Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door okp »

Pfff, ik las het deze morgen. Ik schrok ook behoorlijk. Ik kende Emiel persoonlijk al jaren, sinds de passie voor de Mustangs is begonnen. Hij is veel thuis geweest bij me en heeft me, zeker in het begin, veel tips kunnen geven. Hij was een wandelende encyclopedie. :) Ook in de winter kwamen we elkaar regelmatig tegen op Cars en Coffee, Kapellen en Winter on Wheels in Brasschaat. Hij was een man die genoot van het leven, zijn koffietje op een terrasje onder de schaduw van de kathedraal van Antwerpen en natuurlijk zijn Mustang. Woorden schieten hier tekort. Je zult zeker gemist worden Emiel! :cry:
Zoals we hem kennen:

Afbeelding

Rust zacht,

Eric

ps, ik zal ook proberen achterhalen wanneer uitvaart is.
Laatst gewijzigd door okp op do 14 dec, 2017 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hollandranch
Donateur 2012
Berichten: 1345
Lid geworden op: za 06 okt, 2007 15:12
Locatie: Hondon de Los Frailes, Spain
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door hollandranch »

Las het gisteren op Facebook, veels te vroeg, sterkte aan alle nabestanden

RIP Emiel
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 1221
Lid geworden op: zo 09 nov, 2008 20:15
Locatie: Rotterdam

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Vincent »

Ja dit is inderdaad even schrikken.
Ik ken Emiel ook al jaren en op veel meetings gezien en ook buiten de meetings om ook wel eens contact met hem en altijd een praatje maken met hem over zijn passie voor mustangs.
We verliezen een echte liefhebber en levensgenieter.
Rust Zacht Emiel
1968 Fastback 390 in restauratie...bijna klaar...
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door mach 351 »

okp schreef: do 14 dec, 2017 08:36 Pfff, ik las het deze morgen. Ik schrok ook behoorlijk. Ik kende Emiel persoonlijk al jaren, sinds de passie voor de Mustangs is begonnen. Hij is veel thuis geweest bij me en heeft me, zeker in het begin, veel tips kunnen geven. Hij was een wandelende encyclopedie. :) Ook in de winter kwamen we elkaar regelmatig tegen op Cars en Coffee, Kapellen en Winter on Wheels in Brasschaat. Hij was een man die genoot van het leven, zijn koffietje op een terrasje onder de schaduw van de kathedraal van Antwerpen en natuurlijk zijn Mustang. Woorden schieten hier tekort. Je zult zeker gemist worden Emiel! :cry:
Zoals we hem kennen:

Afbeelding

Rust zacht,

Eric

ps, ik zal ook proberen achterhalen wanneer uitvaart is.
Ondertussen weet ik al wat meer....

Omdat er geen naaste familie is,komt de begrafenis in handen van de gemeente.Hier hangt een heleboel administratie aan vast.Ik weet ook bij welke begrafenisondernemer Emiel ligt.Ze hebben mij beloofd te bellen zodra er meer informatie is.
70 ranchero 302-v-8


www.antwerpmustang.be
Gebruikersavatar
willem_nog_niks
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo zeg.
Dat is idd even schrikken zeg. Iedereen sterkte.
Emiel heb ik nooit persoonlijk gesproken, maar volgens mij was hij een sympathieke man.
Zijn leuke posts zal ik missen.
Groetjes Willem
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Gebruikersavatar
tonmustang
Berichten: 447
Lid geworden op: di 21 sep, 2004 14:51
Locatie: Tilburg

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door tonmustang »

RIP Emiel
Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 31 mar, 2013 20:44
Locatie: Noord Limburg

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Robert »

Wat een droevig verhaal, ik ken hem persoonlijk niet maar genoot wel van zijn aanwezigheid op dit forum, niemand sterft graag alleen.
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door okp »

Ik was nog eens door al mijn mails aan het gaan die ik met Emiel heb gewisseld, een heel pak.
Kwam nog een berichtje tegen toen hij Tweety gekocht had. Ik moest er toevallig ook zijn voor parts destijds. Het was de buurman van AVC vintage cars als ik me niet vergis. Hij had hem dus al lang, van 8 Mei 2010. Ben benieuwd wat er nu mee gaat gebeuren. Waarschijnlijk in een of andere loods totdat alles wordt vrij gegeven en dan naar een of andere opkoper of veiling gaat. Zonde...zoveel tijd en liefde in die wagen gestoken..

