Lange leveringstermijn
Moderator: Shelby GT-H
Re: Lange leveringstermijn
Begin februari besteld, eind augustus geleverd. Maar goed, da's misschien geen goed voorbeeld
Ik zou graag werkende signature lichten hebben, maar het komt mij praktisch gezien niet uit om m'n lichten uit te (laten) bouwen en heen-en-weer te verschepen. Ik heb A: geen plek om een half gesloopte auto zolang te stallen en B: Het is mijn daily driver. Bovendien, wacht liever even zolang ik garantie heb met echte verbouwingen.
Ik zou graag werkende signature lichten hebben, maar het komt mij praktisch gezien niet uit om m'n lichten uit te (laten) bouwen en heen-en-weer te verschepen. Ik heb A: geen plek om een half gesloopte auto zolang te stallen en B: Het is mijn daily driver. Bovendien, wacht liever even zolang ik garantie heb met echte verbouwingen.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Re: Lange leveringstermijn
Ik had de mazzel dat de auto nog 5 weken bij de dealer moest staan wachten op het nieuwe jaar en daar stond-ie prima zonder neus. Het is misschien een gek idee om zoiets te doen met een splinternieuwe auto, maar ik heb in het verleden splinternieuwe auto's compleet laten overspuiten nog vóór aflevering dus even een voorbumperhoes er afhalen dat stelt weinig voor.
Re: Lange leveringstermijn
Dat heet "gele koorts" maar is niet besmettelijk gelukkigEric schreef:Ik had de mazzel dat de auto nog 5 weken bij de dealer moest staan wachten op het nieuwe jaar en daar stond-ie prima zonder neus. Het is misschien een gek idee om zoiets te doen met een splinternieuwe auto, maar ik heb in het verleden splinternieuwe auto's compleet laten overspuiten nog vóór aflevering dus even een voorbumperhoes er afhalen dat stelt weinig voor.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Lange leveringstermijn
Het land waar we het over hebben lijkt Duitsland te zijn. Ik heb het hier met meerdere "experts" over gehad - de laatste informatie die ik heb is dat een Dagrijlicht in Duitsland naar voren moet stralen. De Tribars stralen echter ook naar de zijkant. Dit blijkt niet toegestaan volgens TüV richtlijnen.
Zo heb ik het althans begrepen. Deze richtlijnen zijn er voor Autos die in Duitsland vanaf Fabriek worden verkocht (Zoals de EU Mustang). De US Modellen zijn Importmodellen en vallen hier niet onder maar worden apart "Afgenomen" voordat ze de weg op mogen. Blijkbaar is in die afname geen richtlijn omtrent DRL.
Pin me hier niet op vast - het zou zomaar nog iets anders kunnen zijn maar het bovenstaande is hoe ik het tot dusver begrepen heb.
Either way - als je dus in Duitsland ombouwt moet je het ofwel legaal doen bij SR-Point in Bremerhafen die de TriBars aan het standlicht koppelen of je gaat voor een andere oplossing (Bijv de persoon in Polen of zelf ombouwen met Leds van Diode Dynamics) - daarmee verlies je in Duitsland echter de "Betriebserlaubnis" en als het opvliegt bij een ongeluk heb je daarmee ook geen verzekering zover ik weet. Mij zelf dus te riskant gezien ik elke dag in de Mustang rij.
Zo heb ik het althans begrepen. Deze richtlijnen zijn er voor Autos die in Duitsland vanaf Fabriek worden verkocht (Zoals de EU Mustang). De US Modellen zijn Importmodellen en vallen hier niet onder maar worden apart "Afgenomen" voordat ze de weg op mogen. Blijkbaar is in die afname geen richtlijn omtrent DRL.
Pin me hier niet op vast - het zou zomaar nog iets anders kunnen zijn maar het bovenstaande is hoe ik het tot dusver begrepen heb.
Either way - als je dus in Duitsland ombouwt moet je het ofwel legaal doen bij SR-Point in Bremerhafen die de TriBars aan het standlicht koppelen of je gaat voor een andere oplossing (Bijv de persoon in Polen of zelf ombouwen met Leds van Diode Dynamics) - daarmee verlies je in Duitsland echter de "Betriebserlaubnis" en als het opvliegt bij een ongeluk heb je daarmee ook geen verzekering zover ik weet. Mij zelf dus te riskant gezien ik elke dag in de Mustang rij.
