MY2017 Mustang EcoBoost

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Eric »

Saki68 schreef:Nu had ik een vraag of iemand mij kan vertellen, waarom het wordt gedaan en of er andere mustangs zijn met zwart gespoten onderkant. Ben een beetje einde raad omdat mijn dealer daar niet op kan antwoorden. Als het preventief gedaan wordt oké en anders om een andere schade te camoufleren.
Is een (slecht uitgevoerde) tectylbehandeling. Dit wordt niet in de fabriek gedaan maar in Zeebrugge. Zijn veel klachten over.
Saki68
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 09 sep, 2016 00:29

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Saki68 »

Dankjewel Eric, worden nu alle wagen gedaan of sommige. Want een wagen behandelen nadat hij overzee Is gekomen lijkt me toch een beetje te laat.
Maar het klopt ze hebben geen goed werk geleverd.
Saki68
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 09 sep, 2016 00:29

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Saki68 »

1967coupe schreef:Handiger om even een eigen topic hierover te maken
Zal ik doen 1967coupe.
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door rebecca »

De Mustangs krijgen in Zeebrugge inderdaad een extra anti roest behandeling. Of die soms rap afgehaspeld wordt, in sommige gevallen waarschijnlijk wel ....

We hebben gisteren een andere uitlaat onder mijn Ecoboost gestoken, en inderdaad ook gezien dat er een laag zwart over de onderkant heen is gespoten (ook over de uitlaat),dus lijkt me niet uitzonderlijk wat jij ziet Saki68.
Deze laag is dus niet om schade te camoufleren.

Wat natuurlijk niet kan, is dat je hem krijgt met krassen en blutsen, wat jammer, hopelijk wordt dit rap voor je geregeld.

succes !!
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door fvdw »

Saki68 schreef:Heb mijn mustang 2.3 ecoboost gekregen 27-08-2016, besteld eind mei.Gelukkige niet lang moeten wachten, dealer had een bestelling open staan van Januari.
Ben wel niet echt tevreden, heb hem gekregen met krassen en blutsen, slechte deur fittingen, interieur beschadiging enz. Ze hebben me beloofd dat alles hersteld wordt.
Op mijn achterbumper Is er zwarte nevel gespoten, blijkt nu dat de onderkant volledig zwart gespoten Is, zowel uitlaat, ophanging, remleidingen, rubbers, enz.
Nu had ik een vraag of iemand mij kan vertellen, waarom het wordt gedaan en of er andere mustangs zijn met zwart gespoten onderkant. Ben een beetje einde raad omdat mijn dealer daar niet op kan antwoorden. Als het preventief gedaan wordt oké en anders om een andere schade te camoufleren.
We mogen hem ook niet volledig afbreken, want rijden doet hij goed.
Dit lijkt me meer een geval van dat de originele koper deze auto niet wilde hebben in deze conditie. Is het wel een nieuwe of is het een showroom modelletje. Krassen, butsen interieur beschadigingen dat doen ze niet in de fabriek
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Eric »

fvdw schreef:Dit lijkt me meer een geval van dat de originele koper deze auto niet wilde hebben in deze conditie. Is het wel een nieuwe of is het een showroom modelletje. Krassen, butsen interieur beschadigingen dat doen ze niet in de fabriek
Het is een van de eerste splinternieuwe 2017's die naar Europa is gekomen dus dat lijkt me bijzonder sterk.

Als je weet wat een lijdensweg die auto's afleggen voordat ze uiteindelijk in Europa bij de dealer staan dan is het zeker niet onmogelijk dat ze beschadigd raken. Dat maakt het overigens niet minder belachelijk.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door fvdw »

Het is een van de eerste splinternieuwe 2017's die naar Europa is gekomen dus dat lijkt me bijzonder sterk
Ja dat zeggen ze of zat de window sticker er nog op?.
Dat er een krasje kan opkomen kan ik me voorstellen bij het laden en lossen, maar butsen, nterieurbeschadigingen en scheve deuren...
Toch ook wel vreemd dat die oorspronkelijke klant van de dealer heeft afgehaakt ik vindt dat een raar verhaal zeker als die auto er zo uit ziet.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door peer »

Dat kan altijd, ik heb zelf 7 jaar geleden een nieuwe BMW gekocht, bij de aflevering zat er een scheurtje in het interieur en een kras over 1 velg.

Dit gebeurd bij alle merken... die wagens gaan ook vrachtwagen op en af, trein op en af, dealer verplaatst hem nog 10 keer, in het geval van de mustang ook nog een boot op en af, paar dagen geparkeerd op het terein bij de boot enz.
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door rebecca »

als het inderdaad een nieuw model is, is hij te herkennen aan het "bobbeltje" die nu op het dak zit, en de Sync3.

Zelf heb ik ook op mysterieuze wijze 4 maand langer dan voorzien gewacht op mijn wagen, ik denk dat in mijn geval met de origineel bestelde wagen ook iets dergelijks moet zijn gebeurd.
Zoals jullie zeggen, de wagens hebben inderdaad een héél lange weg afgelegd voor ze bij de dealer staan.

