen bij gebruik verouderde benzine na stilstand
Motor met relatief hoge compressie --> Kans op pingelen/detonatie bij gebruik verouderde benzine na stilstand.
Eric schreef:Iedere keer als ik dit topic zie staan schiet dit beeld in mij hoofd :mrgreen:

Afbeelding
Vergis je niet Eric, scheurgras is een op de loer liggend gevaar voor elk gazon !
Had u al koffie gehad ? :mrgreen: :D

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door RedGt »

Doe er helemaal niets aan,gaat deze week in de schorsing zoals elk jaar.Tank vol of leeg maakt niets uit.Heb nog nooit een probleem gehad met benzine.

Gr, Red GT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door MarcelD »

Gisteren nog een lekker ritje naar Dorsten (D) gemaakt. De hele rit nog lekker open gereden.

Vandaag de Mustang in zijn winterstalling gezet en ook meteen geschorst.

Bandenspanning op 3 bar
Druppellader op de accu
Een Vochtabsorbeerder voor, en nog een in de kofferbak.
Tank is nog 3/4 vol. Condens is bij een kunststoftank niet zo'n probleem.
Verder is de bedoeling dat ik de motor elke 6-8 weken een keer laat lopen .

Dit werkt voor mij zo al 2 winters.

mvg

Marcel
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Mustang24 »

MarcelD schreef: Verder is de bedoeling dat ik de motor elke 6-8 weken een keer laat lopen .
Dat is volgens ik lees in technische info ook niet goed, want dan blijft er condens in de uitlaat zitten, die weer roestvorming kan veroorzaken.
Ofwel goed warm rijden (alle onderdelen), of laten stilstaan.

Waar of niet waar ?

:smt102
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: RE: Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Ando »

Mustang24 schreef:
MarcelD schreef: Verder is de bedoeling dat ik de motor elke 6-8 weken een keer laat lopen .
Dat is volgens ik lees in technische info ook niet goed, want dan blijft er condens in de uitlaat zitten, die weer roestvorming kan veroorzaken.
Ofwel goed warm rijden (alle onderdelen), of laten stilstaan.

Waar of niet waar ?

:smt102
Volgens mij waar..... Niet alleen condens in de uitlaat maar ook in het blok. Kans op sludgevorming door niet goed opgewarmde olie.

Overigens heb ik helemaal niets met stilzetten/schorsen van een auto. Met een beetje weer en geen zout op de weg moet-ie gewoon naar buiten. Rijden, daar is-ie voor gemaakt.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
MarcelD
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 29 dec, 2014 21:23

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door MarcelD »

Mustang24 schreef:
MarcelD schreef: Verder is de bedoeling dat ik de motor elke 6-8 weken een keer laat lopen .
Dat is volgens ik lees in technische info ook niet goed, want dan blijft er condens in de uitlaat zitten, die weer roestvorming kan veroorzaken.
Ofwel goed warm rijden (alle onderdelen), of laten stilstaan.

Waar of niet waar ?

:smt102
Ando schreef:[
Volgens mij waar..... Niet alleen condens in de uitlaat maar ook in het blok. Kans op sludgevorming door niet goed opgewarmde olie.
Ok, had ik zo nog niet bekeken. Ik laat hem dus maar tot het voorjaar staan. THX.

mvg

Marcel
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door Swordfish79 »

Gearz schreef:
Swordfish79 schreef:Ik hoorde ook verhalen over de tank maar zo leeg mogelijk te halen ivm de kwaliteit van de benzine die rap achteruit gaat ivm de grote hoeveelheid ethanol die er tegenwoordig in zit. Maar dit kan ook weer een broodje aap verhaal zijn natuurlijk.
Ach ja natuurlijk... het aloude ethanol benzine topic wordt weer eens uit de kast getrokken en opgestookt... :roll:
Nog steeds geen diesel er in gehangen Peter ? :mrgreen:

Michel.
Ik hou ook van jou Michel
adriaan
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 17 jul, 2009 11:06
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

Re: winter klaar maken van de mustang

Bericht door adriaan »

dus voor de tuin bellen we Jacobse en van Es, (het is ongelooflijk hoe u op mijn moeder lijkt....die had namelijk net zo'n stoel)
en met de mustang moet je af en toe eens rijden
66 fastback, 347 T5z
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”