velgenmaat op EU mustang

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

Ik dacht aan iets zoals Ferrada FR1 of FR3

Omdat ik niet goed wist hoe ik velgen uit de VS hier kon krijgen. Zelf durfde ik het niet goed voor het geval er iets mis mee zou zijn.

De velgen wheels VMB9 waren de eerste velgen die ik wou en ook mijn favoriete. Maar na zoveel zoeken ben ik niet meer zeker.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door Eric »

Veel plaatjes kijken op forums zou ik zeggen.
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

het transport via http://www.usa2ned.com/ is dit voordeliger dan ze gewoon laten opsturen en kan je hier ook uitlaten en bumpers bestellen?

en heb uiteindelijk de beslissing gemaakt om voor de forgestar F14 velgen te gaan :D
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door Eric »

Mail even met ze voor de procedure en de actuele tarieven. Laatste keer dat ik informeerde voor een set velgen scheelde het een factor 4. En ja, er kan vanalles mee.
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

Bedankt Eric, heb met hun contact opgenomen.

Kan iemand me misschien nog zeggen wat de beste ET waarde zou zijn voor deze velgen:

forgestar F14 20"x9" vooraan en 20"x10.5" achteraan. Je hebt 3 modellen, ik zou graag de " deep concave" vooraan hebben en dan "super deep concave" achteraan maar weet niet of deze "super deep" concave de juiste ET waarde hebben.

http://www.forgestar.com/wheels/collect ... eries/f14/

Wil zeker zijn dat ik de juiste bestel aangezien ik er zelf niet veel vanaf weet. En jullie kennen er veel van om te weten wat mooi zou passen op mijn ecoboost.

alvast nog eens bedankt.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door Eric »

Ik denk niet dat die super deep concave achteraan gaat passen. Daarvan moet de ET normaal gezien +45 zijn en die ligt buiten het bereik wat op die site staat.

Bij deep concave vooraan heb je waarschijnlijk het probleem dat de centercap niet past omdat de dustcap er doorheen steekt. Mijn voorvelg lijkt meer op het semi concave model.

Stuur ze anders eens een mail en informeer eens wat ze zelf adviseren.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door Eric »

Volgens Paul van Need4Speed Motorsports passen de super deep concaves inderdaad niet. En die gast heeft al honderden wielsets voor de S550 geleverd, dus die weet waar hij het over heeft.

http://www.mustang6g.com/forums/showpos ... stcount=38

Dus:

- Voor semi concave 9J20 met ET25 en 255/35/20
- Achter deep concave 10.5J20 met ET45 en 295/30/20

Dan heb je ook voor en achter exact dezelfde afrolomtrek als de originele 19" banden.

Banden zou ik trouwens gewoon hier in Europa aanschaffen. En laat ook geen US tpms sensors meekomen want die werken niet op een EU auto (andere frequentie). De goeie kun je gewoon hier bij je dealer halen.
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

Eric schreef:Volgens Paul van Need4Speed Motorsports passen de super deep concaves inderdaad niet. En die gast heeft al honderden wielsets voor de S550 geleverd, dus die weet waar hij het over heeft.

http://www.mustang6g.com/forums/showpos ... stcount=38

Dus:

- Voor semi concave 9J20 met ET25 en 255/35/20
- Achter deep concave 10.5J20 met ET45 en 295/30/20

Dan heb je ook voor en achter exact dezelfde afrolomtrek als de originele 19" banden.

Banden zou ik trouwens gewoon hier in Europa aanschaffen. En laat ook geen US tpms sensors meekomen want die werken niet op een EU auto (andere frequentie). De goeie kun je gewoon hier bij je dealer halen.

Hartelijk bedankt, perfect de info die ik nodig had, kan ik eens kijken om de velgen te bestellen. :up:
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

wou toch nog even vragen of volgende velgen zouden passen:

oxigin 14:

9.5j20 ET35 vooraan
11j20 ET50 achteraan

heb dit even geprobeerd via de tools die jullie gegeven hebben. Ik denk dat ze niet verder dan 20mm naar buiten steken maar had toch graag even jullie mening hierover. Ik weet niet of de naafgrootte oke is.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door Eric »

Op zich gaat dat ook wel passen. Je banden zullen iets strakker op de velg zitten dus je hebt iets minder bescherming tegen stoepranden en dergelijke, maar het kan wel. Ten opzichte van die eerdere set staan je banden bij deze maten voor 10mm meer naar binnen en achter 5mm. Je krijgt dus nog iets meer onderstuur effect.

Oxigin is een generiek merk, dus die werken waarschijnlijk met plastic vulringen in het naafgat om tot de juiste maat te komen. Dat hebben mijn Niche velgen ook.
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

maar gaat het nog mooi zijn of gaan het dan jonny wielen lijken :D

Volgende info heb ik onder een foto gevonden

ford mustang GT (zelfde als ecoboost veronderstel ik) oxigin 9.5x20 m. 245/35-20 11x20 m. 285/30-20

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2 ... %3D%3D.2.c
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door Eric »

Tja wat mooi is is erg persoonlijk. Zelf vind ik het juist mooi als de velgen rondom gelijk met het bodywork staan en dat heb je bij heel veel sets niet omdat men gewoon door gaat met de maten te verkopen die voor de oude generatie bedoeld waren, maar op de nieuwe eigenlijk net niet passen.

Geldt ook voor banden. Wie zet er nou een 245/35/20 op, dat is gewoon een volle maat te klein. 255/35/20 is perfect gelijk aan 255/40/19. Achteraan precies hetzelfde. Al die Duitsers steken een 285/30/20 achteraan op hun GT's, terwijl die wagens standaard achter 275/40/19 hebben. Dat klopt voor geen meter. Een 285/35/20 is voor de GT een veel betere keuze.

Bij de Ecoboost is het net anders, die heeft achter 255/40/19 (net als voor) en die komt het best overeen met 295/30/20.
warrior
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 07 feb, 2016 04:17

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door warrior »

Denk dat ik gewoon stilaan gek aan het worden ben van die velgen. Kga sebiet nog de standaard velgen erop laten zitten pffff Wat een geklooi zeg!

Wil je er mooie laten afkomen uit Amerika dan betaal je je blauw en wil je er hier kopen dan passen ze gewoon niet deftig....
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door ErwinM »

warrior schreef:Denk dat ik gewoon stilaan gek aan het worden ben van die velgen. Kga sebiet nog de standaard velgen erop laten zitten pffff Wat een geklooi zeg!

Wil je er mooie laten afkomen uit Amerika dan betaal je je blauw en wil je er hier kopen dan passen ze gewoon niet deftig....
Ha! Ik heb dus gewoon mijn zomerbanden terug laten zetten op de standaard velgen ... ook ik kwam er niet echt uit. Overweeg nu ook bijna gewoon een extra set stock wielen. (Die zijn zo'n 450 euro per stuk)
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: velgenmaat op EU mustang

Bericht door fvdw »

Je kunt eens op mustang6.de forum kijken, daar bieden sommige origunele velgen + banden aan voor spotprijzen.

http://mustang6.de/viewforum.php?f=20
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”