alarm eisen verzekering mbt 2015 Mustang Ecoboost

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mustangsportsroof
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 apr, 2013 19:09

alarm eisen verzekering mbt 2015 Mustang Ecoboost

Bericht door mustangsportsroof »

Vandaag gehoord dat de mustang ecoboost geen aangemeld en gecertificeerd alarm heeft dit houd in dat bij schade en /of diefstal geen
uitkering plaatsvind omdat je geen certificaat kunt overleggen.
Met bureau certificering alarmen gebeld om dit te bevestigen !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
DCV
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 24 okt, 2016 21:59

standaard alarm

Bericht door DCV »

Beste forummers,

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een nieuwe Ford Mustang ecoboost in de prachtige kleur deep impact blue.
Nu vraag ik mij af wat het standaard alarm precies inhoudt.
Is het alleen een startonderbreker of voldoet hij ook aan de SCM/Vbv eisen met hellingshoekdetectie?
In het instructieboekje staat alleen dat er 3 verschillende zijn maar niet wat het standaard systeem in Nederland inhoudt.

groeten,

DCV
2019 Shelby GT350
ex 2018 GT Bullitt
ex 2016 GT california special
ex 2016 EcoBoost
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: alarm ecoboost

Bericht door fvdw »

Ik heb de thatcham alarm optie erbij genomen on top of standard systeem dat ingebouwd is, daarmee krijg je dan een aparte noodakku erin. Met dat erbij is het door mijn verzekering geaccepteerd als alarmsysteem, heb ik ook op de polis laten vermelden

Het standard systeem + deze optie voldoet zeker aan scm klasse 3.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: standaard alarm

Bericht door fvdw »

Ik heb de thatcham alarm optie erbij genomen on top of standard systeem dat ingebouwd is, daarmee krijg je dan een aparte noodakku erin. Met dat erbij is het door mijn verzekering geaccepteerd als alarmsysteem, heb ik ook op de polis laten vermelden

Het standard systeem + deze optie voldoet zeker aan scm klasse 3

https://faq.navk.nl/auto/faq/autoverzek ... armklasse/
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: alarm ecoboost

Bericht door Eric »

mustangsportsroof schreef:dat bij schade en /of diefstal geen uitkering plaatsvind omdat je geen certificaat kunt overleggen.
Dat kun je volgens mij niet zomaar stellen, het is helemaal afhankelijk van de polisvoorwaarden van je verzekeringsmaatschappij. Mijn verzekering vereist voor een EcoBoost met handbak helemaal geen alarm, enkel fabrieksmatige startonderbreking.
Gebruikersavatar
mustangsportsroof
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 12 apr, 2013 19:09

Re: alarm ecoboost

Bericht door mustangsportsroof »

Welke vezekeringsmaatschappij is dat dan ?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: alarm ecoboost

Bericht door Eric »

Centraal Beheer
Gebruikersavatar
Leo
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 16 aug, 2015 20:09
Locatie: Westland , zuid-holland

Re: alarm ecoboost

Bericht door Leo »

idem Helviass..via(4x4polis.nl ). Dus volledig met Eric eens
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: standaard alarm

Bericht door ErwinM »

Ik heb het standaard alarm met volumetrisch alarm en startonderbreker. Beide werken. Het volumetrisch alarm ging voor het eerst af toen ik met m'n wagen op een meet stond van de zomer en er een mevrouw iets teveel door het open raampje iets aan het aanwijzen was. Hellingshoek detectie weet ik niet, heb ik niet uitgeprobeerd. ;) Misschien was het omdat ik als eerste bij een verzekeraar kwam, maar bij mij hebben ze nooit iets gevraagd over het alarm. (en ja ik heb ook diefstal dekking). Ik heb destijds overwogen om het extra pakket te nemen, maar mijn dealer verzekerde mij dat dit systeem geen extra certificatie heeft/geeft in Europa. Ik heb 't daarom maar laten zitten. Als niemand er om vraagt of iets kan garanderen, is het dus een beetje weggegooid geld.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Gebruikersavatar
chrisrombouts
Donateur 2014
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo 18 mei, 2011 19:36
Locatie: Noord-Brabant

