Verschil tussen VS en NL

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Eric »

Hennie schreef:@Eric

Ik weet niet of de bodywiring en GEM dezelfde zijn als op de US versies, dus ik betwijfel of het mistlicht werkend te krijgen is met de originele schakelaars.
Zijn die toggle switches allemaal in gebruik of zitten er nog 1 of 2 als een AUX switch?

Hennie
Ik denk dat je er van uit mag gaan dat de bedrading anders is en je dus iig een mistlampkabel moet bijtrekken naar achteren. Als ze ook maar een millimeter kabel kunnen besparen zullen ze dat zeker niet nalaten immers.

Maar misschien dat je de kabel wel in de connector van zo'n EU lichtschakelaar kunt bijsteken? Het zou natuurlijk kunnen dat hij ook een andere connector heeft. Maar dat zou om te solderen moeten zijn lijkt me.

Oh en de toggle switches zijn allemaal bezet inderdaad.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Eric »

Nog even over die navigatie,, ik weet van twee mensen uit Noorwegen dat ze in hun EU Mustang waarschijnlijk de Amerikaanse Sync software in hun auto's hebben. Zij hebben wél navigatie en die werkt ook, alleen schijnt de stembegeleiding niet helemaal correct te werken.

Ford Noorwegen heeft dit momenteel in onderzoek. Het vermoeden is dat de EU sync software niet geplaatst is op hun systemen omdat het EU pakket toch geen Noorse lokalisatie (vertaling en spraakbediening) bevat.

Dit zou er dus op duiden dat je met een Amerikaans systeem en een EU SD kaart in ieder geval enigzins moet kunnen navigeren. Ik ga kijken of ik hier meer over te weten kan komen.
RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Moest even een paar dagen naar Houston dus sorry voor de late reactie.

Da's wel interressant, wist niet eens dat er verschillen in de Sync software zaten. wist niet eens dat de Sync software gelinkt was met de navigatie.
Eigenlijk vreemd, je zou verwachten dat met de juiste kaarten gewoon zou moeten werken. Dat ze engels praat maakt mij niet uit :D
Gebruikersavatar
ivorkok
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 okt, 2017 21:36

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door ivorkok »

Heb je de auto ondertussen al meegenomen naar NL?

Ik zit momenteel in een vergelijkbare situatie, ik kom hoogstwaarschijnlijk over een kleine 5 maanden weer terug naar NL, en ben zo slim geweest om een nieuwe GT350 te kopen....
Nu alleen de vraag wat ik allemaal moet ombouwen, wat ik van te voren in de US wil laten doen, aangezien het hier een stuk goedkoper zal zijn.
Dus hopelijk is iemand me voor geweest, scheelt mij weer uitzoeken.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Mack »

ivorkok schreef:en ben zo slim geweest om een nieuwe GT350 te kopen....
Welkom! Maak je wek een voorsteltopic aan want hier wil men wel foto's zien van die GT350! 8)
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Eric »

ivorkok schreef: Nu alleen de vraag wat ik allemaal moet ombouwen, wat ik van te voren in de US wil laten doen, aangezien het hier een stuk goedkoper zal zijn.
Welkom en goed bekeken! Er zijn pas 2 GT350's in Nederland dus je hebt zeker iets unieks.

Ombouw zou ik juist hier laten doen, hier zitten namelijk de mensen die weten wat daarvoor nodig is en hoe je hem door de keuring kunt krijgen. Amerikanen weten daar niets van. Bij verhuisboedel is het overigens een veel lichtere keuring dan bij reguliere import en de benodigde aanpassingen zijn niet heel complex. Ik zou je adviseren even contact op te nemen met Hennie Lek (info@lek.nl), die verzorgt zo ongeveer elke maand wel een ombouw en toelatingskeuring van een verhuisboedel Mustang voor een terugkerende expat of militair.
Gebruikersavatar
ivorkok
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 okt, 2017 21:36

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door ivorkok »

Thanks, heb net een mailtje gestuurd, eens kijken wat Hennie voor me kan betekenen.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”