Pagina 4 van 10

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: di 28 mar, 2017 16:11
door Eric
flaqo schreef:Zal wel zo zijn vanwege de BPM/Co2 belastingen dat er in Duitsland/Belgie er zoveel meer zijn ?
Dat vooral, maar er zijn ook cultuurverschillen. Belgen zijn meer levensgenieters, terwijl de meeste Nederlanders zuinige heikneuters zijn die bij voorkeur in een antracietkleurige 5-deurs Polo rijden.

Laatst heeft Ford EU uitgerekend dat Belgie sinds de introductie van de S550 de hoogste Mustangdichtheid per 1000 inwoners van de hele wereld heeft.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: di 28 mar, 2017 19:19
door ErwinM
Eric schreef:... , terwijl de meeste Nederlanders zuinige heikneuters zijn die bij voorkeur in een antracietkleurige 5-deurs Polo rijden.
DIT x100.

Gecultiveerd door de overheid is in Nederland er bij de gemiddelde burger ingehamerd dat een auto vooral een vies gebruiksvoorwerp is wat je van A naar B brengt en vooral ook niet meer is.
Jongeren geven er dan over het algemeen ook helemaal niks meer om. Zie ze ook gebruikelijk nauwelijks op of om kijken. Zie vaak genoeg jongetjes in auto's die dan wel enthousiast zijn, meestal door een chagrijnige ouder worden toegesnauwd.

... en dan heb je nog het segment mannen wat er geen eentje mag van z'n vrouw. 8)

PS: Die laatste categorie is ook meestal het type waarvan je te horen krijgt 'dat als zij er een hadden gekocht, dan ...'

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: wo 29 mar, 2017 11:28
door flaqo
Ik denk ook dat het te maken heeft met die politieke partijen zoals GroenLinks, die breken echt compleet alles af wat met autorijden te maken heeft.
Ik snap ook niet waarom alles zo achterlijk duur moet zijn in Nederland, volgens mij hoeft dat namelijk helemaal niet. Waarom is het zo dat benzine goedkoper is in Duitsland/Belgie ? Ik geloof niet dat je het "milieu" kan redden door miljarden te bezuinigen en alles extra te belasten wat met auto's en uitstoot te maken heeft, er hoeft maar 1 windstootje uit een ander land te komen en je hebt voor jan lul al dat geld uitgegeven aan het milieu.

Maargoed, ik dwaal af. Op naar de 500 S550's. Ben trouwens wel benieuwd naar hoeveel GT's er zijn bij de S550's, lijkt mij compleet onbetaalbaar voor de gemiddelde mens.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: wo 29 mar, 2017 14:00
door Eric
flaqo schreef:Ben trouwens wel benieuwd naar hoeveel GT's er zijn bij de S550's, lijkt mij compleet onbetaalbaar voor de gemiddelde mens.
Dat zijn er op de kop af 20. Daarvan zijn er 7 belastingvrij geïmporteerd als verhuisboedel en een stuk of 5 gekentekende dealer/importeurdemo's.

Daarnaast zijn er 2 GT350's en 2 V6'en. De rest is allemaal EcoBoost.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: ma 03 apr, 2017 16:32
door Mack
Voila. 2017 Ecoboost in Amerika te koop voor onder de $20k... En in NL?

Afbeelding

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: ma 03 apr, 2017 18:53
door Eric
Mack schreef:Voila. 2017 Ecoboost in Amerika te koop voor onder de $20k... En in NL?
20.000 / 1,07 = 19.159 + 2000 = 21.159 * 1,1 = 23.275 * 1,21 = 28.162 + 1.000 + 18.690 = 47.852

Dan heb je wel een relatief kale non-premium standaardversie. Voor hetzelfde geld koop je in Nederland een max 1 jaar oude demo met leer, audio, navigatie, parkeerradar, dual zone climate control, stoelverwarming/koeling, verwarmde spiegels, drive modes, 19” en een jaar resterende fabrieksgarantie.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: di 11 jul, 2017 14:34
door Eric
Vorige week (goh wat toevallig vlak voor het einde van het 2e kwartaal 8)) zijn er een hele zwik EcoBoosts die bij dealers in voorraad staan op kenteken gezet. Dus mocht je nog een nieuwe 2016 of 2017 willen scoren met een leuke korting dan is nu de beste tijd.

