Lange leveringstermijn

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Hoop doet leven, maar ik ben de wanhoop nabij. EB besteld op 8 juni 2015 en nog steeds niet geleverd. Zal nog minstens een maand duren !!!
Laatst gewijzigd door gabber op di 01 mar, 2016 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Om zot te worden!!! Ik heb mijn Ecoboost convertible besteld op 8 juni 2015. De leveringsdatum was toen voorzien ("beloofd") rond einde januari/begin februari2016, maar die werd voortdurend naar een latere datum verschoven. Dat zou nu al einde maart/begin april 2016 worden.
Had ik toen geweten dat ik 9 tot 10 maanden op mijn EB zou moeten wachten, dan had ik hem nooit besteld!!!
Of moet ik op de duur gaan denken dat de garage, waar ik hem heb besteld, mijn Mustang aan een andere kandidaat heeft verkocht en mij maar laat wachten???
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Neko- »

In ieder geval welkom op het forum. Ik heb geen idee waarom het zo lang moet duren... maar ik denk dat het wat ver gaat om te denken dat je auto aan een ander verkocht is.

Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee waar de Mustangs allemaal geproduceerd worden. Als ze wel in de USA gemaakt worden, dan heb je uiteraard met transport naar Europa te maken. Als ze in Europa ook een fabriek hebben, dan moet het allengs sneller gaan.

In ieder geval succes met de wachttijd (je bent er bijna doorheen als ik het zo hoor), en zodra je de auto hebt zal het leed van het wachten denk ik ook wel snel geleden zijn. Geniet er in ieder geval van, en rijd er veel leuke en veilige kilometers/mijlen mee weg.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door chrisrombouts »

Voor zover ik weet wordt de Mustang alleen in Flatrock , Michigan gemaakt.
Wel knap dan dat ze daar nu Mustangs voor de US en ook voor de rest van de wereld maken.
De capaciteit zal dan wel te wensen over laten wat deze lange wachtijden op levert.
Zo te zien zijn er mensen in Australie die al 2 jaar wachten.
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Eric »

Er worden heel veel transportbewegingen gemaakt met onze auto's voordat ze uiteindelijk bij de dealer staan. En het komt incidenteel wel eens voor dat daarbij iets fout gaat. Er is een geval bekend van een auto die voor Engeland bestemd was die total loss is gegaan tijdens het transport.
Neko- schreef:Ik heb ook eerlijk gezegd geen idee waar de Mustangs allemaal geproduceerd worden.
Enkel en alleen in Flatrock Michigan.

Afbeelding
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Volgens de dealer zou mijn Mustang begin december in Amerika geproduceerd zijn en reeds kort daarna naar Europa verscheept zijn. Hij zou reeds sedert half januari in de haven van Zeebrugge staan. De reis van de haven tot aan mijn voordeur duurt dus blijkbaar stukken langer dan die van de States naar Europa.
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door warrior »

dat is inderdaad wel heel lang wachten als die daar meer gewoon staat. Kan je die niet zelf afhalen of mag zoiets niet?
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Neen dat gaat niet hoor! De invoerder eerst nog een aantal formaliteiten vervullen bij o.a. de douane, pas daarna vertrekt de auto naar de dealer en pas daarna ... en pas daarna ... en zo blijft dat liedje maar duren.
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door philip »

Ja, wachten kan lang duren maar eens het speeltje geleverd wordt vergeet je dat vlug!
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Da's juist, maar ik heb niet ZO HEEL VEEL tijd meer om van mijn nieuw karretje te genieten.
Ik was 28 jaar toen de eerste Mustang in 1964 verscheen. Reken dus zelf maar even hoe oud ik ben (wellicht de oudste koper van een nieuwe Mustang in België en misschien zelfs in heel Europa), maar ik voel me nog niet zo oud hoor en als ik mijn nieuwe Stang zal zitten zal ik me natuurlijk NOG JONGER voelen hé.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Mustang24 »

gabber schreef: Ik was 28 jaar toen de eerste Mustang in 1964 verscheen.
Allee, dan ben ik niet de enige ouwe zak hier met een Mustang ! :lol:

:smt031
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Mack »

gabber schreef:Volgens de dealer zou mijn Mustang begin december in Amerika geproduceerd zijn en reeds kort daarna naar Europa verscheept zijn. Hij zou reeds sedert half januari in de haven van Zeebrugge staan. De reis van de haven tot aan mijn voordeur duurt dus blijkbaar stukken langer dan die van de States naar Europa.
Dan zit de vertraging dus bij de importeur (=Ford België) en/of de douane. Hoe dan ook zou de dealer via Ford België moeten kunnen achterhalen wat de oorzaak is, en of het alleen jouw auto betreft of alle Mustangs.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
gabber
Berichten: 13
Lid geworden op: di 01 mar, 2016 17:48

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door gabber »

Ik heb nog eens met mijn dealer getelefoneerd. De vertraging zou (ook vgs hem) bij de importeur en de douane liggen. Niet te begrijpen dat er 2,5 tot 3 maanden nodig zijn om een Mustang van Zeebrugge tot aan mijn garagepoort te krijgen !!!
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5300
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Neko- »

Bureaucratie... Soms vraag je je af of ze er alleen tussen zitten om je het bloed onder de nagels vandaan te halen :(
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Eric »

Dat is inderdaad wel tenenkrommend lang.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”