Verschil tussen VS en NL

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Best mooie cijfers voor een V8, voor mijn emigratie reed ik een Chrysler 300M 2.6L V6 die luste 13.1 liter per 100.....en ja ik ben een Ollander :lol:
RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Heb vernomen dat om door de Nederlandse keuring te komen ik drie zaken moet aanpassen.
-Wit Stadslicht ????? Heb toch wit licht
-Knipperlichten aan de zijkant??? Hoe zit dat dan bij jullie of hebben jullie een flasher in de Spiegel?
-Nistachterlicht- nou ja daar verzin ik wel wat op.

Denk dat ik in de VS blijf, al die regels. Hier kan gewoon ALLES.
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Neko- »

De witte standslichten zijn in de US veelal de richtingaanwijzers... En die zijn voorop oranje. En oranje lichten mogen alleen voor richtingaanwijzers gebruikt worden. De stadslichten moeten daar dus uit. In mijn auto zijn de mistlampen voor daarvoor gebruikt. Anders praat je over extra gaatjes in je koplamp units om die extra lampjes erin te krijgen.

Richting aanwijzers zijkant is of op het voorpaneel ter hoogte van het logo een extra lampje, of integreren in de spiegels.

En mistlamp achterop is verplicht. Sommigen maken deze demontabel, zodat deze voor de APK geplaatst word en verder thuis op de plank stof mag verzamelen. Alternatief is wegwerken in de achterlicht units, of een separate lamp plaatsen. In mijn geval hebben ze de schakelaar voor de mistlampen voor naar de mistlamp achter gehaald.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Oke thanks, oranje stadslicht mag dus niet, niet leuk maar da's duidelijk. Het mistachterlicht begrijp ik ook.
De richtingaanwijzer however is toch zichtbaar vanaf de zijkant waarom moet er dan wat extra's gemaakt worden.
Hebben de NL auto's knipperlicht in de spiegels? Dan zou ik evetueel NL spiegels erop kunnen zetten, toch?
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Neko- »

Zij knipperlichten... Standaard: http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=55&t=23436

of speciaal? http://www.dmff.nl/viewtopic.php?t=26117

Of deze spiegels met knipperlicht erin via Hennie: http://shop.lekimportcars.nl/index.php? ... uct_id=116 (niet voor de juiste jaargang, maar het geeft een idee).

Het feit dat het knipperlicht van de zijkant zichtbaar is maakt bij de RDW geen indruk. Ze willen er gewoon een aan de zijkant ter hoogte van de spiegel / zijspatbord hebben.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door chrisrombouts »

Bij de 2015 en 2016 zitten de zijknipperlichten toch gewoon standaard in de spiegels verwerkt jongens !!
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5304
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Neko- »

Ook in de US?
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door chrisrombouts »

Neko- schreef:Ook in de US?
Ik zou zeggen, vooral in de US want dit zijn de originele Amerikaanse spiegels.
Ik mag aannemen dat ze op de Euro modellen er ook in zitten al zijn die spiegels groter.

Afbeelding
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Eric »

Neko- schreef:En mistlamp achterop is verplicht. Sommigen maken deze demontabel, zodat deze voor de APK geplaatst word en verder thuis op de plank stof mag verzamelen. Alternatief is wegwerken in de achterlicht units, of een separate lamp plaatsen. In mijn geval hebben ze de schakelaar voor de mistlampen voor naar de mistlamp achter gehaald.
Bij de 2015 is het mistachterlicht het simpelst. Je vervangt gewoon de Amerikaanse achteruitrijlichtunit door het Europese combi-model waarin zowel achteruitrijlichten als een mistlicht zitten. Wel even een stekkertje er bij bestellen, want dat schijnt ook anders te zijn.

US versie:

Afbeelding

EU versie:

Afbeelding

En als je het helemaal perfect wilt afwerken vervang je de lichtschakelaar in het interieur door de Europese versie, dan heb je meteen ook een OEM schakelaar voor je mistachterlicht:

Afbeelding
chrisrombouts schreef:Ik mag aannemen dat ze op de Euro modellen er ook in zitten al zijn die spiegels groter.
Dat is correct.
RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Super info, dankjewel.

Jullie hebben me wel een beetje aan het twijfelen gebracht, Hoe bevalt die EB. Had wat reviews gelezen die op zich wel goed waren.
Alleen motor geluiden via de speaker????? 8)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Eric »

Het geluid is prima voor een 4 cylinder. Dat het deels fake is maakt mij persoonlijk niets uit.

De EcoBoost motor is best aardig. Beetje rauw en de koppelontwikkeling is niet erg lineair, maar het kan er mee door en hij is redelijk vlot. Ik rij er enkel en alleen mee vanwege de krankzinnige belastingen hier. In jouw schoenen staand zou ik zonder de geringste twijfel die 5K meer uitgeven aan een GT.
RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Bedankt Eric, appreciate it. Nederland is ook "NOT the place to be" als je een autoliefhebber bent, Als mijn kinderen er niet woonden kwam ik nooit meer terug. Maar goed, begrijp wat je bedoeld, nogmaals bedankt. Misschien kan ik hier ergens een proefritje maken in een EB. Hij ziet er van binnen gewoon beter uit en ik heb dat gedonder met die knipperlichten niet want deze zitten hier standaard op de EB maar niet op de V6.

Kom ik meteen op de volgende vraag, weet iemand of het mogelijk is om achteraf Navi in te bouwen en wat dat kost. Ik weet dat vanaf nieuw het system in NL 1200 euri kost.
Is die prijs hetzelfde voor achteraf inbouw. Als ik dat hier doe heb ik de verkeerde kaarten :(
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Eric »

De kaarten staan op een losse SD kaart, dus het zou in theorie kunnen dat een US systeem ze gewoon kan lezen. Geen idee eerlijk gezegd. Je zou voor de gein eens op eBay zo'n kaartje kunnen kopen (F5 is de laatste uitgave, dus wellicht kun je voor heel weinig ergens een F4 op de kop tikken) dan kun je het daar gewoon eens proberen.

Achteraf het systeem opwaarderen is waarschijnlijk 2-3x zo duur als de optieprijs. Originele onderdelen kosten meestal een fortuin hier, ongeacht welk merk auto.
RobAnthony
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 14 feb, 2016 18:19

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door RobAnthony »

Ok , thanks. zal eens op ebay rondstruinen
Gebruikersavatar
Hennie
Adverteerder
Berichten: 2199
Lid geworden op: ma 24 mei, 2004 20:36
Locatie: de Kwakel

Re: Verschil tussen VS en NL

Bericht door Hennie »

@Eric

Ik weet niet of de bodywiring en GEM dezelfde zijn als op de US versies, dus ik betwijfel of het mistlicht werkend te krijgen is met de originele schakelaars.
Zijn die toggle switches allemaal in gebruik of zitten er nog 1 of 2 als een AUX switch?

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”