Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
AJ79
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec, 2016 09:09

Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door AJ79 »

Hallo,

Ik overweeg om een Mustang Ecoboost Fastback te kopen maar zit nog met een zeer belangrijk punt waardoor er grote twijfel is.
Mijn 2 fantastische zoontjes (6 maanden & 3,5 jaar) moeten natuurlijk comfortabel en veilig op de achterbank kunnen plaatsnemen.
Ik heb mijn oudste zoon (3,5 jaar) als eens in zijn autostoel op de achterbank van een mustang cabrio laten plaatsnemen. Hij had toen zeker en vast plaats genoeg en wou er al niet meer uitkomen.

Ik wil een nieuwe wagen kopen om hem toch lange tijd te behouden en als mijn kinderen 15 en 12 zijn zou ik ook willen dat ze nog meekunnen op de achterbank.
Mijn vraag is daarom, zijn er mensen die ervaring hebben met jonge (en wat oudere) kinderen op de achterbank?

Mijn nieuwe wagen gaat niet de gezinswagen zijn voor lange afstanden maar ik ben wel vaak onderweg met mijn 2 kids (kortere afstanden).

Twijfels, twijfels... mijn hart zegt Ja maar mijn verstand... :smart:

Thx!
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door Mack »

Ik heb geen 2015 maar een 98 coupe, en een dochter van 2.

Belangrijk is de grootte van de autostoel en of deze permanent in de auto blijft. Het installeren en uithalen van de stoel is vervelend, het is lastig een groot item als een autostoel achterin te krijgen. Als de stoel te groot is, moet de voorstoel naar voren, zodat degene die daar zit misschien niet lekker kan zitten (te ver naar voren).

Ik zit nu in het stadium dat mijn dochter te groot is voor een maxi cosi (die pastte wel) maar te klein voor een soort stoelverhoger.

Op zich zou het best moeten lukken, alleen niet zo makkelijk als een Passat Wagon :wink:

Mijn dochter kan trouwens niet achterin de (luide) Mustang zitten zonder diep in slaap te vallen. Toch die V8, denk ik.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door Mack »

Op internet staat trouwens wel het één en ander hierover.

Genoeg mensen in Amerika die zich hetzelfde afvragen, natuurlijk.

Afbeelding
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door Feverkie »

we hebben 2 zonen van 13 & 15 jaar. Wel hebben we een cabrio 2016 en meer hoogte achterin met het dak toe tov de coupe.
Voorzover ik hoor, tot 1,65m zitten ze goed (bij coupé) bij cabrio tot 1,70m.
Volgens de kids hebben ze tov mijn vorige 2010 meer beenruimte...
Het zal dus vooral belangrijk zijn hoe jullie de groei genen van jullie kinderen hebben bepaald :D

Wijzelf zijn in dit geval gezegend met kleine gestalten, ik ben de grootste met een volle 1,68m :roll:
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
mustangboy
Berichten: 33
Lid geworden op: do 26 mei, 2016 19:19

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door mustangboy »

Veel is inderdaad bepaal.d door fysieke lengte van de personen. Hoe kleiner de bestuurder des te meer ruimte voor passagiers. Voor wat de achterste plaatsen betreft zou ik zeggen om max mensen van 1,75m te laten plaats nemen. In het andere geval gaan ze pijn in de nek krijgen. Een vr'iend van mij is 1,73 en had net plaats genoeg voor een korte rit. Dit hangt mee af hoe groot de bestuurder en voorste passagier zijn (ivm de beenruimte achteraan).
AJ79
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec, 2016 09:09

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door AJ79 »

Bedankt voor jullie reacties!
astron65
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 sep, 2016 16:44

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door astron65 »

De rijder moet niet groter zijn als 175cm en de bijrijder ook niet,dan kan je achter nog redelijk goed zitten ik heb het getest bij de ford dealer.Ik zat namelijk met het zelfde probleem,gelukkig ben ik 174cm en mijn vrouw 167cm,ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik niet groot ben haha.Twee maanden geleden een besteld bij usa - import in Dirksland ,het wachten duurt lang.

Eddy
AJ79
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec, 2016 09:09

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door AJ79 »

Feverkie schreef:we hebben 2 zonen van 13 & 15 jaar. Wel hebben we een cabrio 2016 en meer hoogte achterin met het dak toe tov de coupe.
Voorzover ik hoor, tot 1,65m zitten ze goed (bij coupé) bij cabrio tot 1,70m.
Volgens de kids hebben ze tov mijn vorige 2010 meer beenruimte...
Het zal dus vooral belangrijk zijn hoe jullie de groei genen van jullie kinderen hebben bepaald :D

Wijzelf zijn in dit geval gezegend met kleine gestalten, ik ben de grootste met een volle 1,68m :roll:
Hoe valt het in en uitstappen voor de tieners eigenlijk mee? Ikzelf ben 1m80, mijn partner gelukkig heel wat kleiner. Toen ik een testrit deed viel het precies nog mee en was er nog wel wat ruimte achter me.
astron65
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 sep, 2016 16:44

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door astron65 »

Voor mensen die een beetje lenig zijn is dat geen probleem, mijn vrouw en ik stapte zonder moeite eruit.Voor opa en oma wordt dat lastiger,die blijven maar zitten haha.

Eddy
Gebruikersavatar
Feverkie
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 22 aug, 2012 18:15
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door Feverkie »

Tieners zijn meestal lenig en als ze in een Mustang mogen kruipen, zitten ze er meestal rapper in dan bij een vierdeurs :lol:
*** 2010 V6 convertible kona blue ***
*** 2016 EcoBoost Convertible ***
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door Eric »

Uiteindelijk is er maar één ding belangrijk en dat is of dit je droomauto is of niet.

Je kunt jezelf wel proberen gerust te stellen dat iedereen er makkelijk in gaat passen, maar je weet van te voren dat dat niet zo is en allemaal super krap en oncomfortabel zal zijn. Als de auto nieuw is vindt iedereen het best want hij is zo cool. De vraag is meer heb je uiteindelijk het gezeur van je vrouw en kinderen (want dat zul je op termijn gegarandeerd gaan krijgen :mrgreen: ) er voor over of niet?
astron65
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 sep, 2016 16:44

Re: Mustang ecoboost - kinderen op de achterbank

Bericht door astron65 »

Mijn vrouw vond het achter zelfs comfortabel zitten,ik heb deze woorden wel meteen op papier laten zetten.
Als je het zeker wil weten,ga met je vrouw en kinderen naar een ford dealer waar ze een mustang hebben en probeer het uit.
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”