Verschil tussen VS en NL
Moderator: Shelby GT-H
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19
Verschil tussen VS en NL
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de 2015 mustangs die in de VS rondrijden en de auto's die in NL verkocht worden?
En als ik een auto uit de VS meeneem moet ik dan zaken aanpassen?
Ik had nl informatie aangevraagd over het verschepen en kreeg er meteen een offerte voor het aanpassen van de verlichting bij ter hoogte van 425 euro.
Nu ben ik wel benieuwd wat dat dan is en of dat ook echt noodzakelijk is.
En als ik een auto uit de VS meeneem moet ik dan zaken aanpassen?
Ik had nl informatie aangevraagd over het verschepen en kreeg er meteen een offerte voor het aanpassen van de verlichting bij ter hoogte van 425 euro.
Nu ben ik wel benieuwd wat dat dan is en of dat ook echt noodzakelijk is.
Re: Verschil tussen VS en NL
Er zijn nogal wat uitrustingsverschillen. Zo zijn in Europa allerlei opties niet leverbaar, zoals stoelgeheugen, adaptive cruise control, blis, 20" velgen, garagedeur opener, remote start op de automaat, yellow jacket en redline stitching en het California Special pack, Pony Package en Black Accent Package. De EcoBoost mist de 2 extra metertjes midden op het dashboard. Alle Euro modellen hebben bovendien Sync 2, terwijl in de VS vanaf modeljaar 2016 Sync 3 heeft.
Verder zijn diverse onderdelen aangepast voor Europa zoals de kleur van het aluminium dashboardpaneel, de buitenspiegels (zijn groter en elektrisch inklapbaar) en de koplampen (25 watt xenon ipv 35 watt om onder de verplichting van sproeiers uit te komen). Verder is in de Europese versie de tribar dagrijverlichting helemaal afwezig en vervangen door een extra lampje onderin de mistlampen. Ook de achterlichten zijn geheel anders, ze zijn transparant ipv rood, de knipperlichten zijn enkel de buitenste bars en knipperen in amber ipv sequentieel in rood door alle drie de bars heen. Ook de remlichten zijn beperkt tot de binnenste twee bars, ipv alle drie. De unit waar de achteruitrijverlichting in zit bevat in de Euro modellen ook een mistachterlicht.
Verder zit er een liftmechanisme op de motorkapscharnieren dat de kap bij een aanrijding aan de voorzijde omhoog drukt. En bij de GT zijn de koelsleuven met knipperlichten in de motorkap weggelaten.
Klein optisch detail is het logo midden achterop; bij de Euro versies zit het GT logo of het EcoBoost paard in een nep tankdop. Aan de voorkant is de lower grill anders, zowel bij de GT als bij de EcoBoost.
Alle Euro versies hebben standaard het Performance Pack, dus met zwaardere stabilisatorstangen, remmen en koeling. Waarbij dan de Euro EcoBoost met handbak in tegenstelling tot de US versie 3.31 gearing heeft ipv 3.55. Hoogst waarschijnlijk om aan de 179 gram uitstoot te komen.
Wat je allemaal moet aanpassen hangt af van of je hem als verhuisgoed kunt meenemen en zo nee waar je hem door de TuV heen laat halen. Sommigen vereisen dat de verlichting compleet wordt omgebouwd, bij anderen komen gewoon weg met bv rode sequentiële achterlichten. Tot nu toe heb ik nog nooit een import gezien die zonder toevoeging van koplampsproeiers door de keuring is gekomen. Ik zou me in ieder geval laten begeleiden door een bedrijf met ervaring anders wacht je een lange weg.
Verder zijn diverse onderdelen aangepast voor Europa zoals de kleur van het aluminium dashboardpaneel, de buitenspiegels (zijn groter en elektrisch inklapbaar) en de koplampen (25 watt xenon ipv 35 watt om onder de verplichting van sproeiers uit te komen). Verder is in de Europese versie de tribar dagrijverlichting helemaal afwezig en vervangen door een extra lampje onderin de mistlampen. Ook de achterlichten zijn geheel anders, ze zijn transparant ipv rood, de knipperlichten zijn enkel de buitenste bars en knipperen in amber ipv sequentieel in rood door alle drie de bars heen. Ook de remlichten zijn beperkt tot de binnenste twee bars, ipv alle drie. De unit waar de achteruitrijverlichting in zit bevat in de Euro modellen ook een mistachterlicht.
Verder zit er een liftmechanisme op de motorkapscharnieren dat de kap bij een aanrijding aan de voorzijde omhoog drukt. En bij de GT zijn de koelsleuven met knipperlichten in de motorkap weggelaten.
