Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
dimitri
Berichten: 564
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 23:45
Locatie: Gent BE

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door dimitri »

Morgen kom ik ook, daarvoor haal ik de Mustang uit zijn winterslaap als laatste eerbetoon aan Emiel.
Emiel was een van mijn eerste mustang connecties 12 jaar geleden toen ik in deze mustangwereld stapte, fijne mens, leuke babbels.
Je wordt gemist Emiel ..

Dimitri
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Zojuist thuisgekomen van de as uitstrooing van Emiel.
Naast een paar verre familieleden (achterneven) en kennisen, was er een klein groepje Mustangers aanwezig,
waaronder Eric Oudkerk Pool, Christian Rombouts, Eric ten Beesel, Jan Alsemgeest & z'n vrouw, Dimitri, Philip, en nog een paar andere die ik niet van naam ken
Eric (OKP) heeft nog een afscheidswoordje gedaan, welk precies Emiel verwoorde.
Ik hoop dat Eric dit ook in dit topic wil plaatsen.

Emiel, Oldtimer, we zullen je missen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door okp »

Het deed inderdaad goed te zien dat hij niet alleen was. Ik weet zeker dat hij met een glimlach naar beneden heeft gekeken.
Hieronder de woordjes die ik heb gezegd.

Emiel,

Goeie vriend, je hebt ons allemaal goed laten verschieten. Je afscheid kwam totaal onverwacht en veel te vroeg.
Ik heb je leren kennen als een altijd goedgehumeurde, goedlachse man met het hart op de goede plaats.

Je genoot van het leven, maar vergat ook de belangrijke dingen in het leven niet. Soms wilde ik afspreken voor een meeting, maar af en toe ging dat niet want je moest naar “ons moeder”. Die ging altijd voor. Je moeder kon altijd op je rekenen totdat ze je is voor gegaan op een laatste reis afgelopen jaar. Nu zijn jullie terug samen.

Je was na het overlijden van je moeder nog alleen, maar toch ook niet. Je had nog altijd je geburen, vrienden en kennissen. Je was gekend van Noord Holland tot in Italië. Met je kanariegele Mustang was je een bekende verschijning op menige oldtimer en Mustang meeting in Nederland en België. De1ste van het seizoen was altijd Mustangfever in Heusden Zolder, waar je altijd 1 van de eersten was om binnen te rijden om daarna iedereen met een goedkeurende blik te groeten die binnen kwam. En dan was er de jaarlijkse Zandbergrun in Wuustwezel, een moto en -oldtimerrally om minder validen en geestelijk gehandycapten een mooie dag te bezorgen. Je reed daar belangeloos mee en hebt heel wat mensen een lach en de dag van hun leven bezorgd.

Veel Mustangvrienden hebben iets bijgedragen voor je boeketje bloemen. Er was nog veel overschot dat we graag schenken aan de organisatie van deze Zandbergrun.
Je was ook graag alleen onderweg, was niet graag afhankelijk van anderen, maar de momenten dat je je passie kon delen met je Mustang en oldtimer kameraden werden gekoesterd.
Je kennis was enorm, je was een wandelende Mustang encyclopedie, gaf raad en advies aan de jonkies, maar je was ook zeer leergierig naar zaken die je nog niet kende. Uren kon je het internet afschuimen naar elektrische schemas of onderdelen vinden die in Duistland net iets goedkoper waren dan in Nederland. Je pluisde alles graag uit en deelde je kennis en ervaring graag met ons.
Meer dan een keer was je bij mij in de garage te vinden om een project te inspecteren en te babbelen over chappementen, join de coulassen en choupappekes.
In menig clubblad heb je gestaan met foto’s van je trots. Eerst de zwarte 67 GTA convertible en daarna de kanariegele 68 coupe, die je liefkozend “Tweety” noemde.
Maar waarom moest het een Mustang zijn? Ik citeer graag een stukje van de tekst die je vorig jaar nog schreef in het clubblad van de vlaamse vehikel club.

“Een buurman heeft een mooie Corvette, en ja, dat zou nog passen bij mij... een prachtige Corvette uit de jaren 60...! Ik dus naar een oldtimer dealer, en naar de Corvettes gaan kijken, en ja hoor, dat was mijn goesting wel. Na wat rondlopen vond ik de “Vette” naar mijn goesting (een knalgele) en vroeg of ik er eens mocht inzitten, Ik zette mij in de Corvette, en dat zat als gegoten. Ik wilde de motor ook eens bekijken, en wou uitstappen... maar dan.... ik moest bijna hulp inroepen, want geraakte er niet meer uit! Mijn stijve knoken en mijn dik buikje... (de borstspieren zijn wat naar beneden gezakt...) en ik ben ook niet van de sportiefste... en ja daar zat ik ! Ik heb er mij dan maar “uit gerold” en op de grond laten vallen... en dan recht gekropen... GEEN ZICHT !!!! (Jaja lach maar, komt bij jullie ook nog !) Dus dacht ik: als ik eens een “terrasje” ga doen, en kom daar met mijn blitse Corvette aan, en moet mij op de grond laten vallen om er uit te geraken... nee, dat kan niet ! Even met de verkoper gesproken, en die raadde mij een Mustang aan, ook een sportieve auto en die toch wat hoger was, en gemakkelijker om in en uit te stappen. Ik heb die raad opgevolgd, en eens in een Mustang gaan zitten, en ja hoor, er in en er uit zonder (veel) problemen . Dus ik een afspraak gemaakt met iemand die er een had staan. Daar stond, onder het stof, een zwarte 67 GTA cabrio. Nu had ik er nooit aan gedacht een cabrio te kopen. De verkoper startte de Mustang, met de V8 motor.... en ik was verkocht !!! Was dat een “sound”...! Ik “hoorde” de motor niet, maar ik “voelde” hem, de vibraties, het geronk... ja, “dat” was het wat ik moest hebben !”