Inclusief deze registratiegolf zitten we inmiddels op 195 stuks met een Nederlands kenteken.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: wo 12 jul, 2017 15:40
door ErwinM
Eric schreef:Vorige week (goh wat toevallig vlak voor het einde van het 2e kwartaal 8)) zijn er een hele zwik EcoBoosts die bij dealers in voorraad staan op kenteken gezet. Dus mocht je nog een nieuwe 2016 of 2017 willen scoren met een leuke korting dan is nu de beste tijd.

Inclusief deze registratiegolf zitten we inmiddels op 195 stuks met een Nederlands kenteken.
Wordt het niet langzaamaan tijd om een 2e hands 2015 GT uit Duitsland te gaan halen? 8)

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: wo 12 jul, 2017 16:18
door Eric
ErwinM schreef:Wordt het niet langzaamaan tijd om een 2e hands 2015 GT uit Duitsland te gaan halen? 8)
Alles op z'n tijd 8)

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: zo 15 okt, 2017 14:51
door Eric
Ik kreeg het verzoek of ik weer eens een update kon doen van de aantallen, dus bij deze.

Inmiddels staat de teller op 217 stuks, waarvan:

179x EcoBoost
30x GT
6x V6
2x GT350

70% Fastback
30% Convertible

79% Manual
21% Automaat

54% Particulier
46% Zakelijk

58 Grijs
57 Rood
36 Zwart
28 Wit
23 Blauw
10 Geel
4 Groen
1 Oranje

De algemene tendens is dat het aantal nieuwverkopen via Ford Nederland duidelijk aan het afnemen is en inmiddels de meerderheid van de exemplaren die er nu nog bijkomen imports uit andere EU landen of de VS zijn. Een gevolg daarvan is dat het percentage zakelijke registraties ook begint af te nemen, hoewel het in verhouding nog steeds erg hoog is. Ik schat dat in die zakelijke registraties ook nog steeds zomaar een stuk of 25 gekentekende demo´s en inruilers zitten die dus momenteel eigenlijk niet verkocht zijn.

Het aantal automaten is in verhouding aardig gestegen (van 14 naar 21%), wat logisch is omdat bij import van gebruikte exemplaren het forse meerbedrag aan BPM op de automaat kan worden gedrukt.

Wat ook opmerkelijk is is dat de kleur rood nipt van de eerste plaats is verdrongen door grijs en dat blauw voorbijgestreefd is door wit.

Het EcoBoostpercentage blijft onveranderd hoog met 82%, hoewel licht gedaald ten opzichte van 85% een jaar geleden.

Een laatste eervolle vermelding verdienen 13 eigenaren die hun auto met nul BPM op kenteken hebben gekregen, waarschijnlijk als onderdeel van een verhuisboedel of als uitgezonden militair.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: zo 15 okt, 2017 18:33
door Mack
Hoe is de verhouding Europees vs. Amerikaans model? Oftewel Ford-dealer vs. import?

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: zo 15 okt, 2017 18:34
door 1967coupe
En hoe liggen de aantallen in de buurlanden? Factor 10?

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: zo 15 okt, 2017 20:28
door Eric
Mack schreef:Hoe is de verhouding Europees vs. Amerikaans model? Oftewel Ford-dealer vs. import?
Dat is niet echt op te maken uit het RDW register.
1967coupe schreef:En hoe liggen de aantallen in de buurlanden? Factor 10?
Factor tig eerder.

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: ma 16 okt, 2017 07:42
door FransvanEijk
Ontzettend leuk om te lezen dit. Dank je wel voor de snelle service

Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk

Re: S550's op Nederlands kenteken

Geplaatst: ma 16 okt, 2017 07:46
door Leo
Dank Eric , leuke info !

Maar waarom"zie "ik nooit een grijze rijden :D ?