Mack schreef: ↑za 09 jun, 2018 09:15
capri v8 driver schreef: ↑za 09 jun, 2018 08:17
en door verkocht heb ik nog nooit gezien dat de koper weer belasting moet gaan betalen alleen voor het feit dat je die broek zou veranderen. Bv door er de pijpen vanaf te knippen.
En dat is bij een auto net zo.
Ik heb jou auto ook nog nooit gezien, dus hij bestaat niet!
Dus als je eenmaal BPM betaald hebt, kun je nooit een nieuwe rekening voor BPM krijgen? Uhm...
Na aanpassing binnen 3 jaar een hogere CO2-uitstoot
Door bijvoorbeeld tuning verandert u uw personenauto. Doet u dit binnen 3 jaar na registratie van uw personenauto? En is de CO2-uitstoot van uw personenauto na tuning hoger dan op het moment van registratie? Dan kunt u een een naheffingsaanslag krijgen. U betaalt dan het verschil tussen de bpm voor de hogere CO2-uitstoot en de bpm op het moment van registratie, en een boete.
Bron:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ngsaanslag
De "registratie van de auto" is hier waarschijnlijk de her-keuring door de RDW, dus niet de eerste tennaamstelling - maar dat is een aanname van mij. Let vooral ook op het woordje "boete", die je bovenop de naheffing krijgt.
Maar als u mij niet gelooft, even goede vrienden. Ik zou zeggen: probeer het eens!
Er zijn genoeg mensen die mijn autos wel kennen
Maar goed gevonden. Naar deze bevestiging was ik op zoek en dat is ook het enigste wat ik vroeg. Het laat wel zien hoe de overheid je het geld weer uit de zak klopt en zelfs bij volledig eigendom, nog steeds geld uit je zakken klopt. Ik denk dat de naheffing en een boete puur bedoelt zijn als afschrikking om als particulier maar niet aan je auto te tunen en voor bedrijven die een goedkope v6 ombouwen naar een veel duurdere v8 hun winst model teniet te doen.
Daarnaast, en dat is mijn gedachtegang, zou ik geen nieuwe mustang gaan ombouwen naar een v8. Bij een 3 jaar oude mustang zou je dat kunnen overwegen maar eigenlijk wegen de v8 ombouw kosten niet op tegen de marktprijs. Laten we eerlijk zijn, bij meeste jongere autos waar aan getuned word, stijgt de markt of verkoopprijs niet en is eigenlijk het geld wat je er in stopt verloren. Iets wat ik al eerder aangehaald heb. Je kunt je beter een klassieker kopen en daar geld in stoppen want die zijn meer waarde vast en stijgen vaak in prijs als een motor conversion goed word gedaan.
Het gaat inderdaad niet om de ten naam stelling maar om de registratie van de auto. En bij iedere wijziging die door de RDW gekeurd moet worden word de auto opnieuw geregisteerd, moet je het oude kentekenbewijs inleveren en krijg je een nieuw kentekenbewijs.