Winterbanden

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
AJ79
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec, 2016 09:09

Winterbanden

Bericht door AJ79 »

Hallo,

Voor mijn 2017 Ecoboost moet ik winterbanden kopen. Graag zou ik een set 18 inch zwarte alu velgen kopen en daar winterbanden opleggen.
Nu is mijn vraag welke maat van velgen en banden ik best neem? Zorgt een iets minder brede velg en band voor meer comfort/veiligheid in de winter?

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten
hoogie35
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 13 aug, 2017 16:19
Locatie: Gorredijk

Re: Winterbanden

Bericht door hoogie35 »

Hallo AJ,
het is een vrij bekend gegeven dat een smallere band in de winter (en dan met name sneeuw of andere smurrie) mee grip bied. Dit komt doordat je minder contact van de band op het wegdek hebt. Qua comfort zal het denk ik ook iets beter zijn, mits je normaal rijd, omdat band dan waarschijnlijk hoger is en dus meer vering hebt van de band.
Zomers wil je natuurlijk zo'n breed mogelijke band zodat je lekker hard door de bocht kunt :ok: je hebt dan meer contact met het wegdek.

gr, Alex
A dream costs nothing unless you want it to come true.

Mustang V6 Convertible 2012 (2013 model)
Gebruikersavatar
kapiteinlangzaam
Berichten: 86
Lid geworden op: di 26 jan, 2016 19:38
Locatie: Roermond

Re: Winterbanden

Bericht door kapiteinlangzaam »

Ik heb mijn banden afgelopen week vervangen.

Nokian WRA4. std. GTPP maat. 275/40 255/40

WRA4s zijn aanraders!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik ben engels - uitkijken voor mijn uitstekende nederlands taal skills! :P

2016 GT Fastback.

Ford Mustang Club lid: 20164103
AJ79
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec, 2016 09:09

Re: Winterbanden

Bericht door AJ79 »

Bedankt voor je antwoord. Ik weet ondertussen ook al dat je op een Europese Mustang geen 18" velgen kan plaatsen.
Dan ga ik maar uitkijken naar een goed setje winterbanden.

Groeten
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door Eric »

18" gaat inderdaad niet passen. Gewoon de originele maat nemen dus, daar rijdt de auto het beste op.

Zelf gebruik ik Michelin Pilot Alpin PA4 en daar zweer ik bij.
Gebruikersavatar
ErwinM
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 18 mei, 2015 23:36

Re: Winterbanden

Bericht door ErwinM »

Eric schreef:18" gaat inderdaad niet passen. Gewoon de originele maat nemen dus, daar rijdt de auto het beste op.

Zelf gebruik ik Michelin Pilot Alpin PA4 en daar zweer ik bij.
Ik heb ook al een paar jaar Pilot Alpins in de winter op mijn 2015, inderdaad prima banden.
Erwin - 2015 GT Fastback (Roaring Thunder)
Previous: 2015 Ecoboost Fastback (1e levering in NL)
AJ79
Berichten: 6
Lid geworden op: do 08 dec, 2016 09:09

Re: Winterbanden

Bericht door AJ79 »

Ter info, ik heb sinds kort de Nexen Winguard Sport opliggen en het is toch een wereld van verschil tov de Pirelli P Zero banden.
Een goede band aan een behoorlijk goedkope prijs! :-D
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door Eric »

AJ79 schreef: ma 27 nov, 2017 12:13en het is toch een wereld van verschil tov de Pirelli P Zero banden.
Haha ja maar zelfs de goedkoopste Pling Plong band uit China is nog beter dan de Pirelli P Zero's die af fabriek op de nieuwe Mustang geleverd worden :lol:

Waarbij wel aangetekend moet worden dat deze qua rubbersamenstelling niet gelijk zijn aan de P Zero's die in Europa aftermarket worden geleverd. Het is dus niet fair om P Zero's in z'n algemeenheid af te schieten, maar die Amerikaanse exemplaren behoren waarlijk tot de allerslechtste banden in het gehele universum en daarbuiten.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: Winterbanden

Bericht door Mack »

Ford heeft natuurlijk wel een reputatie hoog te houden wat banden betreft...

Image
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Winterbanden

Bericht door fvdw »

Ik heb er conti wintersport ts850p 255/40 19 inch opliggen in de winter. Bevalt prima.
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Winterbanden

Bericht door petersdappie »

Ik monteer al 2 jaar geen winterband. Geen winter meer gezien... oh ja 2 dagen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door Ando »

petersdappie schreef:Ik monteer al 2 jaar geen winterband. Geen winter meer gezien... oh ja 2 dagen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Huh, wanneer was dat dan??

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor banden je er onder hebt liggen. Met een setje brede semi-slicks zou ik ook niet graag de winter doorrijden. Met een setje all-season isxdat niet echt een probleem.
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door Eric »

Ando schreef: di 28 nov, 2017 18:34Ligt er natuurlijk ook aan wat voor banden je er onder hebt liggen. Met een setje brede semi-slicks zou ik ook niet graag de winter doorrijden. Met een setje all-season isxdat niet echt een probleem.
Met een normale band heb je inderdaad eigenlijk geen winterbanden nodig. Die rijden hooguit op verse sneeuw beter en dat heb je zelden tot nooit. Maar ik rij tegenwoordig op echte summer only banden (Michelin Pilot Super Sport). Die hebben waanzinnig veel grip, maar met kouder weer worden ze keihard en dat rijdt niet echt fijn. Vandaar dat ik er toch maar aan ga voor een paar maanden per jaar en het houdt gelijk m'n gepolijste zomervelgen pekelvrij.
Gebruikersavatar
Ando
Donateur 2014
Berichten: 4848
Lid geworden op: di 13 apr, 2004 15:19
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Winterbanden

Bericht door Ando »

Eric schreef: di 28 nov, 2017 19:26
Ando schreef: di 28 nov, 2017 18:34Ligt er natuurlijk ook aan wat voor banden je er onder hebt liggen. Met een setje brede semi-slicks zou ik ook niet graag de winter doorrijden. Met een setje all-season isxdat niet echt een probleem.
Met een normale band heb je inderdaad eigenlijk geen winterbanden nodig. Die rijden hooguit op verse sneeuw beter en dat heb je zelden tot nooit. Maar ik rij tegenwoordig op echte summer only banden (Michelin Pilot Super Sport). Die hebben waanzinnig veel grip, maar met kouder weer worden ze keihard en dat rijdt niet echt fijn. Vandaar dat ik er toch maar aan ga voor een paar maanden per jaar en het houdt gelijk m'n gepolijste zomervelgen pekelvrij.
Zit voor de volgende wissel toch te denken aan een setje Toyo R888R in zachte compound. Maar kom met sneeuw toch niet buiten...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”