Nieuwe Mustang niet veilig?
Moderator: Shelby GT-H
- hollandranch
- Donateur 2012
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: za 06 okt, 2007 15:12
- Locatie: Hondon de Los Frailes, Spain
- Contacteer:
Nieuwe Mustang niet veilig?
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Onzin. In Amerika scoorde hij 5 sterren. Alleen hier in Europa is je auto pas veilig als je wel gordel verklikkers op alle gordels zitten en automatisch remt als je zit te SMSen. Als je daar bij afwezigheid allemaal punten voor gaat aftrekken...
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Het is maar goed dat ze alle modellen van vóór 2015 niet getest hebben
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Als je het artikel goed leest (en het is waar) dan is de melding 'In Amerika scoorde hij 5 sterren' nutteloos aangezien die ook veiliger is:ErwinM schreef:Onzin. In Amerika scoorde hij 5 sterren. Alleen hier in Europa is je auto pas veilig als je wel gordel verklikkers op alle gordels zitten en automatisch remt als je zit te SMSen. Als je daar bij afwezigheid allemaal punten voor gaat aftrekken...
"The U.S. market enjoys a higher level of standard safety equipment"
“Ford did not expect Euro NCAP to test the Mustang, and chose not to fit safety technology in Europe, which is available to its American consumers, and available on several other sports cars for that matter,”
Dit gaat echt wel verder dan missende lampjes:
"The Mustang’s front airbags didn’t inflate enough in a front offset collision to spare the driver and front passenger from injuries. Adult rear seat passenger safety was rated “poor” in full-width frontal impacts, thanks to a lack of seatbelt pre-tensioners. Also, children seated in the back stand to receive serious head injuries in the event of a side impact."
Waarschijnlijk is de 2014 veiliger omdat deze alleen voor de U.S. markt zijn gemaakt...
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
"The U.S. market enjoys a higher level of standard safety equipment"
Dat is dus gewoon niet waar. Een woordvoerder van Thatcham in Engeland (gelieerd aan Euro Ncap) heeft uit z'n nek staan te lullen en de hele wereldpers neemt dat nu over.
Het US en het EU model zijn exact hetzelfde als het gaat om veiligheidssystemen. Het US model heeft alleen twee extra systemen in de optielijst staan die op de Europese modellen niet leverbaar zijn, namelijk blis en adaptive cruise control. En het Euro Ncap protocol is dat je punten krijgt voor systemen die verkrijgbaar zijn, ongeacht of het standaarduitrusting of opties zijn. Dus ook al koopt 99% van de klanten deze opties helemaal niet, je krijgt wel de punten. Krom als een hoepel, maar zo werkt het dus.
Overigens vind ik het helemaal prima dat Ford zo wordt afgestraft voor het niet aanbieden van die twee opties, want dat is ook gewoon belachelijk. Heel veel had het trouwens niet uitgemaakt, ik denk dat ze mét hooguit 3 sterren hadden gekregen, want dat was de score voor achterbankpassagierveiligheid. En zonder automatische remmen krijg je anno 2017 überhaupt geen 5 sterren meer. Dus voor zover dat door Ford Europa niet al besloten was is sinds gisteren glashelder dat alle EU Mustangs deze vanaf modeljaar 2018 gaan krijgen.
Het meest jammer aan deze hele zaak vind ik eigenlijk nog dat je bij Euro Ncap geen puntenaftrek krijgt voor het verwijderen van tribar DRLs en voor het vervangen van coole rode achterlichten door tenenkrommend lelijke witte.
Dat is dus gewoon niet waar. Een woordvoerder van Thatcham in Engeland (gelieerd aan Euro Ncap) heeft uit z'n nek staan te lullen en de hele wereldpers neemt dat nu over.
Het US en het EU model zijn exact hetzelfde als het gaat om veiligheidssystemen. Het US model heeft alleen twee extra systemen in de optielijst staan die op de Europese modellen niet leverbaar zijn, namelijk blis en adaptive cruise control. En het Euro Ncap protocol is dat je punten krijgt voor systemen die verkrijgbaar zijn, ongeacht of het standaarduitrusting of opties zijn. Dus ook al koopt 99% van de klanten deze opties helemaal niet, je krijgt wel de punten. Krom als een hoepel, maar zo werkt het dus.
