Beste Mustang owners,
Inzake recente vermogentesten van verschillende mustangs 2.3 ecoboost, blijkt dat zij totaal niet aan hun voorgeschreven vermogen komen.
De verschillen in Pk's 277 ipv 317 (40pk te weinig) en koppel 398 Nm ipv 432 Nm (34Nm te weinig) zijn toch net iets te groot om zomaar genoegen mee te nemen!
Is het bij iemand van jullie ook bekend?
Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
Moderator: Shelby GT-H
Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
ik zou zeggen pak een willekeurige Duitser van de weg, zet hem op de dyno, leg het foldertje er naast en je zult zien dat het vermogen aan de wielen zo'n 15-20% lager is, niets nieuws onder de zon.
alleen al tussen de diverse dyno's zitten forse verschillen.
Hennie
alleen al tussen de diverse dyno's zitten forse verschillen.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
De door de fabrikanten opgegeven pk's zijn toch altijd motorpk's (krukas).
Dacht dat op de meeste testbanken dit inderdaad aan de wielen gemeten werd maar dan door diverse software "omgerekend" werd naar motorpk's.
Ofwel een goede "schatting" op basis van de gemeten waarden.
Maar standaard is er altijd 15-20% verlies tussen motor en wiel.
En dat de meting van zovele factoren afhankelijk is heb ik ondertussen ook geleerd.
Moet er dringend zelf eens gaan opstaan met de mijne maar ik durf niet goed
Dacht dat op de meeste testbanken dit inderdaad aan de wielen gemeten werd maar dan door diverse software "omgerekend" werd naar motorpk's.
Ofwel een goede "schatting" op basis van de gemeten waarden.
Maar standaard is er altijd 15-20% verlies tussen motor en wiel.
En dat de meting van zovele factoren afhankelijk is heb ik ondertussen ook geleerd.
Moet er dringend zelf eens gaan opstaan met de mijne maar ik durf niet goed
Mustang 2005 GT Convertible - Screaming Yellow - " still to be checked" RWHP - ??? Nm Koppel
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Way to many mods to tell ... But it sure feels nice to be blown by twins ;)
Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
Als je de auto Beek op de bank zet, ga je altijd tevreden weg, daar scoort een EB nog 350PK denk ik..
En dan daarna op een dynojet gaan staan, dan komt ie waarschijnlijk niet verder dan 270-280 PK.
Hennie
En dan daarna op een dynojet gaan staan, dan komt ie waarschijnlijk niet verder dan 270-280 PK.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
Gooi er maar eens super 98 of ultimate 102 in dan komt ie er wel (zie duits forum mustang6.de)
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
ja dat scheelt zeker, maar is altijd lastig uit te leggen in Nederland, verbruik is namelijk ook gunstiger.
Hennie
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
- Ando
- Donateur 2014
- Berichten: 4848
- Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
- Locatie: Barendrecht
- Contacteer:
Re: RE: Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
Ja, dat wil wel met een turbo blok. Kun je er veel profijt van trekken.fvdw schreef:Gooi er maar eens super 98 of ultimate 102 in dan komt ie er wel (zie duits forum mustang6.de)
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Re: Onjuiste voorgeschreven vermogen van 2.3 ecoboost.
Zoals gezegd zijn de door Ford geadverteerde getallen 'aan de kruk-as'.
Tussen de as en wielen heb je altijd minimaal 15% verlies dat zit dan ook in de meting van de rollenbank. Wat de software dan vervolgens doet is een schatting maken van het verlies en leukt zo je grafiekjes op en geeft je een schatting van het vermogen aan de kruk-as.
Dit is en blijft een schatting op basis van een model dat niet (voor jouw specifieke auto) hoeft te kloppen.
Verder heb ik persoonlijk met mijn auto wel gemerkt dat er een groot verschil is tussen EURO 95 en 98 in je tank. Om die reden gooi ik er dus altijd 98 in.
Tussen de as en wielen heb je altijd minimaal 15% verlies dat zit dan ook in de meting van de rollenbank. Wat de software dan vervolgens doet is een schatting maken van het verlies en leukt zo je grafiekjes op en geeft je een schatting van het vermogen aan de kruk-as.
Dit is en blijft een schatting op basis van een model dat niet (voor jouw specifieke auto) hoeft te kloppen.
Verder heb ik persoonlijk met mijn auto wel gemerkt dat er een groot verschil is tussen EURO 95 en 98 in je tank. Om die reden gooi ik er dus altijd 98 in.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)