En zo begon voor Emiel het Mustangverhaal en het begin van vele nieuwe vriendschappen. Ik ben blij dat ik er een van was Emiel. Ik hoop dat uiteindelijk Tweety bij iemand terecht komt die net zo gepassioneerd was als jij.
Namens je Mustang en oldtimervrienden, we zullen je missen en er zal nog veel over je worden gepraat.
Ik zeg daarom ook niet vaarwel, maar tot ziens, het gaat je goed maat.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Big_fun_58 »

Hoi Ronald,
Het was goed te zien dat er toch veel Mustangvrienden afscheid kwamen nemen. Had Emiel verdiend.
Eric had idd een speciale afscheidsbrief met net dat beetje "Emiel humor" erin. Bedankt Eric, Ronald en alle anderen die er bij waren of op hun eigen wijze afscheid hebben genomen.
:ok:

Image

:wink:

Afbeelding
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
hollandranch
Donateur 2012
Berichten: 1345
Lid geworden op: za 06 okt, 2007 15:12
Locatie: Hondon de Los Frailes, Spain
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door hollandranch »

Mooi verhaal, mooi mens en mooi dat mensen op de manier afscheid nemen. R.I.P.
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Blacky
Berichten: 663
Lid geworden op: ma 29 mar, 2010 11:34
Locatie: Gent

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Blacky »

Mooie afscheidsrede, Eric.

Bij het vertrek van de parking ginds heb ik de V8 nog eens lekker laten brullen!

En op weg naar huis heeft mijn alternator er de brui aan gegeven.
Die moet gedacht hebben "Emiel weg, ik ook weg!"

groet,
Blacky
2007 GT California Special
Gebruikersavatar
dimitri
Berichten: 564
Lid geworden op: zo 29 aug, 2004 23:45
Locatie: Gent BE

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door dimitri »

Mooie toespraak Eric!
Voor ik terug de baan op ging heb ik nog eens de mustang laten brullen naast de uitstrooiweide, hopelijk heeft hij het gehoord
Goodbye Emiel
67 Fastback V8 289ci, 4 speed
67 Coupe V8 390ci, automatic
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door chrisrombouts »

Inderdaad mooi om te zien dat er toch een redelijk groepje belangstellende afscheid heeft genomen van ons aller Mustang Opa Emiel.
Dat had hij ook wel verdiend. Tot stof bent gij weder gekeerd Emiel. :cry:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
Ghost Rider
Donateur 2014
Berichten: 6414
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 17:52
Locatie: 41°54'7"N 12°27'13"E
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Ghost Rider »

Ik voel me toch trots dat dit van de grond is gekomen... Super !
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door philip »

Het was inderdaad mooi verwoord door Eric.

Ook fijn dat er blijkbaar meer mensen aanwezig waren dan wat iedereen in gedachten had.
Zeker die enkele oudere mensen die er waren (denk kennissen of buren van Emiel) hoorde ik zeggen dat ze max 5 personen verwacht hadden.

Denk wel dat Emiel het geapprecieerd zou hebben.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Eric »

philip schreef: do 21 dec, 2017 20:40 Zeker die enkele oudere mensen die er waren (denk kennissen of buren van Emiel) hoorde ik zeggen dat ze max 5 personen verwacht hadden.
Ik telde er 40
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Mack »

Ghost Rider schreef: do 21 dec, 2017 20:36 Ik voel me toch trots dat dit van de grond is gekomen... Super !
+1
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door Neko- »

Geweldig dat het geen stille bedoening is geweest. We zullen ongetwijfeld nog vaak aan Emiel denken.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
mach 351
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 28 jan, 2004 15:49
Locatie: sint job int goor belgie

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door mach 351 »

Ik kon er vandaag niet bijzijn.Ook een overlijden in mijn familie.

Goed om te zien dat er toch vrienden van Emiel aanwezig waren.

Ik ga deze week Emiel nog een goeiedag zeggen.....
70 ranchero 302-v-8


www.antwerpmustang.be
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Emiel Sterckx (Tweety) overleden

Bericht door okp »

Dag Jongens, ik wil even laten weten dat ik vandaag 240 Euro heb overgeschreven op rek. van de Zandbergrun organisatie.
Bedankt aan iedereen en misschien tot zondag , Cars en Coffee.

grtz

Eric
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”