Overigens vind ik het helemaal prima dat Ford zo wordt afgestraft voor het niet aanbieden van die twee opties, want dat is ook gewoon belachelijk. Heel veel had het trouwens niet uitgemaakt, ik denk dat ze mét hooguit 3 sterren hadden gekregen, want dat was de score voor achterbankpassagierveiligheid. En zonder automatische remmen krijg je anno 2017 überhaupt geen 5 sterren meer. Dus voor zover dat door Ford Europa niet al besloten was is sinds gisteren glashelder dat alle EU Mustangs deze vanaf modeljaar 2018 gaan krijgen.
Het meest jammer aan deze hele zaak vind ik eigenlijk nog dat je bij Euro Ncap geen puntenaftrek krijgt voor het verwijderen van tribar DRLs en voor het vervangen van coole rode achterlichten door tenenkrommend lelijke witte.
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Als EURONCAP wil bereiken dat auto's echt veilig zijn voor kinderen op de achterbank, dan moeten ze eens gaan testen met ongevallen waarbij een auto van achteren wordt aangereden.
De Mustang krijgt een lage score omdat er een stuk trim losschoot bij het deployen van de curtain airbag, maar tegelijkertijd krijgen stadsautootjes waarbij de kinderen bijna tegen de achterruit zitten een hoge score.
De Volkswagen Up krijgt 5 sterren van EuroNCAP (2011) en kijk maar eens hoe goed de kindertjes op de achterbank zijn beschermd als de auto van achteren wordt aangereden... Allemaal selectief dus.
De Mustang krijgt een lage score omdat er een stuk trim losschoot bij het deployen van de curtain airbag, maar tegelijkertijd krijgen stadsautootjes waarbij de kinderen bijna tegen de achterruit zitten een hoge score.
De Volkswagen Up krijgt 5 sterren van EuroNCAP (2011) en kijk maar eens hoe goed de kindertjes op de achterbank zijn beschermd als de auto van achteren wordt aangereden... Allemaal selectief dus.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- Shelby GT-H
- Site Admin
- Berichten: 1878
- Lid geworden op: wo 11 nov, 2009 22:45
- Locatie: Kop van N-H
- Contacteer:
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
https://www.youtube.com/watch?v=F0StTHnTKK8
Groet,
Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeroen
-------------------------------------------------------------------
2007 Shelby GT-H CSM No. 07H340
Under Construction! http://www.shelbygth.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Zou een auto als een Mustang in Europa minder verkopen met minder sterren? Oftewel: maakt de gemiddelde Mustang koper zich druk om sterren? Eerlijk gezegd is dat echt wel het laatste waar ik naar kijk als ik wat voor auto dan ook aanschaf. De Donk heeft in elk geval geen punten-aftrek voor kinderveiligheid op de achterbank....
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- NordicDawn
- Berichten: 2586
- Lid geworden op: wo 12 sep, 2007 14:34
- Locatie: Overijssel
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Vaak niet nee. Daar kijk je bij de koop van een huis ook niet naar. Toch heb je als bouwer/constructeur de verantwoordelijkheid om een degelijk product neer te zetten. Dus als fabrikanten er laks mee om gaan is het prima dat ze op de vingers getikt worden.
Ten aanzien van de veiligheid voor de kinderen achterin denk ik dat als ze de gordijnairbags wat verder doorzettten naar achteren dat het al een stuk beter is (zo uit de video te zien).
Ten aanzien van de veiligheid voor de kinderen achterin denk ik dat als ze de gordijnairbags wat verder doorzettten naar achteren dat het al een stuk beter is (zo uit de video te zien).
1970 Mustang Hardtop
Re: Nieuwe Mustang niet veilig?
Toch nog iets geleerd vandaag. De US versie van de S550 heeft wel degelijk optioneel een 'collision warning with brake support' systeem. Dit is onderdeel van het optionele pakket waar ook adaptive cruise en blis in zit. Niet standaard dus, maar dat maakt bij Ncap niet uit. Op de EU versies is dit hele pakket niet leverbaar. Die knakker van Thatcham had dus toch gelijk.
Dit systeem is overigens niet hetzelfde als autonomous emergency braking (wat Ncap nu vereist voor 5 star rating en wat op het 2018 model standaard wordt), maar een simpelere variant daar op, die je remmen op scherp zet, zodat als je remt de auto sneller vertraagt.
https://owner.ford.com/how-tos/vehicle- ... pport.html
Dit systeem is overigens niet hetzelfde als autonomous emergency braking (wat Ncap nu vereist voor 5 star rating en wat op het 2018 model standaard wordt), maar een simpelere variant daar op, die je remmen op scherp zet, zodat als je remt de auto sneller vertraagt.
https://owner.ford.com/how-tos/vehicle- ... pport.html