Re: standaard alarm

Bericht door chrisrombouts »

ErwinM schreef:Ik heb het standaard alarm met volumetrisch alarm en startonderbreker. Beide werken. Het volumetrisch alarm ging voor het eerst af toen ik met m'n wagen op een meet stond van de zomer en er een mevrouw iets teveel door het open raampje iets aan het aanwijzen was. Hellingshoek detectie weet ik niet, heb ik niet uitgeprobeerd. ;) Misschien was het omdat ik als eerste bij een verzekeraar kwam, maar bij mij hebben ze nooit iets gevraagd over het alarm. (en ja ik heb ook diefstal dekking). Ik heb destijds overwogen om het extra pakket te nemen, maar mijn dealer verzekerde mij dat dit systeem geen extra certificatie heeft/geeft in Europa. Ik heb 't daarom maar laten zitten. Als niemand er om vraagt of iets kan garanderen, is het dus een beetje weggegooid geld.
Hey Erwin, die hellingsalarm kun je mooi uit testen op een veerboot of veerpontje !
In Noorwegen is hij ook al weer een paar keer af gegaan op een veerboot. :lol: :lol:
- 06 Mustang , V6-premium + Pony package + veel meer ! SOLD 2016
- 2015 Mustang Ecoboost Coupe, loaded ! OSCAAR 2015 Pacecar. FOR SALE !
- 2017 Mustang GT

"A stampede is louder than a heartbeat"
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: standaard alarm

Bericht door fvdw »

maar mijn dealer verzekerde mij dat dit systeem geen extra certificatie heeft/geeft in Europa. Ik heb 't daarom maar laten zitten. Als niemand er om vraagt of iets kan garanderen, is het dus een beetje weggegooid geld.
Dan is je dealer slecht geinformeerd. In het UK is thatcham alarm de norm en wordt gevraagd door de verzekering. Doe maar eens een google search...
Met de extra optie voldoet het alarm aan thatcham categorie 1.
Zoals gezegd dat komt overeen met scm 3 eisen. Overigens zul als je een ecoboost automaat hebt of GT zeker niet wegkomen zonder noodzaak om een door de verzekering goedgekeurd alarm te hebben, dit vanwege de hoge aanschafprijs. Ook voor de standaard ecoboost heb je bij diverse verzekeringen een alarm nodig dat aan scm 3 voldoet of een gelijkwaardig systeem dat door de verzekeraar is geaccepteerd en op de polis als zodanig is vermeld (lees de polisvoorwaarden). Met een bevestiging van Ford nl dat het een alarm is dat aan thatcham categorie 1 voldoet is dat geen probleem. Om cat 1 te halen heb je wel die extra optie nodig.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: alarm eisen verzekering mbt 2015 Mustang Ecoboost

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Ik heb beide topics over de verzekerings eisen mbt alarms van de 2015+ Mustangs samen gevoegd
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: alarm eisen verzekering mbt 2015 Mustang Ecoboost

Bericht door Eric »

Klopt, door de achtelijk hoge BPM op de eco automaat en de GT zit je met die modellen wel vaak vast aan zo'n klote alarm en soms zelfs aan een tracker. Daarbij is vervolgens bij de meeste verzekeraars maar 1 ding van belang en dat is dat er een Nederlands SCM cerrificaat bij wordt geleverd. Je bent dus zeker niet verplicht het accessoire systeem van de Ford dealer te nemen.

Maar met een eco handbak ben je echt gek als je daar geld aan gaat uitgeven. Gewoon van verzekeraar veranderen.
astron65
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 sep, 2016 16:44

Re: alarm eisen verzekering mbt 2015 Mustang Ecoboost

Bericht door astron65 »

Bij centraal beheer betaal je wel per maand €98,00 vol casco ,bij generali betaal €58,00 maar dan is wel alarm klasse 3 verplicht.Je hebt naar 18 maanden je alarm weer terug verdient.
De berekening is met 16 jaar schadevrij rijden.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”