Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Plaats reactie
Noor
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 okt, 2017 23:59

Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Noor »

Beste Mustang liefhebbers,

Ik ben in het proces om een prachtige Mustang Bullitt 2008 over te schepen naar Nederland. De BPM die ik hierover zal moeten betalen wil ik bepalen met behulp van de catalogus waarde of een vergelijkbaar motorrijtuig in Nederland. Omdat deze auto voor zover ik weet niet in in Nederland te koop staat weet ik niet met welk vergelijkbaar motorrijtuig ik mijn aankoop het beste kan vergelijken voor het berekenen van de BPM.

Is er iemand die mij hier in zou kunnen adviseren? De Bullitt is in goede staat (wel wat onderhoud nodig, luchtfilter ea) heeft 40.000 km op de teller. De dank is groot!

Groetjes, Noortje
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Eric »

Hallo Noortje,

Allereerst gefeliciteerd met je aanwinst, klinkt als een heel bijzonder exemplaar met die tellerstand. Om de bpm te bepalen hoef je hem niet te vergelijken met een Bullitt, je komt er prima mee weg om hem aan te geven als gewone GT. Bij de belastingdienst weten ze echt niet dat het een limited edition is die meer waard is dan een gewone.

Ben je bekend met het omslachtige proces van keuring? Er is geen typegoedkeuring in Europa voor deze generatie dus je krijgt hem niet zomaar op kenteken bij de RDW, dat moet via Duitsland of een ander EU land waar ze een procedure hebben voor individuele toelating. Dit geldt trouwens weer niet als de auto via de verhuisboedelregeling mee komt.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Wat Eric zegt.
Het makkelijkst neem je even contact op met Hennie Lek, http://www.lekimportcars.nl/
Hennie heeft al een heleboel 2005+ modellen ingevoerd, waaronder mijn Saleen en vele andere auto's op het forum.
Hij weet welke procedures je moet doorlopen en kan je helpen met de aanpassingen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door RedGt »

Bpm zal rond de 1200 a 1300 euro liggen.

Gr, RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Noor
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 okt, 2017 23:59

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Noor »

Wow, mega goede informatie. Ik was een heel eind gekomen maar was daar niet van op de hoogte, ik neem contact op met de importeur. Helaas kom ik toch niet voor de inboedel regeling in aanmerking omdat ik mij niet wilde uitschrijven in Nederland.

Heel erg bedankt voor de hulp! En ik ben inderdaad zeer ZEER gelukkig met mijn aankoop.

Groetjes, Noor
Craneman
Berichten: 887
Lid geworden op: ma 20 feb, 2012 22:10
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Craneman »

Wow!!! Nog een Bullitt erbij in Nederland :D

Is het een zwarte of een groene? In elk geval veel plezier ermee. Zelf heb ik het ook overwogen om een Bullitt te kopen, maar die stond toen toevallig in Nederland te koop. Ik weet niet hoeveel er hier inmiddels rondrijden; zelf weet ik er maar 2.

Randy
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum, en gefeliciteerd met de aanschaf :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Noor
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 okt, 2017 23:59

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Noor »

Dank voor de mooie berichten, het is idd een groene! (dat moest wel, met een lage kilometer stand). Weet iemand de CO2 uitstoot van deze auto?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Catalogus waarde Mustang Bullitt 2008

Bericht door Eric »

Deze generatie heeft geen officiële CO2 waarde, omdat er geen typegoedkeuring voor bestaat. Alle auto's die in Nederland rijden zijn dus via individuele toelatingen in andere EU landen (meestal via de TuV in Duitsland) op kenteken gekomen. En daarbij is het vooral de creativiteit van de importeur die bepaalt met welk CO2 getal hij is weggekomen. Van de 2 in Nederland bekende Bullitts is bij eentje (de 03-LVL-3) 254 gram geregistreerd en bij de andere geen waarde. Als je vergelijkbare GT's uit dezelfde bouwjaren bekijkt zie je allerlei waarden. In een paar steekproeven variërend van van 251 tot 321 gram.

Al de meer reden dus om voor de registratie hier samen te werken met iemand die weet hoe je met dit bijltje hakt, dat kan je een hoop geld schelen.
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”