S550's op Nederlands kenteken

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Mack »

Ondertussen vallen de verkopen van de Mustang erg tegen, zo erg dat Ford de fabriek tijdelijk heeft stilgelegd:
Sales of the Ford Mustang absolutely plunged last month, declining a staggering 32 percent, Bloomberg reports. And what’s worse, it was actually outsold by the Chevy Camaro, of all things in life. Things are apparently so bad that Ford is now idling the Mustang factory in Flat Rock, Michigan:

The second-largest U.S. automaker idled the factory in Flat Rock, south of Detroit, to match production capacity with demand, Kelli Felker, a company spokeswoman, said in an e-mailed statement. The plant, which employs 3,702 workers and makes Mustangs and Lincoln Continentals, will resume production Oct. 17, Felker said. Under the automaker’s labor agreement, workers will be paid during the shutdown.

Ford and Bloomberg aren’t really providing much explanation for the plunge beyond some completely meaningless blather about incentives, so we’re left to speculate as to how this sort of thing could happen.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
kapiteinlangzaam
Berichten: 86
Lid geworden op: di 26 jan, 2016 19:38
Locatie: Roermond

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door kapiteinlangzaam »

Zwart GT cabrio vandaag gezien op de snelweg bij Arnhem.

NL kentekn, EU model, Broekhuis plaathouders.

Al bekend?
Ik ben engels - uitkijken voor mijn uitstekende nederlands taal skills! :P

2016 GT Fastback.

Ford Mustang Club lid: 20164103
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Eric »

kapiteinlangzaam schreef:Zwart GT cabrio vandaag gezien op de snelweg bij Arnhem.

NL kentekn, EU model, Broekhuis plaathouders.

Al bekend?
Volgens mijn register is er pas 1 zwarte GT convertible op kenteken in Nederland en dat is de JX-807-H. Dat is een dit jaar geïmporteerde EU versie uit 2015.
Gebruikersavatar
kapiteinlangzaam
Berichten: 86
Lid geworden op: di 26 jan, 2016 19:38
Locatie: Roermond

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door kapiteinlangzaam »

Eric schreef:
kapiteinlangzaam schreef:Zwart GT cabrio vandaag gezien op de snelweg bij Arnhem.

NL kentekn, EU model, Broekhuis plaathouders.

Al bekend?
Volgens mijn register is er pas 1 zwarte GT convertible op kenteken in Nederland en dat is de JX-807-H. Dat is een dit jaar geïmporteerde EU versie uit 2015.
Ja. Dat was hem!

Gelukkig was ik ook in de GT. Mooi te zien.
Ik ben engels - uitkijken voor mijn uitstekende nederlands taal skills! :P

2016 GT Fastback.

Ford Mustang Club lid: 20164103
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Eric »

Van de week is de 3e GT350 op Nederlands kenteken gezet, dus een mooie gelegenheid om de cijfers eens bij te werken.

Er staan nu 128 exemplaren op kenteken met de volgende verdeling:

109 EcoBoost
2 V6
14 GT
3 GT350

41 Rood
29 Grijs
21 Zwart
15 Blauw
14 Wit
4 Geel
3 Groen
1 Oranje

72% Fastback
28% Cabriolet

86% Manual
14% Automaat

Al met al toch wel een treurig aantal als je naar de landen om ons heen kijkt. Ik schat dat bovendien een stuk of 10-15 van deze auto’s gekentekende demo’s van dealers of de importeur zijn, dus het aantal exemplaren dat daadwerkelijk in gebruik is is nog lager.

Ook wel opmerkelijk is de verdeling tussen zakelijke en privé registraties, die is namelijk bijna 50-50:

65 Zakelijke registratie
63 Prive registratie

Uiteindelijk is het aantal privé rijders iets meer dan de helft, want al die demo’s staan uiteraard zakelijk geregistreerd. Maar er wordt in verhouding toch best veel zakelijk mee gereden.

Als afsluiter nog even het totaalbedrag aan (bruto) vastgestelde BPM op het S550 park tot nu toe: EUR 7.526.550,- We kunnen dus zonder twijfel vaststellen dat de Nederlandse staat aanzienlijk meer verdient aan deze auto's dan Ford zelf :shock:
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Mack »

Ik vind vooral die 2 V6-en opvallend. Ten eerste wordt die niet in Europa verkocht, ten tweede is iedereen (ook in Amerika) het er wel over eens dat de ecoboost beter is dan de V6. Volgens mij loopt hij ook in Amerika niet echt goed, en wil Ford hem schrappen uit de line-up.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Eric »

Mack schreef:Ik vind vooral die 2 V6-en opvallend. Ten eerste wordt die niet in Europa verkocht, ten tweede is iedereen (ook in Amerika) het er wel over eens dat de ecoboost beter is dan de V6. Volgens mij loopt hij ook in Amerika niet echt goed, en wil Ford hem schrappen uit de line-up.
Eentje is zonder BPM met een verhuisboedel meegekomen en de andere is een jaar oude cabriolet, misschien een ex-rental? Prijstechnisch gezien is een V6 naar Nederland halen iig niet bijster insteressant, want je betaalt bijna net zoveel BPM als voor een V8.

Het verhaal dat de V6 helemaal gaat verdwijnen lijkt inderdaad te kloppen, in het bestelsysteem zijn inmiddels diverse gegevens over modeljaar 2018 te vinden en daar staat de V6 niet langer bij.

Of de EcoBoost daadwerkelijk een betere optie is is denk ik afhankelijk van je rijstijl en of je wilt tunen. Als je hem origineel laat en van cruisen houdt dan heb ik persoonlijk liever de V6. Als je van gas geven houdt en wat wilt investeren in meer vermogen dan is de EcoBoost idd een veel betere basis.
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door chrisrombouts »

Nog een reden om de Ecoboost boven de V6 te verkiezen (voor mij althans) is dat de V6 een instap model is en er
dan ook bijna geen opties op te krijgen zijn. Erg kale auto dus !
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
astron65
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 sep, 2016 16:44

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door astron65 »

Nog even komt er nog een race rode ecoboost erbij,staat nog bij VS-import te wachten op het kenteken.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Eric »

Afgelopen week is de 150e S550 op Nederlands kenteken geregistreerd.
Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7968
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door 1967coupe »

poeh poeh dat schiet op
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door flaqo »

150 stuks al en heb er nog geen 1 gezien in het echt :( Achja komt wel op de Mustang Valley :P

Op hoeveel zit duitsland eigenlijk ?
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door Eric »

flaqo schreef:Op hoeveel zit duitsland eigenlijk ?
5000+
mustangboy
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 19:19

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door mustangboy »

België zit normaal ook al 3000+ als ik mij niet vergis.
Gebruikersavatar
flaqo
Berichten: 159
Lid geworden op: za 12 dec, 2015 17:40

Re: S550's op Nederlands kenteken

Bericht door flaqo »

Zal wel zo zijn vanwege de BPM/Co2 belastingen dat er in Duitsland/Belgie er zoveel meer zijn ?
Ford Mustang 2006 GT v8 4.6 L / Silver pony

Gr Mike
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”