Bijwerken navigatie

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart-himself
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
Locatie: Larochette Luxemburg
Contacteer:

Bijwerken navigatie

Bericht door bart-himself »

Hoi,
weet soms iemand hoe je de kaarten van de ingebouwde navigatie kunt bijwerken ?
En van welk merk dit is ?
Alvast bedankt.
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door Eric »

Gebruikersavatar
bart-himself
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
Locatie: Larochette Luxemburg
Contacteer:

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door bart-himself »

Kan niet kijken naar die link, daar ik me dan weer moet aanmelden bij dit duitse forum.
Toch bedankt.

Ondertussen op een andere site over Ford navigatie, zeer slechte berichten gelezen over updates van zowel
Sync2 als sync3, waar tot nu toe, ondanks alle beloftes van Ford niets van terecht komt.
Beloftes die gemaakt worden, worden later weer ingetrokken.
Om kort te zijn, vooralsnog voor geen enkele versie een update te krijgen !
Het schijnt bij Sync3 om een Navtec kaartensysteem te gaan dat ooit via wifi en of usb stikkie zou kunnen worden geupdated......maar of dat nog komt........
Wordt vast en zeker vervolgd.
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door Eric »

Sync2 is inmiddels uitontwikkeld, maar ik heb het wel gewoon kunnen updaten van 3.7 naar 3.8 en er schijnt zelfs nog een 3.10 te zijn. En de navigatie updaten is een kwestie van een nieuwe SD kaart er in steken en klaar.

Sync3 werkt helemaal anders, Alle updates gaan via de dealer, inclusief nieuwe navigatiedata. Die link naar het Duitse forum bevat echter een hele uitgebreide handleiding plus alle bestanden om het zelf te kunnen doen, zowel de firmware van Sync3 zelf als de kaarten. Niet eenvoudig, maar het kan dus wel blijkbaar. De moeite van een accountje aanmaken waard denk ik.
Gebruikersavatar
bart-himself
Berichten: 169
Lid geworden op: vr 20 aug, 2010 21:30
Locatie: Larochette Luxemburg
Contacteer:

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door bart-himself »

Hee Eric,
zojuist toch maar een accountje daar aangemaakt en rondgekeken.
Is zo te lezen wel mogelijk, maar inderdaad niet makkelijk lijkt me.
Maar ga het zeker toch eens goed lezen en kijken welke versie ik eventueel nodig heb.
Bedankt voor de tip.
Marco.
Mustang model 2017
V8 GT, manueel, Custom Pack GT, en voor de rest nog helemaal standaard.
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door BackToBlack »

Heb de laatse kaart al liggen F6, nu alleen nog wachten op mijn auto :D :) :D

Ook de Sync 2 upgrade's heb ik inmiddels klaar liggen volgens Ford USA stopt het bij v3.07 voor mijn auto maar ik heb v3.08 en v3.10 al in huis. Dus als straks de auto voor de deur staat zal ik kijken of alles naar behoren werkt. :ok:

Heb geen verstand van de Sync 3, maar zo te lezen moet dat ook niet zo heel moeilijk zijn. Jammer dat je niet kan upgrade van Sync 2 naar Sync 3 :mrgreen:
Laatst gewijzigd door BackToBlack op di 06 feb, 2018 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door Eric »

EcoBeast schreef: di 06 feb, 2018 22:17 Ook de Sync upgrade's heb ik inmiddels klaar liggen volgens Ford USA stopt het bij v3.07 voor mijn auto maar ik heb v3.08 en v3.10 al in huis. Dus als straks de auto voor de deur staat zal ik kijken of alles naar behoren werkt. :ok:
Als je een US import hebt moet je er rekening mee houden dat je de US firmware op je toestel hebt staan en dat je die niet zomaar kunt updaten met de EU firmware. Dat vereist eerst een complete reflash van het apparaat en installatie van de EU firmware en het EU talenpakket. Dat is van een totaal andere orde dan het installeren van een update.

Je kunt uiteraard de US firmware wel gewoon updaten met nieuwere US versies. De Europese F navigatiekaarten werken overigens probleemloos met de US software. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de stembegeleiding niet klopt, die geeft in bepaalde gevallen verkeerde afstanden aan. De grafische weergave klopt wel gewoon. Daarnaast kun je uiteraard geen gebruik maken van spraakbesturing in het Nederlands omdat het systeem geen NL taalpakket heeft.
Gebruikersavatar
BackToBlack
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 22 jan, 2018 14:17
Locatie: Delft

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door BackToBlack »

Heb op ander Ford forum info gevonden om Nederlands toe te voegen, geen idee of dat met de Mustang ook werkt maar lijkt me dat Sync 2 voor de eene Ford het zelfde is als voor de andere :chef:

Ben wel benieuwd of het gaat werken, en anders wordt het nog even verder google :lol:
Get in, Sit down, Shut up and hang on!!

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 66374.html
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door Josato »

Eric schreef: di 06 feb, 2018 22:37
EcoBeast schreef: di 06 feb, 2018 22:17 Ook de Sync upgrade's heb ik inmiddels klaar liggen volgens Ford USA stopt het bij v3.07 voor mijn auto maar ik heb v3.08 en v3.10 al in huis. Dus als straks de auto voor de deur staat zal ik kijken of alles naar behoren werkt. :ok:
Als je een US import hebt moet je er rekening mee houden dat je de US firmware op je toestel hebt staan en dat je die niet zomaar kunt updaten met de EU firmware. Dat vereist eerst een complete reflash van het apparaat en installatie van de EU firmware en het EU talenpakket. Dat is van een totaal andere orde dan het installeren van een update.

Je kunt uiteraard de US firmware wel gewoon updaten met nieuwere US versies. De Europese F navigatiekaarten werken overigens probleemloos met de US software. Waar je wel rekening mee moet houden is dat de stembegeleiding niet klopt, die geeft in bepaalde gevallen verkeerde afstanden aan. De grafische weergave klopt wel gewoon. Daarnaast kun je uiteraard geen gebruik maken van spraakbesturing in het Nederlands omdat het systeem geen NL taalpakket heeft.
Heeft iemand enig idee waar ik de kaarten van Europa kan vinden?
Ik ben al een tijdje aan het zoeken maar kan bijna niks hierover vinden.
In de mustang zit raxiom gen 2 navigatie met de US kaarten en daar heb ik nou net niks aan.
Ook heb ik geen handleiding van de raxiom, kan wel veel reviews zien op youtube enz maar een echte handleiding...

Dus ik zoek eigenlijk de europese kaarten en een handleiding van de raxiom gen2.

Wie zou mij daar aan kunnen helpen?


Groeten,

Ton
Vandaag was gisteren morgen
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door Eric »

Als ik me niet vergis is die Raxiom set gebaseerd op iGo navigatie. Dus als je een EU file set daarvan kunt vinden moet dat wel te installeren zijn.
Gebruikersavatar
Josato
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 16 sep, 2018 10:51
Locatie: Papendrecht

Re: Bijwerken navigatie

Bericht door Josato »

Met behulp van de helpdesk van raxiom en naviextras.com toch gelukt om de europese kaarten op het systeem te krijgen.

Toolbox 3 applicatie gebruikt om oude kaarten te verwijderen en europa kaarten aangekocht via naviextras.com en ook met Toolbox 3 geinstalleerd.

Taal is nog wel Engels maar dat is het minst belangrijke.


Groeten,

Ton

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Vandaag was gisteren morgen
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”