Klein optisch detail is het logo midden achterop; bij de Euro versies zit het GT logo of het EcoBoost paard in een nep tankdop. Aan de voorkant is de lower grill anders, zowel bij de GT als bij de EcoBoost.
Alle Euro versies hebben standaard het Performance Pack, dus met zwaardere stabilisatorstangen, remmen en koeling. Waarbij dan de Euro EcoBoost met handbak in tegenstelling tot de US versie 3.31 gearing heeft ipv 3.55. Hoogst waarschijnlijk om aan de 179 gram uitstoot te komen.
Wat je allemaal moet aanpassen hangt af van of je hem als verhuisgoed kunt meenemen en zo nee waar je hem door de TuV heen laat halen. Sommigen vereisen dat de verlichting compleet wordt omgebouwd, bij anderen komen gewoon weg met bv rode sequentiële achterlichten. Tot nu toe heb ik nog nooit een import gezien die zonder toevoeging van koplampsproeiers door de keuring is gekomen. Ik zou me in ieder geval laten begeleiden door een bedrijf met ervaring anders wacht je een lange weg.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19
Re: Verschil tussen VS en NL
Goeiemorgen, da's niet misselijk. Heel erg bedankt voor je uitgebreidde antwoordt.
De auto komt als verhuisgoed mee naar NL, wat is dan van toepassing?
De auto komt als verhuisgoed mee naar NL, wat is dan van toepassing?
Re: Verschil tussen VS en NL
Ik wist dat er verschillen tussen zaten.... Maar ik was me er niet van bewust dat de verschillen ZO omvangrijk waren... Damn...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Verschil tussen VS en NL
Volgens mij kun je met de verhuisgoedregeling veel makkelijker door de keuring heen en heb je geen Duitse brief nodig. De exacte details weet ik zo niet. Informeer eens bij Hennie van Lek Import Cars, die heeft dat volgens mij wel eens eerder gedaan.
Heb je de auto nu al? Zo nee dan altijd een GT of nog beter een GT350 nemen. Dan rij je hier jarenlang voor niets door de enorme berg BPM die je bespaart.
Heb je de auto nu al? Zo nee dan altijd een GT of nog beter een GT350 nemen. Dan rij je hier jarenlang voor niets door de enorme berg BPM die je bespaart.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19
Re: Verschil tussen VS en NL
Bedankt Eric, Die naam (Hennie van Lek) ben ik al eerder tegengekomen op dit Forum. Bedankt, zal ik zeker doen.
Ik denk er trouwens niet aan om afstand te doen van de sequentiële achterlichten of de tri bars
Tja en wat die GT betreft ik, Ik snap wel wat je zegt maar minder geld uitgeven voor hetzelfde is niet hetzelfde als voor niks rijden
Ben al blij dat ik een V6 door de commissie krijg
Ik denk er trouwens niet aan om afstand te doen van de sequentiële achterlichten of de tri bars
Tja en wat die GT betreft ik, Ik snap wel wat je zegt maar minder geld uitgeven voor hetzelfde is niet hetzelfde als voor niks rijden
Ben al blij dat ik een V6 door de commissie krijg
Re: Verschil tussen VS en NL
Ik zou je adviseren om de commissie even uit te leggen dat het beter is om 40.000 dollar uit te geven aan een auto die eenmaal in Nederland overeenkomt met een nieuwwaarde van 120.000 euro dan om 35.000 dollar uit te geven aan een auto die in Nederland overeenkomt met een nieuwwaarde van 55.000 euro.RobAnthony schreef:Ben al blij dat ik een V6 door de commissie krijg
Echt je bent een hele grote dief van je eigen wallet als je geen nieuwe 2016 GT cabriolet koopt en die tzt mee neemt. Je rijdt dan echt letterlijk een paar jaar voor niets, simpelweg omdat het jaren duurt voordat de restwaarde in Nederland lager is dan wat je er nieuw voor betaald hebt in de VS. En als je hem vervolgens na dat punt gewoon houdt ga je voor het eerst echt iets afschrijven en dat is dan in verhouding nog altijd ongekend weinig voor zo'n auto, omdat je al op 70% van de afschrijvingscurve zit. Simple economics.
Re: Verschil tussen VS en NL
Plus door een GT350 naar Nederland te halen, en auto die wij allemaal niet kunnen betalen, maak je natuurlijk heel Nederland gelukkig.
Do it for us, man...
Do it for us, man...
