Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door rebecca »

Goeiemiddag,

wat mij al -van in het begin opvalt- bij mijn Mustang, is dat bij het manoeuvreren met veel wieluitslag er een soms knakkend/schokkend gevoel in de voorwielen bij te pas komt.Ergens zelfs een gevoel van een ABS.

Ik kan het niet anders of beter omschrijven.
Je zou bijna denken dat het de balljoints zijn, maar kan natuurlijk niet bij een nieuwe wagen??

Nog iemand die dit ondervindt? Is dit een "normaal" verschijnsel?

Dank je !
Rebecca
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door Eric »

Rij je op de originele Pirelli P-Zero banden?
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door rebecca »

Inderdaad originele p zero !
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door fvdw »

dat gebeurd dan als het koud is. het rubber van die pirellis is dan vrij hard en dan schuiven de voorbanden over het asfalt als je een bocht maakt. Dat komt omdat de banden vrij breed zijn en als je door een bocht rijdt met behoorlijk stuuruitslag schuift een deel van de banden over de weg omdat binnen- en buitkant een respectievelijk kleinere en grotere afstand moet afleggen. Dat is wat je hoort. Als de banden warmer zijn is het rubber zachter en hoort je het niet. Als de temperatuur buiten hoger is dan 15 oC is niet hoorbaar is mijn ervaring.
Leg er maar eens winterbanden op dan zul je ook merken dat het weg is die zijn zachter bij lagere temperatuur
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door rebecca »

Super antwoord, merci !!!
Gebruikersavatar
Mustangflip
Berichten: 946
Lid geworden op: vr 10 dec, 2010 15:48
Locatie: Kop van Noord-Holland

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door Mustangflip »

Je zou het kunnen testen door de voorwielen even op twee plaatjes hout of metaal te zetten met eventueel wat vet ertussen. Dan is de frictie een stuk minder en weet je dus meteen of het aan je banden ligt, wat heel goed zou kunnen. Dan heb je zekerheid.

Groet Flip
-Mustang Mach 1 1969 V8 429

Live is not about miles to the gallon but smiles to the gallon !
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door rebecca »

Ik ga het denk ik geloven zonder te testen Flip, maar toch bedankt ;-)
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door Feverkie »

ik heb dat altijd als ik mijn parking afrij, enkel mijn voorwielen en wanneer ze schuin staan tov de drempel.
Na 20m is het voorbij en inderdaad steeds wanneer ze koud zijn.
Als ik thuis kom en vertrek binnen een korte tijd terug, dan knakken ze niet.
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
mustangboy
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 19:19

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door mustangboy »

heb het ook al een paar keer gemerkt op mijn mustang. Merci om mijn vermoedens te bevestigen.
Laatst gewijzigd door mustangboy op do 08 dec, 2016 01:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door Eric »

Het is vooral de temperatuur inderdaad. Ik heb het zelfs met mijn Michelin Pilot Super Sports een beetje en die zijn toch echt een miljoen miljard keer beter dan die halfgare Mexicaanse Pirelli's. Gelukkig na een paar bochten al over.
Gebruikersavatar
rebecca
Berichten: 24
Lid geworden op: do 24 mar, 2016 12:31

Re: Mustang 2016 - knakkend gevoel voorwielen bij manoeuvreren met veel wieluitslag

Bericht door rebecca »

Nu ik er ook (meer) op let, is inderdaad wanneer ze koud zijn.

Enne, ik ben ook niet écht weg van die P-zero toestanden, geen band die nu zelf zou kiezen ... iets om over na te denken.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”