Ik was waarschijnlijk de 1ste die zijn nieuwe aanwinst mocht aanschouwen.
Blijft toch raar dat hij er niet meer is..
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Mack »

okp schreef: vr 15 dec, 2017 13:33 Hij had hem dus al lang, van 8 Mei 2010.
Klopt, Tweety had hij sinds 2010:
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=13&t=17559&hilit=tweety

Maar daarvoor had hij die zwarte GTA natuurlijk.

Zonder Emiel zal er minder informatie over meetings komen, via Emiel leerden we vaak over de kleinere meetings. Zo kwamen wij afgelopen oktober ook bij de Mustang Desire Days uit, waar ik Emiel voor het laatst heb gesproken (om hem te bedanken).

Mijn beste herinnering aan Emiel is uit 2010, toen ik mijn nieuwe Mustang had gekocht en op dit forum nog niet vrijgaf wat het precies was. Emiel deed net of ik hem foto's had gestuurd :lol:
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=13&t=170 ... t&start=30

Ik zie Mustangliefhebbers graag als familie, en Emiel was de opa van ons allemaal. En als ik het allemaal goed begrijp, waren wij zíjn familie.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Eric »

Mack schreef: vr 15 dec, 2017 15:53Emiel was de opa van ons allemaal. En als ik het allemaal goed begrijp, waren wij zíjn familie.
Ik hoop dat de gemeente iets van een uitvaart organiseert, zodat we daar naar toe kunnen gaan.
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door philip »

Ik hoop dat Emiel toch zelf iets geregeld had voor het geval dat het zoals nu zou lopen (een testament ofzo).

Het zou inderdaad heel zielig zijn moest er niets georganiseerd worden en hij in alle stilte begraven wordt.
Zeker omdat hij overal een graag geziene gast was die steeds klaar stond om iemand te helpen.

Ik vrees enkel dat zoiets in de week zal gebeuren op een niet alledaags uur en dat het voor velen dus moeilijk zal zijn om er bij te zijn.

@mack : mooi gezegd!
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Big_fun_58 »

Yep Mack. 100% juist gezien. Mooi verwoord... :ok:
Ja, hij was onze Opa en ik ben blij dat ik bij zijn familie mocht horen... :D
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5306
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Neko- »

Incidenteel zelf een paar woorden met hem gewisseld op bepaalde meetings, maar Emiel altijd een vriendelijk persoon gevonden.

Merksem (waarvan ik aanneem dat debuitvaart daar gehouden word) is niet naast de deur maar afhankelijk van tijdstip/datum loop ik wel met het idee te spelen om (ook omdat er blijkbaar geen familie is, en niemand verdient om een stille uitvaart te hebben) om die kant op te gaan.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
NordicDawn
Berichten: 2586
Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
Locatie: Overijssel

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door NordicDawn »

Aron66 schreef: wo 13 dec, 2017 21:22 Inderdaad een erg naar bericht, ik las het vanmiddag tijdens een opdracht, had de hele middag een brok in mijn keel. Meestal kwam ik hem 1 x per jaar tegen op Mustang Fever, altijd lachend, altijd vriendelijk. Je wordt gemist, Emiel!
Hier hetzelfde :( Erg vreemd, zo ineens weg. RIP Emiel.
1970 Mustang Hardtop
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door chrisrombouts »

Zit al weer 3 dagen met Emiel in mijn hoofd. Heb hierboven al veel herkenbare en terechte reacties voorbij zien komen.
Ons aller Mustang opa is misschien wel de beste. Het verwoord denk ik bij de meeste hun gevoel over Emiel.
Triest om te lezen dat hij niks geregeld had en het bij de gemeente ligt.
Geen mens sterft graag alleen las ik ergens hier of op FB. :( :(
De kans dat er een dienst komt is dus erg onzeker en zo ja dan zal het wel na het weekend zijn.
Met een laatste drukke week voor de boeg als chef werkplaats kan ik deelname dan wel schudden.
Mocht er niks komen dan zit ik met de gedachte om zelf ergens bijeen te komen om hem te gedenken of om zijn leven te vieren.
Hij hield van zijn havenritjes dus daar misschien wel een idee. Zomaar een idee hoor. Eerst afwachten hoe het verder gaat.
Ondertussen wat oude foto's van Emiel opgezocht en helaas heb ik er blijkbaar niet veel of genoeg genomen.
Wil ze hier toch graag plaatsen omdat de meeste bij mij en vermoedelijk ook bij jullie wel een glimlach te voorschijn toveren.
Mischien ook wat voor jullie om hier jullie leukste foto herinneringen te plaatsen en zo een soort eerbetoon of in memoriam te creeren.
Tis maar een ideetje hoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”