Lange leveringstermijn

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Lange leveringstermijn

Bericht door Feverkie »

Mijn EB heb ik besteld halfweg November, levering zal waarschijnlijk Juli of Augustus zijn :?

Ik zal waarschijnlijk niet de enigste hier zijn die aan het wachten is op zijn EB?
Wat is of was (want er rijden er al rond) jullie leveringstermijn?

Ik heb ook al gelezen op een Amerikaanse site dat in Oostenrijk, de wachttijd zou oplopen tot een jaar?! :(
Mijn V6 is nu bijna 2 maand verkocht, een jaar zonder mustang zou wel héél slecht zijn voor mijn gezondheid.
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Eric »

Mijn levertijd was 5 maanden. Besteld op 1 juli. Maar goed dat is in Nederland, waar de verkopen nagenoeg nul zijn. In België zitten ze al over de 1000 bestellingen, dus dan is het logisch dat de levertijd veel langer is.

In Australië is het nog erger. Nu bestellen, voorjaar 2017 pas rijden.
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Hennie »

Ik kan wel 2016 mustangs leveren met een termijn van 3-4 maanden, en dan zijn ze US spec omgebouwd voor EU goedkeuring en een paar duizend euro duurder.
Niet dat ik er een vermogen aan verdien maar de inkoop volumes en lagere inkoop prijzen voor Ford Europa maken dat ze de mustangs scherp in de markt kunnen zetten. :smart:

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Gebruikersavatar
philip
Berichten: 698
Lid geworden op: zo 28 jun, 2009 19:47
Locatie: Torhout

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door philip »

Feverkie schreef:Mijn EB heb ik besteld halfweg November, levering zal waarschijnlijk Juli of Augustus zijn :?

Ik zal waarschijnlijk niet de enigste hier zijn die aan het wachten is op zijn EB?
Wat is of was (want er rijden er al rond) jullie leveringstermijn?

Ik heb ook al gelezen op een Amerikaanse site dat in Oostenrijk, de wachttijd zou oplopen tot een jaar?! :(
Mijn V6 is nu bijna 2 maand verkocht, een jaar zonder mustang zou wel héél slecht zijn voor mijn gezondheid.
Hmm moet ik je nu proficiat wensen of sterkte???? Dan uiteindelijk toch voor een nieuwe gegaan? Moet zeggen dan het me niet verbaast dat je er een koopt, wel dat ik het niet wist :mrgreen:
Zal je dan toch de mijne eens moeten lenen zeker om de ring rond roeselare te doen zodat je gezondheid niet te fel achteruit gaat 8)
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door fvdw »

Mijn ecoboost is besteld op 14 mei 2015 en afgeleverd op 4 dec 2015, dus 6,5 maand.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door fvdw »

@Hennie

Die US imports hebben die werkende tribars in de koplampen?
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Mustang24 »

Daarstraks een Ecoboost gespot bij Speedshop in Stekene (B).
Een grijze van kleur. Eigenaar had hem juist een maand.
Ferm ding !

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Tim
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 21 okt, 2015 20:54

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Tim »

fvdw schreef:@Hennie

Die US imports hebben die werkende tribars in de koplampen?
Yes Sir.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door fvdw »

Tim schreef:
fvdw schreef:@Hennie

Die US imports hebben die werkende tribars in de koplampen?
Yes Sir.
Das toch wel straf dat het op die modellen wel toegestaan is, of heeft dat te maken met regelgeving in andete EU landen en er maar 1 eu versie is
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Eric »

fvdw schreef:Das toch wel straf dat het op die modellen wel toegestaan is, of heeft dat te maken met regelgeving in andete EU landen en er maar 1 eu versie is
Het algemene vermoeden is dat laatste. Ford heeft voor de EU modellen een lichtenset ontwikkeld die aan alle verschillende toelatingseisen van alle verschillende landen voldoet, zodat ze niet per land verschillende onderdelen hoeven te maken en te homologeren.

Dus er is waarschijnlijk ergens in Europa een land waar bv een regel geldt dat dagrijverlichting niet uit 3 lampjes per kant mag bestaan. En dat knipperlichten alleen amberkleurig mogen zijn. En ook maar maximaal uit 1 of 2 units mogen bestaan (waardoor sequentieel dus ook niet werkt). En dat er niet meer dan 5 remlichten achteraan mogen zitten. En dat je bij 35 Watt Xenons sproeiers moet hebben en bij 25 Watt (wat wij hier nu dus hebben) niet. En dat een lichtbron niet én remlicht én knipperlicht mag zijn. Etc.

In Nederland zijn deze eisen niet zo streng (er worden bv 2010 en latere modellen toegelaten met 3 dubbele achter/remlichten die ook nog eens sequentieel rood knipperen) dus hier had het allemaal gekund, maar in Duitsland is bv amber knipperen verplicht en in Belgie meen ik maximaal 2 dagrijverlichtingsbronnen per kant.

Ze hadden een belangrijk deel van deze zaken natuurlijk veel beter met (per land instelbare) software kunnen oplossen, maar dat had waarschijnlijk meer geld gekost en dus zitten wij nu opgescheept met dit halfbakken eindproduct.

Sequentiele of lopende knipperlichten zijn als zodanig trouwens niet verboden in Europa. Audi heeft dit op diverse nieuwe modellen inmiddels beschikbaar en de DS3 facelift heeft bij de optionele xenonverlichting nu zelfs een lopend knipperlicht vooraan. Bij de Audi bestaat het betreffende knipperlicht echter uit slechts twee onderdelen en bij Citroen uit slechts één. Bij de Mustang werkt het wat minder geavanceerd en zijn het gewoon drie units die in volgorde aan en uit gaan. Vandaar het vermoeden dat dit gesneuveld is op het aantal betrokken lichtbronnen.

Maar gelukkig hebben we onze vrienden van HD Customs uit Polen 8)
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Mack »

Eric schreef:(er worden bv 2010 en latere modellen toegelaten met 3 dubbele achter/remlichten die ook nog eens sequentieel rood knipperen)
Bij mijn 1998er is dat ook toegestaan, dus niet alleen 2010 en later
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Eric »

Mack schreef:Bij mijn 1998er is dat ook toegestaan, dus niet alleen 2010 en later
Ik bedoelde eigenlijk met af fabriek die functie.
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door grandmaster n »

Sequentiële knipperlichten zaten al op de 65-er T-Bird en zijn ook gewoon toegestaan......

gr
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door Kuupertie »

En 1 europa bestaat nog lang niet.
Ik heb met drie vertalingen van EU wetgeving te maken. Overal staat hetzelfde, maar overal wordt het anders uitgelegd of geinterpreteerd.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Lange leveringstermijn

Bericht door fvdw »

maar gelukkig hebben we onze vrienden van hd customs in polen
Tja maar om die koplampen uit te bouwen en naar polen te versturen.....
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”