Maar dan nog, om een wagen in zo'n conditie als nieuw te willen afleveren, moet je als dealer toch gek zijn.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door fvdw »

Op die van mij heb ik 7 maanden moeten wachten, medio mei 15 to begin dec 2015. Ik heb bij aflevering geen enkele schade aan de buitenzijde kunnen vaststellen. Aan de binnenzijde wat krasjes op het plastic onder bij de deur bij de luidspreker die daar zit, instap met schoen geraakt denk ik. Thats all. Op mustang6.de forum lees ik niet dat autos vol butsen en krassen worden geleverd. Dus deze met zoveel schade lijkt meer een uitzondering dan regel.
Ik zou hem niet accepteren in deze toestand
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Eric »

Oh wacht even dit gaat over een andere wagen dan die van de OP. Maar dan snap ik nog niet waarom er sprake zou zijn van een andere eerdere koper? Dealers bestellen regelmatig voorraadauto's en als deze in januari is besteld dan is aflevering in augustus heel normaal.

Aflevering in slechte conditie is natuurlijk niet normaal, maar het komt zeker vaker voor. Hij zal niet zo geproduceerd zijn, maar deze auto's worden minstens 15 keer verplaatst en hebben ze al duizenden kilometers afgelegd per transporter, trein en boot:

Fabriek -> Parkeerterrein fabriek -> Parkeerterrein upfitters -> Upfitters -> Parkeerterrein upfitters -> Parkeerterrein fabriek -> Laadterrein haven -> Boot -> Losterrein haven -> Parkeerplaats tectylbedrijf -> Tectylbedrijf -> Parkeerterrein tectylbedrijf -> Parkeerterrein Douane -> Parkeerterrein distributiecentrum -> Dealer.

Voordat je je auto de eerste keer ziet hebben er al tig mensen in gezeten en hem ergens op of af gereden, en dat gaat vaak helaas bepaald niet zachtzinnig :|
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Dakloos »

Waarom krijgen deze auto's een extra tectyl behandeling? Is de standaard behandeling niet voldoende? In the USA hebben ze toch ook winters?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door ErwinM »

Dakloos schreef:Waarom krijgen deze auto's een extra tectyl behandeling? Is de standaard behandeling niet voldoende? In the USA hebben ze toch ook winters?
Zal wel met EU regelgeving te maken hebben. De EU doet namelijk erg zijn/haar best om fabrikanten van buiten de EU het zo lastig mogelijk te maken. om zo de Europese merken een voordeel te geven.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Saki68
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 09 sep, 2016 00:29

Re: MY2017 Mustang EcoBoost

Bericht door Saki68 »

fvdw schreef:
Saki68 schreef:Heb mijn mustang 2.3 ecoboost gekregen 27-08-2016, besteld eind mei.Gelukkige niet lang moeten wachten, dealer had een bestelling open staan van Januari.
Ben wel niet echt tevreden, heb hem gekregen met krassen en blutsen, slechte deur fittingen, interieur beschadiging enz. Ze hebben me beloofd dat alles hersteld wordt.
Op mijn achterbumper Is er zwarte nevel gespoten, blijkt nu dat de onderkant volledig zwart gespoten Is, zowel uitlaat, ophanging, remleidingen, rubbers, enz.
Nu had ik een vraag of iemand mij kan vertellen, waarom het wordt gedaan en of er andere mustangs zijn met zwart gespoten onderkant. Ben een beetje einde raad omdat mijn dealer daar niet op kan antwoorden. Als het preventief gedaan wordt oké en anders om een andere schade te camoufleren.
We mogen hem ook niet volledig afbreken, want rijden doet hij goed.
Dit lijkt me meer een geval van dat de originele koper deze auto niet wilde hebben in deze conditie. Is het wel een nieuwe of is het een showroom modelletje. Krassen, butsen interieur beschadigingen dat doen ze niet in de fabriek
Beste lezers
Mijn wagen is gebouwd op 11 juni 2016.
Is een van de eerste MY 2017 model, de wagen was binnen toen we onze uitleg kregen. Na afhandeling van papieren en betaling stond de wagen buiten, bij wegrijden heb ik bepaalde items al gezien en direct doorgegeven.
Nadien heb ik mijn mustang grondig gewassen en bekeken , zo kwam ik tot al deze ontdekkingen.
Heb direct alles doorgegeven.
Ze hebben een dossier opgemaakt en door gegeven aan Ford garanties.
Nu blijkt dat het garantie systeem op zijn gat ligt en niemand weet wat er aan gedaan moet worden.
Vandaag heb ik deze uitleg gekregen , zou moeten wachten tot 17 oktober. Ze krijgen dan de nodige uitleg hoe alles moet worden doorgegeven voor garantie.
Ivm de onderzijde , wordt preventief een tectilatie toegepast , Europese wetten .
Ik hou jullie wel op de hoogte, hoe het gaat aflopen.
Thanks!!!
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”