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Re: Verschil tussen VS en NL
Hou wel rekening met het punt dat je zo'n wagen hier ook wel 'all risk' wil verzekeren en dat die ook heel wat factoren hoger is (als je hem al verzekerd krijgt) (ik weet ook niet of je schade vrije jaren meekrijgt vanuit de VS?) en de belasting en verbruik ook stukken hoger is.Eric schreef:Ik zou je adviseren om de commissie even uit te leggen dat het beter is om 40.000 dollar uit te geven aan een auto die eenmaal in Nederland overeenkomt met een nieuwwaarde van 120.000 euro dan om 35.000 dollar uit te geven aan een auto die in Nederland overeenkomt met een nieuwwaarde van 55.000 euro.RobAnthony schreef:Ben al blij dat ik een V6 door de commissie krijg
Echt je bent een hele grote dief van je eigen wallet als je geen nieuwe 2016 GT cabriolet koopt en die tzt mee neemt. Je rijdt dan echt letterlijk een paar jaar voor niets, simpelweg omdat het jaren duurt voordat de restwaarde in Nederland lager is dan wat je er nieuw voor betaald hebt in de VS. En als je hem vervolgens na dat punt gewoon houdt ga je voor het eerst echt iets afschrijven en dat is dan in verhouding nog altijd ongekend weinig voor zo'n auto, omdat je al op 70% van de afschrijvingscurve zit. Simple economics.
Ook ik snap wel dat je in de long run goedkoper uit bent, maar je moet het nu wel op dit moment kunnen betalen (en blijven betalen). In theorie zou je wel nu beter een dure bak mee kunnen nemen en over 12 maanden verkopen. Dan hou je een klap geld over, koop je alsnog een ecoboost hier en heb je een flinke zak geld over. Maar die theorie kan je verder trekken en waarom dan bij een mustang blijven. Er zijn vast nog wel interessantere wagens die nog meer geld op gaan leveren.
Re: Verschil tussen VS en NL
Dat geld opleveren is ook nog maar de vraag hoor... De markt voor dat soort auto's is (zeker vanuit financieel oogpunt) niet zo breed gezaaid. Ja, er zijn wel liefhebbers, maar zoals Mack al impliceerde: de meeste liefhebbers hebben er niet zulke bedragen voor over.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Re: Verschil tussen VS en NL
Eens, maar ik ga er even van uit dat de beste man een mede Mustang liefhebber is en graag daar in wil rijden.peer schreef:In theorie zou je wel nu beter een dure bak mee kunnen nemen en over 12 maanden verkopen. Dan hou je een klap geld over, koop je alsnog een ecoboost hier en heb je een flinke zak geld over. Maar die theorie kan je verder trekken en waarom dan bij een mustang blijven. Er zijn vast nog wel interessantere wagens die nog meer geld op gaan leveren.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19
Re: Verschil tussen VS en NL
Eric schreef:Eens, maar ik ga er even van uit dat de beste man een mede Mustang liefhebber is en graag daar in wil rijden.
Daar kun je gerust vanuit gaan. Ik ben niet geinterresseerd in "winst" maken maar heb nu de mogelijkheid om voor relatief weinig geld een dijk vasn een auto te rijden. De rest boeit me eigenlijk weinig.
Ben tenslotte geen autohandelaar, er zijn genoeg mensen die dat veel beter kunnen.
Zoals ik het nu zie wordt de auto nooit meer verkocht.
Re: Verschil tussen VS en NL
Als je het kunt betalen, neem dan de GT, eigenlijk maakt de keuze niet zo veel uit, de grootste kosten zitten hem in je aanschaf.
Benzine verbruik kan nog een overweging zijn, daar hoef je geen 6 cylinder voor te nemen, verbruik ligt onegveer gelijk aan de V8.
het verbruik van de EB ken ik niet, maar Eric weet je dat vast exact te vertellen.
Hennie
Benzine verbruik kan nog een overweging zijn, daar hoef je geen 6 cylinder voor te nemen, verbruik ligt onegveer gelijk aan de V8.
het verbruik van de EB ken ik niet, maar Eric weet je dat vast exact te vertellen.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: Verschil tussen VS en NL
Ik zit gemiddeld op 9,5L per 100km,Hennie schreef:maar Eric weet je dat vast exact te vertellen.
Nieuwe GT rijders in Duitsland rapporteren gemiddeld rond de 12L per 100km.
Re: Verschil tussen VS en NL
Converteer dat eens naar km/liter, anders snappen onze Hollandse vrienden het niet...Eric schreef:Ik zit gemiddeld op 9,5L per 100km,Hennie schreef:maar Eric weet je dat vast exact te vertellen.
Nieuwe GT rijders in Duitsland rapporteren gemiddeld rond de 12L per 100km.
Is weer een typisch Vlaamse uitdrukking...
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be