Lange leveringstermijn

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Mack »

De douane is een overheidsinstantie - zie: belastingdienst. Voor hun is belangrijk dat alles in orde is. Zodra alles in orde is, dan wordt hij vrijgegeven. Als het zo lang duurt, dan is er blijkbaar iets niet in orde. Het is dan aan de belanghebber (= Ford België) om de zaak in orde te krijgen. De douane doet niks anders dan de auto vasthouden tot alles in orde is. Dus de actie ligt altijd bij Ford België.

Daarom is het interessant om te weten of het alleen jouw auto betreft, of ook andere Mustangs.

En Ford België achter de broek aanzitten, want de douane zelf gaat niks doen om jouw auto vrij te krijgen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Van het kastje naar de muur.
Met heeeeeeeeeeeeeel veel geduld (ik heb meer dan een half uur aan de telefoon moeten wachten), heb ik eindelijk een bediende van de Ford-invoerder aan de lijn gekregen en mijn verhaal kunnen doen, maar sta nu nog altijd geen stap verder. "Hij zou de reden van de lange levertijd uitzoeken en mij iets laten weten". Ik werd dus echt van het kastje naar de muur gestuurd. Hoe lang gaan ze nog met mijn voeten blijven spelen???
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door fvdw »

Die van mij is op 15 mei besteld in 2015 en gelverd op 4 dec 2015. Was toch 3 maanden langer dan oorspronkelijk aangegeven door de dealer. Op. Mustang6.de kun je de ervaringen van onze duitse buren lezen en kun je vastellen dat er veel variatie in levertijden zit. Sommige bijna 1 jaar anderen 5 maanden. Oorzaak ? Verschillend, soms order niet ingepland, soms geblokkeerde autos vanwege kwaliteits probleem, soms staan ze lang in de haven van Baltimore of Bremer haven. Soms van de vrachtwagen gevallen. Ook moet er nog eea kennelijk aangepast wprden afhankelijk van het land als ze hier arriveren.

Dan is er nog de kennelijk onverwacht grote vraag.,..
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Feverkie »

Oei, en ik kreeg gisteren te horen dat de mijne met 90% zekerheid 2 maanden vroeger zou geleverd worden dan eerst gezegd.
Zal er niet teveel op hopen zekers :(
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Wanneer hebt gij den uwe besteld en wanneer zou hij 2 maanden vroeger geleverd worden?
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Feverkie »

gabber schreef:Wanneer hebt gij den uwe besteld en wanneer zou hij 2 maanden vroeger geleverd worden?
Besteld eerste week van november en levering juli/augustus. Gister kreeg ik de melding dat met 90% zekerheid levering voor juni ging zijn ... :wink:
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Aan alle huidige en toekomstige baasjes van een convertible Mustang-beestje: naar het schijnt zou een windscherm echt onmisbaar zijn. Op mijn zoektocht naar een scherm ben ik op de merken Kamei en Weyer gebotst, maar die kunnen mij niet echt 100% bekoren. Heeft iemand van jullie al ervaring met of het oog op een Mustang-windscherm?
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door petersdappie »

gabber schreef:Aan alle huidige en toekomstige baasjes van een convertible Mustang-beestje: naar het schijnt zou een windscherm echt onmisbaar zijn. Op mijn zoektocht naar een scherm ben ik op de merken Kamei en Weyer gebotst, maar die kunnen mij niet echt 100% bekoren. Heeft iemand van jullie al ervaring met of het oog op een Mustang-windscherm?
Mijn mustang is van 2008. Ik kan een windscherm iedereen aanraden. Het geeft zoveel rust in de auto. Mijn haar blijft in model, hihi... Maar zeker doen. Ik kocht mijne bij "cabrio styling & suply" zeer goede kwaliteit. Past perfect. Volgens hun past hij ook in 2015 type. 169,95
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Bedankt voor uw aanbeveling van de windschermen van cabrio styling & suply, maar... om die in de Mustang VI te installeren moeten wel 2 gaten geboord worden in de bekleding (zijkanten achterbank) en daar sta ik niet voor te trappelen.
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door philip »

gabber schreef:Bedankt voor uw aanbeveling van de windschermen van cabrio styling & suply, maar... om die in de Mustang VI te installeren moeten wel 2 gaten geboord worden in de bekleding (zijkanten achterbank) en daar sta ik niet voor te trappelen.
Denk dat je voor de meeste windschermen 2 gaten moet boren om ze aan de zijkanten te bevestigen zodat ze blijven liggen. Bij mij was dat in de zijpanelen net achter de gordels. Achteraan rusten ze meestal op de bovenkant van de zetels.
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door petersdappie »

Ja ik wilde ook die gaatjes liever niet. Ik heb daardoor 2 jaar zonder windscherm gereden. Vond het overbodig. Nu denk ik had ik het maar meteen gedaan. Er zitten van die dopjes bij die zorgen dat het er netjes uitziet. Mij valt het niet meer zo op. Er zijn wel andere windschermen die je haakt en/of klemt. Denk dat die ook je bekleding kunnen beschadigden bij erin en eruit halen. Suc6 met je zoektocht.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door philip »

Het enige probleem dat ik heb is dat het scherm dicht klapt bij hard optrekken :?
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Mack »

philip schreef:Het enige probleem dat ik heb is dat het scherm dicht klapt bij hard optrekken :?
Tsss... ASO! :roll:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door petersdappie »

Hahaha.... Nee geen last van. Wel rook uit mijn achterspatborden... Vrooom


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Feverkie »

Er zijn er op de Amerikaanse markt die haken in de opening van de gordels en achteraan tussen zetels en je binnenbekleding rust. Geen gaten of velcro toestanden. Kost wel 400 à 500€ tot aan je deur. Heb vandaag contact opgenomen met een bedrijf die beweerd alles op maat te maken. Zullen zien wat zij kunnen...
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”