V8 in ecoboost

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Mitchie
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 18 dec, 2013 20:05
Locatie: Barendrecht

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Mitchie »

Als je in de motor (ecoboost naar een 8 cilinder) vervangt moet je de auto toch laten herkeuren. En technisch onderbouwen dat de auto het nieuwe vermogen aankan?

Daarnaast heeft een GT naast een betere motor toch ook andere aanpassingen? Zoals betere remmen?

Al met al lijkt mij het een vrij lastig verhaal. Maargoed.
2005 Mustang GT
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: V8 in ecoboost

Bericht door petersdappie »

Mijn zoon heeft een paar x gewone golfjes van Vr6 blokken voorzien. Keuren bij de rdw en rijden. Alleen wijziging in het kenteken bewijs. Geen probleem geen bpm en geen verdere kosten. Zijn wel auto’s ouder dan 10 jaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Eric »

Mitchie schreef: do 07 jun, 2018 08:50 Daarnaast heeft een GT naast een betere motor toch ook andere aanpassingen? Zoals betere remmen?
Klopt, alhoewel de EcoBoost met Performance Pack dezelfde remmen heeft als de GT zonder Performance Pack. EU modellen hebben standaard het Performance Pack, de meeste imports hebben het niet.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: V8 in ecoboost

Bericht door fvdw »

Dus toch een optie... Motor + motor mgt systeem kost zo'n 10k komt nog uitlaat bij en misschien radiator. Veel goedkoper dan een GT aanschaffen maar toch een fiks prijskaartje. Weet niet of de ecoboost motor nog wat opbrengt
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

Mack schreef: do 07 jun, 2018 07:32
capri v8 driver schreef: wo 06 jun, 2018 16:09Maar je ziet nergens dat je 2 keer BTW moet betalen of 2 keer de BPM of 2 keer de accijnzen. Het is altijd een combinatie van diverse soorten belasting. En dat is puur om het feit dat je gewoon niet 2 keer dezelfde belasting op 1 product of dienst mag heffen.
Dus als ze die tweede BPM anders noemen, kan het ineens wel. Ik ga er vanuit dat de overheid daar al wel iets voor heeft bedacht zodat ze het geld toch kunnen vangen.
Dat klopt, door een synoniem te gebruiken omzeilen ze weer de wetgeving (die ze zelf bedacht hebben). In het gebruik van synoniemen is de Nederlandse staat heer en meester. Jammer genoeg heb ik daar al genoeg ervaring mee opgedaan. Voor de BPM is er nog geen synoniem verzonnen. Ik denk ook niet dat dit weinig nut heeft aangezien, asl ik bij dit topic blijf, er maar weinig mensen zijn die een vrij jonge auto's gaan ombouwen met een zwaardere motor.
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

fvdw schreef: do 07 jun, 2018 14:14 Dus toch een optie... Motor + motor mgt systeem kost zo'n 10k komt nog uitlaat bij en misschien radiator. Veel goedkoper dan een GT aanschaffen maar toch een fiks prijskaartje. Weet niet of de ecoboost motor nog wat opbrengt
Een coyote blok met MT82 bak en de ecu zal in de states rond de 10k kosten, maar dan komt er nog de overige onderdelen, de vrachtkosten, invoerbelasting en btw nog overheen. Dan moet de oude motor nog uitgebouwd worden en vervangen worden door de v8 en dat is niet een goedkoop klusje. En bij een zeer jonge auto zit je ook nog met de garantie ect. laat ik eens uitgaan dat de v8 ombouw op 25k zit, dan is er eigenlijk al niet veel marge meer tegenover een nieuwe originele v8 als de v6 70.120 euro kost en als de v8 111.300 euro.

Een mustang v8 met Nederlands kenteken uit 2015/2016 ligt nu rond de 75k/85k.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Dakloos »

en hoe zit het met de achteras, remmen, ophanging?
Erwin

1966 convertible
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

Dakloos schreef: do 07 jun, 2018 17:39 en hoe zit het met de achteras, remmen, ophanging?
Volgens Eric:
Klopt, alhoewel de EcoBoost met Performance Pack dezelfde remmen heeft als de GT zonder Performance Pack. EU modellen hebben standaard het Performance Pack, de meeste imports hebben het niet
Dus uitgaande dat het een originele Nederlandse mustang is, heb je al de zelfde remmen als de v8. Imports dus niet en dat betekend ook nog een remmen upgrade.

Wat ik nog even heb kunnen vinden:

De achteras van de s550 heeft een 3.31 overbrengingsverhouding (V8 and EcoBoost) als optie is er nog de 3.73 (Torsen Perfromance Package).

Over de verschillen tussen de dempers en veren is niet veel bekend maar ik denk dat de 4 cilinder (1,607 kg) lichtere veren en demping heeft dan de v8 (1706 kg). Er zit dan ook nog 15 kg verschil tussen de automaat en de handbak. Dus de dempers en veren zou je dan ook nog moeten aanpassen.

