eerste keer op circuit

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

eerste keer op circuit

Bericht door Feverkie »

Kreeg onlangs de kans om met de Mustang op het circuit van Croix en Ternois te rijden.
Natuurlijk grijp je dat als liefhebber met beide handen :)
Afbeelding

Het is kort circuit (1,9km) met een recht stuk van 700m. Een technisch parcours die aan de banden en remmen vreet.
Dat was duidelijk na de eerste sessie, want er vielen al een tiental wagens uit omdat de remmen of banden op waren.

https://www.youtube.com/watch?v=rGlXtlfCDnk

Op de wagens werden de PK's en een + voor ervaring of - voor rookie aangeduid.
Het was mijn eerste maal op track (rookie) en een terugreis van anderhalf uur zorgde ervoor dat ik niet tot het mijn grens ging.
(en ook dankzij mijn gezond verstand? :mrgreen: )
Daarom verkoos ik te rijden bij de 250PK +
Na enkele ronden tikte toch 170km/h in het recht eind en ga je steeds iets verder, nu en dan eens schuin smijten hoort er dan bij. :twisted:

Al bij al toffe ervaring en als de enigste Mustang tussen vele Ford RS & ST's, Porsche, Nissan GTR, Ferrari, M3 en AMG niet met rode wangen moeten afdruipen. In het filmpje heb ik toch even de hoestbui van de jonge bijrijder uitgeknipt. Naar zijn zeggen zat hij al een poosje met een hoest maar die stak maar op nadat ik iets te vlug in de voorlaatste bocht ging en moest bijsturen (effekes driften) 8)
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5519
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Re: eerste keer op circuit

Bericht door Gearz »

Leuk zo'n dagje gummen op de baan :up:

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: eerste keer op circuit

Bericht door ErwinM »

Heb dit jaar twee rondjes op Spa-Francorchamps gereden. (En later die week nog een slowmotion parade rondje) Spa is echt een geweldige track. Is een stuk langer ook: ongeveer 7km. Ga misschien nog wel eens vrij rijden daar.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”