Re: Lange leveringstermijn
Voor de volledigheid: De tribar LED strips van Diode Dynamics zijn alleen geschikt als stadslicht maar niet als DRL, daar zijn ze veel te zwak voor. Diode Dynamics geeft dat ook toe en zegt dat hun product slechts 'cosmetisch' bedoeld is. In de VS is DRL niet verplicht en kun je er dus legaal mee rijden.Tim schreef:gaat voor een andere oplossing (Bijv de persoon in Polen of zelf ombouwen met Leds van Diode Dynamics
Diode Dynamics heeft wel een sterkere set in ontwikkeling zeggen ze, maar die is er nog niet. Pawel Wiecek heeft zijn set helemaal zelf ontwikkeld en die voldoet uitstekend als DRL. Hij schakelt trouwens ook automatisch naar een lagere helderheid voor stadslicht. Ik heb dus zowel mijn originele DRL als het originele stadslicht kunnen afsluiten. Ben er super tevreden mee.
Re: Lange leveringstermijn
Vind het ook top uitzien bij jouw wagen - als ik er geen gezeur bij de TÜV mee riskeerde zou ik dat ook zo ombouwen.
Re: Lange leveringstermijn
Je kunt ze omschakelbaar maken. Zowel voor als achter. Dan zet je een paar schakelaars om en werkt het weer zoals origineel. Zie ook de stickies op:Tim schreef:Vind het ook top uitzien bij jouw wagen - als ik er geen gezeur bij de TÜV mee riskeerde zou ik dat ook zo ombouwen.
http://www.mustang6g.com/forums/forumdisplay.php?f=93
Re: Lange leveringstermijn
Ja dat klopt - echter zul je dat niet gekeurd krijgen in D. Zodra de TÜV of de Politie merkt dat er iets veranderd is aan de koplampen leggen ze de auto stil in het ergste geval.
Nu zal een doorsnee agent niks zien - bij de TÜV is het echter 50-50 zou ik zeggen.
Nu zal een doorsnee agent niks zien - bij de TÜV is het echter 50-50 zou ik zeggen.
Re: Lange leveringstermijn
Toch een nadeeltje aan in DLD wonen dan.
Re: Lange leveringstermijn
Yes indeed - maargoed ik mag verders niet klagen!
Re: Lange leveringstermijn
Is het zeker dat deze regel niet geldt in Nederland? Ik heb op zich nergens gevonden van wel .. maar ja ik zou toch ergens een 'authoritative answer' willen vinden.Tim schreef:Het land waar we het over hebben lijkt Duitsland te zijn. Ik heb het hier met meerdere "experts" over gehad - de laatste informatie die ik heb is dat een Dagrijlicht in Duitsland naar voren moet stralen. De Tribars stralen echter ook naar de zijkant. Dit blijkt niet toegestaan volgens TüV richtlijnen.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Re: Lange leveringstermijn
Als je kijkt naar de koplampen van andere autos dan zijn er vele met DRL's die zeker ook naar de zijkant licht uistralen
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Re: Lange leveringstermijn
Nee niet dat ik weet maar ik verwacht ook niet dat dit in Nederland verder een probleem is waar toch sowieso veel soepelere regels gelden voor licht.ErwinM schreef:Is het zeker dat deze regel niet geldt in Nederland? Ik heb op zich nergens gevonden van wel .. maar ja ik zou toch ergens een 'authoritative answer' willen vinden.Tim schreef:Het land waar we het over hebben lijkt Duitsland te zijn. Ik heb het hier met meerdere "experts" over gehad - de laatste informatie die ik heb is dat een Dagrijlicht in Duitsland naar voren moet stralen. De Tribars stralen echter ook naar de zijkant. Dit blijkt niet toegestaan volgens TüV richtlijnen.
Nogmaals het stuk over Duitsland is ook puur op basis van gesprekken - echt bewijs is ook daar niet voor geleverd nog.
Re: Lange leveringstermijn
Idd - de vraag is dan ook waar is de grensfvdw schreef:Als je kijkt naar de koplampen van andere autos dan zijn er vele met DRL's die zeker ook naar de zijkant licht uistralen
Re: Lange leveringstermijn
Nou ja één troost, als de DRL niet niet vanwege een of andere Duitse regel is gesloopt dan was het vast alsnog wel gebeurd omdat het niet mag in Italië of Spanje of Engeland of Trutmenistan.