Laat ik zeggen dat je nog eens 5000 euro nodig hebt bij die conversion dan zit je al op 30k. Een 3 jaar oude mustang met een v8 kost ongeveer even veel als een nieuwe ecoboost. Een ecoboost van 3 jaar oud kost rond de 50k. 30k voor de ombouw en je zit op 80k terwijl je de v8 van 3 jaar oud al vind rond de 70k. Geef het een paar jaar en de prijs zakt nog veel harder. Dus financieel gezien heeft het geen nut om deze ombouw te doen. En al zou je de conversion toch doen, ik betwijfel of je wel de verkoopwaarde stijgt door de conversion naar de v8, Immers, de basis is en blijft een v6.


Ik denk, als je zo graag een v8 wilt dat je beter je geld kunt steken in een klassieke mustang.
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Mack »

Plus dat de overheid je altijd nog een rekening kan sturen voor misgelopen BPM.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
capri v8 driver
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
Locatie: limburg

Re: V8 in ecoboost

Bericht door capri v8 driver »

Plus dat de overheid je altijd nog een rekening kan sturen voor misgelopen BPM.

Ik wil nu toch wel eens weten waar u zich op baseert dat er nog een extra bpm betaald moet worden terwijl er al bpm is betaald toen de wagen op kenteken is gezet????
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: V8 in ecoboost

Bericht door petersdappie »

Ze gaan echt niet controleren of je v8 of V6 remmen hebt. ze kijken of alles deugdelijk is vast gezet.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Mack
Super User
Berichten: 5108
Lid geworden op: ma 30 jan, 2006 13:43
Locatie: Rotterdam

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Mack »

capri v8 driver schreef: do 07 jun, 2018 20:55 Ik wil nu toch wel eens weten waar u zich op baseert dat er nog een extra bpm betaald moet worden terwijl er al bpm is betaald toen de wagen op kenteken is gezet????
Simpel. Waarom doe je het? Omdat je niet de volle mep BPM wil betalen voor een 2015+ V8 Mustang. Oftewel: je omzeilt de geldende regels. De regel is: als je een 2015+ V8 Mustang wil, betaal je veel BPM. Als jij denkt dat je deze regel kan omzeilen door een gaatje in de regels (legaal of illegaal), dan kan misschien wel, maar het overheid heeft altijd het recht om dit gaatje te dichten. En dan krijg jij een rekening.

Simpel voorbeeldje: als jij in Amerika een Levi's koopt voor 20 Euro, terwijl deze broek in Nederland 100 Euro kost, dan heeft de overheid niet een vast % invoerrechten, maar kijkt men gewoon hoeveel men moet rekenen om jouw voordeel weg te halen. Oftewel: je zal dan 80 Euro invoerrechten moeten betalen. Je mag dus wel gebruik maken van een legaal gaatje in de regels, maar de overheid mag zoveel geld vragen dat ze het voordeel voor jou weghalen.

Uiteindelijk heeft dit te maken met het beschermen van de Nederlandse economie (bedrijven en overheid).
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Gebruikersavatar
tminus3
Donateur 2014
Berichten: 1534
Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
Locatie: 't zonnige zuiden
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door tminus3 »

capri v8 driver schreef: do 07 jun, 2018 20:55

Simpel. Waarom doe je het? Omdat je niet de volle mep BPM wil betalen voor een 2015+ V8 Mustang. Oftewel: je omzeilt de geldende regels. De regel is: als je een 2015+ V8 Mustang wil, betaal je veel BPM. Als jij denkt dat je deze regel kan omzeilen door een gaatje in de regels (legaal of illegaal), dan kan misschien wel, maar het overheid heeft altijd het recht om dit gaatje te dichten. En dan krijg jij een rekening.

Simpel voorbeeldje: als jij in Amerika een Levi's koopt voor 20 Euro, terwijl deze broek in Nederland 100 Euro kost, dan heeft de overheid niet een vast % invoerrechten, maar kijkt men gewoon hoeveel men moet rekenen om jouw voordeel weg te halen. Oftewel: je zal dan 80 Euro invoerrechten moeten betalen. Je mag dus wel gebruik maken van een legaal gaatje in de regels, maar de overheid mag zoveel geld vragen dat ze het voordeel voor jou weghalen.

Uiteindelijk heeft dit te maken met het beschermen van de Nederlandse economie (bedrijven en overheid).
Klinkt mij nogal vaag in de oren, er zijn namelijk vastegestelde douanerechten tarieven.
Vwb je voorbeeld;
Op producten onder de €22,- is sowieso geen invoerrechten en BTW verschuldigd. Boven de €22,- komt er maximaal 12% aan invoerrechten (douanerechten) plus de gebruikelijke btw bij. De douane kan je niet naar willekeur rechten in rekeni ng brengen om je voordeel weg te halen.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door Eric »

De veren en dempers van een GT zijn inderdaad ook anders. Maar dat is nog simpel te vervangen. Ik zou me meer zorgen maken om de software. Dat is bij deze auto's niet simpel een motormanagementcomputertje dat je even vervangt.

Al met al zou ik er nooit aan beginnen. Je krijgt toch een soort Frankenstang project dat uiteindelijk meer kost en minder waard is dan een gebruikte GT.
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5531
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: V8 in ecoboost

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Gezien de technische vooruitgang was de ombouw van mijn 2007 Saleen van manual naar automaat nog een simpel project in vergelijking met de ombouw van Ecoboost naar V8
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”